Beste alle, ik heb nu al bijna 2 weken geen internet op de laptops. Terwijl ik wel verbinding heb op de telefoons. De WiFi is verbonden maar als ik iets op Google zoek is er geen internet. Dit geldt voor mijn privé en zakelijke laptop beide. Ik heb al veel geprobeerd. ModemTe resetten, de laptop WiFi naar fabriek instelingen. Modem te resetten en laptop uit. Tp link uit gezet en weggehaald. Langere tijd modem uit en dan weer aan. Alle tips die ik kom vinden hielpen niet.
ziggo is telefonisch niet te bereiken. (Kom niet voorbij bandje) met probleem oplossen geeft hij aan neem contact met netwerkbeheerder op.
weet iemand hier wat ik nog kan proberen?
alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik zie subnet 192.168.192.0/24 en DNS-suffix .net, dat impliceert dat er een Mediabox XL is aangesloten op de modemrouter via een UTP-kabel. Verwijder deze kabel.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je de Opdrachtprompt (Windows) of Terminal (macOS) starten, het commando ipconfig /all (Windows) of ifconfig uitvoeren en hiervan een foto/screenshot plaatsen?
Heb de foto’s toegevoegd. Had gister wel even voor een uur internet maar terwijl ik op het internet was en verbonden viel deze weer weg
Zet de TP-link eens uit (van de stroom af).
Dan verbinden met de wifi van het modem/router.
Werkt het dan wel?
Nee, jammer genoeg niet. Was er idd bij 1 vergeten de stekker uit te halen. Heb ook de modem resetten en laptop opnieuw opgestart maar heeft niks geholpen
Is er wel of niet iets veranderd als je het commando ipconfig /all uitvoert?
Ik zie subnet 192.168.192.0/24 en DNS-suffix .net, dat impliceert dat er een Mediabox XL is aangesloten op de modemrouter via een UTP-kabel. Verwijder deze kabel.
Ik weet niet wie deze er in heeft gedaan maar hij doet het voor nu. Bedankt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.