1
Vraag
2
Reacties
ICTfreak

Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Geen internet na toesturen nieuw modem

Ik heb ongevraagd een nieuw modem toegestuurd gekregen. (Arris   TG2492LG-ZG) (Docsis 3.0)

Ik mis hier de optie om bij portforwarding alleen bepaalde IP adressen toegang te geven tot een bepaalde poort. Ook de opties in de firewall regels, heeft men beperkt, zodat dit hier ook niet te regelen is.

Ik heb toe de klantenservice gebeld, en gevraagd of ik mijn oude Ubee EVW321B (ook Docsis 3.0) kon blijven gebruiken. Dit was geen probleem, en ik kon het nieuwe modem retour sturen. (wat ik inmiddels had gedaan)

Om te voorkomen dat de verbinding van de Ubee over 2 weken automatisch zou wegvallen, zou men de verbinding even verbreken, en deze zou er na een paar uur weer zijn.

Helaas bleek dat niet het geval. Een dag later heb ik opnieuw gebeld, en nu bleek dat het oude modem niet meer geactiveerd kon worden. Ik zit nu dus zonder internet door dit geklungel.

Ik deed ook een beroep op de vrije modemkeuze om zo toch de Ubee te kunnen blijven gebruiken (deze mocht ik namelijk houden) maar dit bleek men ook niet voor mij te kunnen regelen.

Het blijkt dat je dit alleen zelf met een app op je telefoon kunt regelen en niet via de "mijn ziggo" website.

Ik heb echter een wat oudere telefoon met Windows, waarvoor Ziggo geen app heeft.

Ik loop nu dus compleet vast, en heb dus geen internet meer. Men zou wel zorgen dat er een nieuw modem opgestuurd werd, maar men kon niet zeggen welk type.

Iemand suggesties of info of je het oude Ubee modem überhaupt wel als vrije modemkeuze kunt gebruiken bij Ziggo?

Alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ICTfreak
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb gisteren toch maar een router aangeschaft, want zonder ging het toch niet lukken. (na wat zoekwerk, want er zijn niet zoveel routers waarmee je alleen vanaf bepaalde ip adressen toegang kunt geven tot bepaalde poorten) Het is een Asus RT-AX55 geworden. (toevallig zag ik vooraf in de handleiding een afbeelding waar die optie zichtbaar was)

Was in de aanbieding voor 66 euro.

Zeer veel mogelijkheden.

Had hem vandaag eerst geprobeerd aan te sluiten op de Ziggo modem/router via DMZ en de firewall van de modem/router uitgeschakeld.

Alles werkte, behalve rechtstreeks IP bellen. (we konden elkaar niet horen)

Dus toch maar Ziggo gebeld en de modem/router in Bridge modus laten zetten. Toen werkte alles weer. (eindelijk na ruim 5 dagen)

In de Asus router zit zelfs ook een ingebouwde speedtest met keuze van servers. Snelheden en pingtijd is perfect, dus ik laat het AOP en versterker met de huidige aansluitingen voorlopig maar zo zitten. (heb internet Z2 en haal 358Mbit download en 36Mbit upload en ping 12ms)

Hoop dat ik toegang blijf houden tot de Ziggo wifispots, want dat kwam afgelopen dagen goed van pas. (zal het morgen nog eens proberen)

Als Ziggo nog eens zo'n actie doet in de toekomst, dan hoop ik op wat meer (juiste) info vooraf en dat ook alle helpdeskmedewerkers de juiste eenduidige info hebben en verstrekken.

 

Bekijk in context

62 Reacties 62
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

is niet mogelijk,

voor vrije modem keuze (eigen modem aanmelden via mijn Ziggo) is Docsis 3.1 vereist

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @ICTfreak ,

Als Ziggo modem kan dit modem inderdaad niet meer geactiveerd worden meestal.Maar wellicht is er met een speciale afdeling nog wat mogelijk.Persoonlijk vind ik, dat als Ziggo jouw verplicht een ander modem geeft, deze dezelfde minstens mogelijkheden/werking moet hebben, en die Connectbox die je hebt gekregen is qua chipset veel slechter dan de Ubee.

Er is trouwens ook een nieuwere Ubee(1318) beschikbaar, deze heeft ook meer opties dan de gewone witte modems.Echter worden die niet standaard verstuurd.Met dat modem kan je wel gewoon telefonie gebruiken.

Reactie aangepast na berichten @tobiastheebe @anoniemforum .

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zodra de actie wordt aangemaakt om het modem te vervangen, dat moet het nieuwe modem (dat van tevoren geactiveerd is) in gebruik genomen worden alvorens een nieuwe actie kan worden aangemaakt. De activatie van het oude modem vervalt automatisch na twee weken of wanneer het nieuwe modem in gebruik genomen wordt. Het toesturen van weer een nieuw modem is een zinloze actie.

 

Het registreren van een eigen modem (via FMC = Free Modem Choice) is alleen bedoeld voor niet-Ziggo-modems, momenteel is alleen de FRITZ!Box 6660/6690 hiervoor geschikt.

ICTfreak
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Dat zag ik inderdaad ook staan. Het is dan toch op zijn minst zeer vreemd, dat Ziggo zelf nieuwe docsis 3.0 modems toestuurt.

Het beleid en de klantenservice/helpdesk is op zijn minst voor verbetering vatbaar bij Ziggo

Verwijderd account
Niet van toepassing

@ICTfreak  schreef:

Dat zag ik inderdaad ook staan. Het is dan toch op zijn minst zeer vreemd, dat Ziggo zelf nieuwe docsis 3.0 modems toestuurt.


Ziggo levert in gebieden met te weinig capaciteit ook Docsis 3.1 modems, het kan zo maar zijn dat je binnenkort wéér een nieuw modem krijgt(Sagemcom), lees dat hier vaker...

Maar idd raar.

 

ICTfreak
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Hoi Visser,

Bedankt voor je reactie.

Echter, hoe geraak ik in contact met die speciale afdeling en/of hoe kom ik aan het nieuwere Ubee modem? (men kon niet regelen welk type modem ik opgestuurd zou krijgen)

Hoe kom je overigens bij telefonie uit? (telefonie is volgens mij bij alle modems wel mogelijk, maar ik gebruik geen telefonie van Ziggo, omdat ik zelf een eigen voipcentrale heb met een andere voip-provider)

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

een moderator die je verder kan helpen komt vanzelf in dit topic langs.

kan 2 tot 3 dagen duren i.v.m. de drukte.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@ICTfreak  schreef:

Hoe kom je overigens bij telefonie uit? (telefonie is volgens mij bij alle modems wel mogelijk, maar ik gebruik geen telefonie van Ziggo, omdat ik zelf een eigen voipcentrale heb met een andere voip-provider)


Omdat bij een eigen modem de telefonie gegevens anders ingeladen worden dan bij een Ziggo modem.Maar ik hoor van @anoniemforum dat het aanmelden van een modem die geen Docsis 3.1 heeft sowieso niet mogelijk is.Dacht zelf dat het wel mogelijk was maar zonder telefonie.

Ik hoop voor je dat een moderator een Ubee kan opsturen of je Ubee 320 kan heractiveren, maar ik ben bang dat dat laatste écht niet kan..

Verwijderd account
Niet van toepassing

@ICTfreak,

Zou je trouwens ook een foto willen maken van het AOP(coax aansluiting)?Want aan de leeftijd van de Ubee 320b zou die ook wel eens behoorlijk verouderd kunnen zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

houd er wel rekening mee dat de Ubee UBC1318ZG geen wifi heeft,

waardoor je zelf voor een eigen wifi netwerk moet zorgen,

in geval je nu al een eigen router of access points gebruikt is dat natuurlijk geen probleem

ICTfreak
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Hoi Visser,

Ik heb een Ubee 321B. (geen320) Deze was al docsis 3.0, dus ik verwacht geen problemen met mijn AOP. (ik heb destijds een Tratec versterker/splitter van Ziggo gekregen)

ICTfreak
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb nu op een geleende android telefoon de "mijn ziggo app" geïnstalleerd, en ik wil inloggen. (ik wil zo toch even gaan proberen om de Ubee als eigen modem te gaan gebruiken)

Echter blijft deze app hangen nadat ik op de knop inloggen heb geklikt.

Wat een prutswerk toch allemaal van Ziggo.

Ik ben bang dat dit een gebed zonder einde wordt.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @ICTfreak ,

Het Arris modem is minder stabiel dan die oude Ubee.Er is dus een beter signaal vereist, én de nieuwe Ubee vereist een nog beter signaal(Heeft Docsis 3.1).

Dus liever wel een foto😉

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @ICTfreak , wat een situatie zeg! Fijn dat je onze Community hebt gevonden en hier al zoveel antwoorden hebt gekregen op diverse vragen.
 

Ik zie dat jij je gegevens nog niet hebt ingevuld in je profiel. Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo Community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen ze gelijk de juiste gegevens erbij pakken. Geef je gegevens op deze link (op de volgende pagina naar beneden scrollen en daar kan je deze gegevens kwijt). Zodra je deze gegevens hebt ingevuld, kunnen de moderators met je meekijken in je gegevens.


Vergeet je niet de foto voor @Bert en @Verwijderd account te plaatsen? 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Meindert,

De link is helaas niet zichtbaar, maar hierbij alsnog😉:

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 

ICTfreak
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Hoi Visser,

Hierbij de foto van het AOP

WP_20221116_13_26_17_Pro.jpg

ICTfreak
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Hoi Meindert,

Heb de gegevens ingevuld en de foto geplaatst.

Hoop dat je snel wat kunt doen voor mij, want het is zo best behelpen. (kan gelukkig nog verbinding maken met mijn laptop op een Ziggo hotspot van de buren)(maar moet zo telkens wisselen met mijn eigen netwerk om bestanden van en naar de server over te halen)(en tragere verbinding uiteraard)

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het AOP (TRAS-1000) is verouderd en ongeschikt voor DOCSIS 3.1. Een monteur moet een nieuwe TRISZ-DG300 plaatsen, wanneer je naar een UBC1318ZG overstapt.

 

Modem op versterker is niet meer de juiste aansluitwijze. Het modem dient op een splitter te worden aangesloten, de forward path attenuator (FPA) kan dan komen te vervallen. Gezien de versterker kan het beste een POA-254 worden geplaatst door de monteur. Tenslotte zou ik de TV-kabel voorzien van een nieuwe F-stekker, zodat de F/IEC-verloopstekker kan komen te vervallen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic