1
Vraag
2
Reacties
wilfried69

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Geen internet op laptop, andere apparatuur wel

De laptop (HP) van mijn zoon kan hier in huis kan geen verbinding meer maken met internet. Bij opstarten werkt Wifi soms enige tijd variërend van enkele seconden tot minuten., daarna valt het uit. Bekabeld zelfde probleem. Soms ook al bij het opstarten geen internet. Wifi teken verschijnt wel rechtsonder, geeft aan dat er verbinding is maar geen internetpagina die opent. Soms verschijnt ook de wereldbol. Of DNS server reageert niet komt ook voor. Norton gaf onlangs melding over "Third middle man" of iets dergelijks en schakelt dan over op VPN. 

 

Vreemde is dat als de laptop meegaat naar school of stageplek internet (Wifi) zonder problemen werkt. En als Wifi weer werkt na opnieuw opstarten een pagina als nu.nl weer toestemming vraagt om cookies terwijl die in een vorige sessie al zijn geaccepteerd. 

 

Wat heb ik al geprobeerd is o.a:

- In apparaat beheer stuurprogramma's bijgewerkt (waren actueel), netwerkadapter uitgeschakeld en weer ingeschakeld, apparaat verwijderd en weer toegevoegd

- Virusscan (Norton staat continu aan) gedraaid ook in vellige opstartmodus, malware bytes gedraaid, CC-cleaner uitgevoerd, VPN Norton uitgezet

- Alle software up-to-date (Windows 11). Dat alles up to date is geeft Norton ook aan.

- Volgende commando's via opdrachtprompt als administrator uitgevoerd

  • netsh int ip reset
  • ipconfig / release
  • ipconfig / renew
  • netsh winsock reset catalogus
  • netsh int ipv4 reset
  • netsh int ipv6 reset

- Modem van stroom gehaald, modem terug naar fabrieksinstellingen, wachtwoord gewijzigd

- Deco M5 drie stuks. gereset, opnieuw aangesloten. Keuze 2,4Ghz of 5Ghz staat op automatisch. Deco in AP mode.

- Probleemoplosser .Windows uitgevoerd. Netwerkkaart werkt goed is melding.

- Cookies verwijderd.

- DNS gewijzigd naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4

- PC opnieuw ingesteld met behoud persoonlijke bestanden

 

"Wat ik ook vreemd vind is dat ik op mijn eigen laptop (Lenovo) volgende melding krijg bij Wifi scan:

Er is een IP-adresconflict gedetecteerd. Een andere computer in dit netwerk heeft hetzelfde IP-adres als deze computer. Neem contact op met uw netwerkbeheerder voor hulp bij het oplossen van dit probleem

Heb hier ook al de eerder genoemde IP config e.d.. uitgevoerd. probleem was toen opgelost maar verschijnt nu weer. Weet niet of dit een relatie heeft met de HP laptop van mijn zoon.

 

Ik ben door de oplossingen heen. Iemand anders nog tips en trucs om dit probleem op te lossen?

 

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijke oplossing:

Als er ergens problemen waren/zijn met internet/printer/netwerk enz. verbindingen, dan haal ik al meer dan 20 jaar Norton en dergelijke van de PC of laptop af.

In 50% van de gevallen was het probleem dan opgelost.

Dus het proberen waard.

Defender van Windows neemt de beveiliging dan over.

Gebruik wel Norton Remove om Norton te verwijderen, via Windows verwijderen wil er wel eens wat blijven hangen.

Vanaf 2006 installeer ik al Defender (eerder onder andere namen) op zakelijke en consumenten computers, geen blokkeringen meer en wat belangrijker is, geen enkel virus of malware meer gezien op 200+ computers.

Bekijk in context

13 Reacties 13
S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Om testen:

Geef de pc eens een vast ip adres (dan wel buiten de dhcp range).

nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes

heb je op de deco's al eens geprobeerd smart dhcp uit te zetten

 

meer - geavanceerd - smart-dhcp en die dan uitschakelen

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Stop Norton eens helemaal, Windows security neemt het dan over, kijk of dat de problemen oplost.

 

Van de goede reputatie die Norton vroeger had is niet zo veel meer over.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik ben benieuwd naar de uitvoer van ipconfig /all op de laptop van jouw zoon op moment dat dit probleem voorkomt. Je hebt de uitvoer daarvan op de andere laptop al laten zien in je vorige topic, maar toen had Windows automatisch overgeschakeld op ethernet en de Wi-Fi-verbinding verbroken, waardoor er geen informatie over Wi-Fi meer te zien was.

 

Wat mij nog te binnen schiet: gebruik je powerline-adapters?

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

@Steefb  schreef:

Stop Norton eens helemaal, Windows security neemt het dan over, kijk of dat de problemen oplost.

 

Van de goede reputatie die Norton vroeger had is niet zo veel meer over.


Idd, dat Norton is een draak van een ding.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijke oplossing:

Als er ergens problemen waren/zijn met internet/printer/netwerk enz. verbindingen, dan haal ik al meer dan 20 jaar Norton en dergelijke van de PC of laptop af.

In 50% van de gevallen was het probleem dan opgelost.

Dus het proberen waard.

Defender van Windows neemt de beveiliging dan over.

Gebruik wel Norton Remove om Norton te verwijderen, via Windows verwijderen wil er wel eens wat blijven hangen.

Vanaf 2006 installeer ik al Defender (eerder onder andere namen) op zakelijke en consumenten computers, geen blokkeringen meer en wat belangrijker is, geen enkel virus of malware meer gezien op 200+ computers.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Idd @Bert met MS beveiliging is niks mis. 

wilfried69
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

DHCP staat standaard uit in Deco. 

nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes

Apart want sinds fw 1.0.3 staat smartdhcp standaard aan .. en heeft al vaker voor issues gezorgd

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@wilfried69  schreef:

De laptop (HP) van mijn zoon kan hier in huis kan geen verbinding meer maken met internet. Bij opstarten werkt Wifi soms enige tijd variërend van enkele seconden tot minuten., daarna valt het uit. Bekabeld zelfde probleem. Soms ook al bij het opstarten geen internet. Wifi teken verschijnt wel rechtsonder, geeft aan dat er verbinding is maar geen internetpagina die opent. Soms verschijnt ook de wereldbol. Of DNS server reageert niet komt ook voor. Norton gaf onlangs melding over "Third middle man" of iets dergelijks en schakelt dan over op VPN.....



"...Deco M5 drie stuks. gereset, opnieuw aangesloten. Keuze 2,4Ghz of 5Ghz staat op automatisch. Deco in AP mode..."
AP mode is de juiste mode, als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi.

Aangezien de internet verbinding zowel bekabeld als via wifi niet werkt, moet het probleem bij 'Ziggo' of in de laptop gezocht worden. Grote kans dat Norton 'iets' heeft opgemerkt en uw internet als onveilig heeft aangemerkt en daardoor alle verbindingen daarnaar blokkeert.

Persoonlijk zou ik Norton direct verwijderen, maar dat is "...zoals gezegd..." persoonlijk.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @wilfried69! Is het nog gelukt met de adviezen van de experts? 🙂 

wilfried69
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Na  het verwijderen van Norton lijkt het probleem inderdaad verdwenen. De laptop heeft sinds vrijdag weer verbinding. Internet vil 1x weg maar pakte na enkele seconden weer op. Zou het dan toch aan Norton hebben gelegen? Wel heel vreemd omdat andere laptop exact zelfde is, ook met Norton erop, en geen problemen met internet heeft. 

Dank voor het meedenken aan de oplossing.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@wilfried69 Dat is het lastige van Norton, het heeft een bepaalde berekenende werking en die kan in bepaalde gevallen een fout positieve veroorzaken, in de combinatie van verbindingen en reacties op de computer en dat is bij iedere computer net iets anders.

McAfee beschermde op een gegeven moment een virus, wat van McAfee zelf niet verwijderd mocht worden uit de kern van Windows, dat geloof je gewoon niet als je dat de 1e keer ziet.

 

Ik heb bij veel kleine bedrijven met regelmaat ICT vast onderhoud mogen plegen en computers mogen leveren, nadat ze mij belden, omdat ze er niet meer zelf uitkwamen en het bij mij vrijwel altijd binnen een half uur opgelost was en daarna niet meer voorkwam.

Dit soort betaalde antivirus onzin, kost zoveel tijd en geld als een werknemer ineens niet verder kan met zijn werk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic