1
Vraag
2
Reageer en help mee
SQuist

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet na verhuizen

Afgelopen week zijn wij verhuisd en hebben dit doorgegeven aan Ziggo.

Met de verhuizing is onze oude modem meegekomen van de oude woning, deze stond hier op bridge modus.

Indien ik de modem aansluit bij de nieuwe woning worden het wifi lampje en het verbindingslampje groen. Het telefoon lampje blijft rood knipperen, maar wij hebben ook geen telefonie van Ziggo dus dit kan kloppen. Het balkje op de modem wordt wit, dit zou een goed teken moeten zijn.

Helaas hebben wij alsnog geen internet. Ik heb al contact gehad met de klantenservice, deze gaf de suggestie om de modem direct op de hoofdaansluiting aan te sluiten (dus de splitter te verwijderen). Dit werkt helaas ook niet. Wat mij opvalt is dat de modem wel weer een wifi signaal uitstuurt terwijl deze eerst op bridge modus stond, maar dit kan misschien adres afhankelijk zijn. De router die eerst achter de modem stond heeft overigens ook geen verbinding. Verder heb ik al geprobeerd de modem te resetten, tijdje de stroom er af te laten etc.

 

Ik heb al een monteur afspraak gemaakt bij de klantenservice van Ziggo, maar deze kan pas vanaf volgende week komen. Vandaar dat ik toch hier wou proberen om wat hulp te krijgen. Ik lees namelijk op het forum dat er vaak iets fout gaat met activeren na verhuizen. Is er een moderator die voor mij kan checken of het activeringsproces correct is verlopen? Zijn er verder nog mensen die hetzelfde probleem hebben ervaren en een suggestie hebben voor een oplossing?

 

De bijgevoegde afbeeldingen laten zien hoe de modem momenteel is aangesloten en de netwerklogs van de modem.

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het lijkt erop dat er geen signaal op het AOP zit of heb je wel TV?

 

Je kunt in Mijn Ziggo kijken onder Monteursafspraken of er eerder ruimte is in de agenda door afzeggingen en je afspraak naar voren halen.

Kijk bij voorkeur 's-morgens, dan is de agenda bijgewerkt.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

SQuist
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De postcode en huisnummer staan in het profiel.

Ik heb net de tv geprobeerd door deze met een ontzettend lange coax kabel direct aan te sluiten op de hoofdaansluiting. Deze doet het tot mijn verbazing wel. Ik krijg dus gewoon tv ontvangst binnen. Zou dit betekenen dat de modem defect is? Ik heb deze namelijk ook al geprobeerd aan te sluiten met verschillende coax kabels (dus de kabel kan niet het probleem zijn). Wat ik nog vergeten ben te vermelden is dat de vorige bewoner ook Ziggo had.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je kunt proberen om het modem te resetten door de restknop achterop 30 seconden in te drukken.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @SQuist
Fijn dat we mee mochten verhuizen, maar wel erg vervelend dat je internet niet direct werkt op het nieuwe adres. Ik heb je gegevens en modem erbij gepakt maar alles staat hier helemaal goed. Ik zie zelfs je modem online staan. De wifi staat ook aan, je modem staat niet in bridge. Je zou dus echt wel werkend internet moeten hebben en qua activeren gaat er niet iets fout. Je kunt een fabrieksreset proberen op het modem. Laat je weten of dat geholpen heeft? 

SQuist
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Rikst ,

 

Ik heb de modem nogmaals volledig gereset naar de fabrieksinstellingen, maar helaas is dit niet de oplossing voor het probleem.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@SQuist Wat jammer dat het niet geholpen heeft. Ik zie dat je modem op het moment echt keurig online is. Werkt alles weer? Het valt wel op dat je modem nu uit bridge modus is. Je kunt nu verbinden met het netwerk van je modem. 

SQuist
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lotte bij het verbinding maken met de modem wordt ik direct naar de pagina uit de toegevoegde afbeelding gestuurd. Het terugzetten van de fabrieksinstellingen heeft dus helaas niet geholpen. Ik heb ook al meerdere apparaten geprobeerd en deze direct aan te sluiten aan de modem door middel van een netwerkkabel.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@SQuist Wil je alle bekabelde apparatuur eens loskoppelen, vervolgens hem terugzetten naar de fabrieksinstellingen, opnieuw op laten starten en dan 1  kabel verbinden met het modem zelf? Het is wel van belang dat de router niet aangesloten is. 

SQuist
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lotte ik heb alle bekabelde apparatuur losgekoppeld. Vervolgens de modem gereset met het kleine knopje achterop. Gewacht tot deze was opgestart en vervolgens de laptop door middel van de kabel aan de modem aangesloten. Helaas krijg ik nogsteeds dezelfde melding en heb ik geen verbinding.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Wat enorm vreemd SQuist!  Je modem blijft keurig online. 

 

 

Ik heb hem nu systematisch omgezet. Wil je het nog eens proberen? Het is even zoeken waar het misgaat. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic