Afgelopen week zijn wij verhuisd en hebben dit doorgegeven aan Ziggo.
Met de verhuizing is onze oude modem meegekomen van de oude woning, deze stond hier op bridge modus.
Indien ik de modem aansluit bij de nieuwe woning worden het wifi lampje en het verbindingslampje groen. Het telefoon lampje blijft rood knipperen, maar wij hebben ook geen telefonie van Ziggo dus dit kan kloppen. Het balkje op de modem wordt wit, dit zou een goed teken moeten zijn.
Helaas hebben wij alsnog geen internet. Ik heb al contact gehad met de klantenservice, deze gaf de suggestie om de modem direct op de hoofdaansluiting aan te sluiten (dus de splitter te verwijderen). Dit werkt helaas ook niet. Wat mij opvalt is dat de modem wel weer een wifi signaal uitstuurt terwijl deze eerst op bridge modus stond, maar dit kan misschien adres afhankelijk zijn. De router die eerst achter de modem stond heeft overigens ook geen verbinding. Verder heb ik al geprobeerd de modem te resetten, tijdje de stroom er af te laten etc.
Ik heb al een monteur afspraak gemaakt bij de klantenservice van Ziggo, maar deze kan pas vanaf volgende week komen. Vandaar dat ik toch hier wou proberen om wat hulp te krijgen. Ik lees namelijk op het forum dat er vaak iets fout gaat met activeren na verhuizen. Is er een moderator die voor mij kan checken of het activeringsproces correct is verlopen? Zijn er verder nog mensen die hetzelfde probleem hebben ervaren en een suggestie hebben voor een oplossing?
De bijgevoegde afbeeldingen laten zien hoe de modem momenteel is aangesloten en de netwerklogs van de modem.