Ik heb ongevraagd een nieuw modem toegestuurd gekregen. (Arris TG2492LG-ZG) (Docsis 3.0)
Ik mis hier de optie om bij portforwarding alleen bepaalde IP adressen toegang te geven tot een bepaalde poort. Ook de opties in de firewall regels, heeft men beperkt, zodat dit hier ook niet te regelen is.
Ik heb toe de klantenservice gebeld, en gevraagd of ik mijn oude Ubee EVW321B (ook Docsis 3.0) kon blijven gebruiken. Dit was geen probleem, en ik kon het nieuwe modem retour sturen. (wat ik inmiddels had gedaan)
Om te voorkomen dat de verbinding van de Ubee over 2 weken automatisch zou wegvallen, zou men de verbinding even verbreken, en deze zou er na een paar uur weer zijn.
Helaas bleek dat niet het geval. Een dag later heb ik opnieuw gebeld, en nu bleek dat het oude modem niet meer geactiveerd kon worden. Ik zit nu dus zonder internet door dit geklungel.
Ik deed ook een beroep op de vrije modemkeuze om zo toch de Ubee te kunnen blijven gebruiken (deze mocht ik namelijk houden) maar dit bleek men ook niet voor mij te kunnen regelen.
Het blijkt dat je dit alleen zelf met een app op je telefoon kunt regelen en niet via de "mijn ziggo" website.
Ik heb echter een wat oudere telefoon met Windows, waarvoor Ziggo geen app heeft.
Ik loop nu dus compleet vast, en heb dus geen internet meer. Men zou wel zorgen dat er een nieuw modem opgestuurd werd, maar men kon niet zeggen welk type.
Iemand suggesties of info of je het oude Ubee modem überhaupt wel als vrije modemkeuze kunt gebruiken bij Ziggo?
Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
als alles nu goed werkt zoals je wilt dat het werk dan luidt een vaak vertelde slogan :
dont fix what ain't broken
Hoi Tobias,
Inderdaad werkt het tot nog toe allemaal goed.
En inderdaad kan er altijd wel iets verschillen in werking bij bepaalde merken/typen routers. (maar het is altijd eerst te proberen natuurlijk)(en anders uiteindelijk toch maar bridge mode)
In ieder geval dank voor alle hulp en info! (ook de anderen natuurlijk!)
Hoi Robinjoo,
Dat is ook mijn slogan, maar helaas had Ziggo een ander idee.
Jij ook nog bedankt voor de hulp en info!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.