Goedemorgen community!
Afgelopen weekend heb ik contact gehad met Ziggo over storingen in mijn ubee wifi-loze modem.
Ik zou een andere toegestuurd krijgen , namelijk de smartwifi sagecom.
Deze modem is maandag aangekomen en heb ik aangesloten maar tevergeefs krijg ik geen internet.
Na wat rond gebeld te hebben is er gister een monteur langs geweest die heeft gekeken naar de aansluiting (en een splitter heeft verwijderd omdat die zou storen en niet meer nodig zou zijn dmv de wifi mediaboxen)
Echter is er tot op de dag van vandaag geen internet verbinding.
De monteur heeft gister naar eigen zeggen een ticket gemaakt aangezien de modem niet automatisch geactiveerd leek te worden.
Hij gaf aan dat het gister avond en anders vanochtend zou moeten werken.
Helaas zoals jullie kunnen raden is dit niet het geval.
In het netwerklog van het modem zie ik verschillende opmerkingen en waarschuwingen waar onder "SW file corrupt"
Aangeboden om dit aan de monteur te laten zien maar die was hier niet in geïnteresseerd.
Omdat ik toch twijfel of dat alles okay is doe ik graag een beroep op de kenners hier in de community.
Op het overzicht van de modem staat dat hij verbonden is met het internet maar ik krijg na geen enkele poging toegang tot het internet op welk apparaat dan ook.
De netwerk analyse geeft ook aan dat de verbinding gecontroleerd dient te worden.
Zie fotos 🙂
Mvg,
Michiel
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Rob L,
Na het aanzetten van de modem duurde het even maar hij is online gekomen, het knipperende rode lampje blijft nu uit en momenteel type ik dit bericht via de pc aangesloten op het nieuwe modem.
Ik wil u graag hartelijk bedanken voor de moeite en de snelle oplossing.
Mag ik vragen wat er nu uiteindelijk aan de hand was?
Daar ben ik persoonlijk wel nieuwsgierig naar
(en dat geeft denk ik eventuele andere community leden een optie als ze ook dergelijke problemen ervaren!)
in ieder geval , nogmaals dank, en ik wens u en de rest een fijne voortzetting!
Met vriendelijke groet,
Michiel
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Extra info:
De monteur heeft hier de aop gecontroleerd en dus de splitter er tussenuit gehaald.
Naderhand heeft hij in het systeem gekeken of de modem online kwam en daar zou een fout in het automatische systeem zitten.
Hij heeft een ticket aangemaakt voor een collega en mij verzekerd dat de modem gister avond/vanochtend geregistreerd zou moeten zijn.
Dit lijkt nog steeds niet het geval dus.
Daarnaast staat er in mijn ziggo app dat de bestelling van de modem nog in behandeling is terwijl ik deze maandag middag omstreeks 12u ontvangen heb.
Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.
Beste Bert,
Dank voor je bericht.
Ik hoop dat er snel een oplossing mogelijk is!
Mij is het spoor bijster waar er wat geregeld moet worden voordat het gaat werken. 🤔
Ik wacht af!
Gr michiel
Hey @Michielvb
Ik heb even meegekeken en het één en ander gedaan. Zou je het modem eens een reboot kunnen geven om te zien of het nu online komt?
Hoi Rob, dank voor de inzet.
Momenteel ben ik nog op het werk. Ik zal rond half 4 a 4 uur in de gelegenheid zijn om dit te testen.
Zodra dit gebeurd is zal ik terugkoppelen wat de status is.
Groet,
Michiel
Beste Rob,
Momenteel ben ik nog op het werk.
Rond half 4 - 4 uur zal ik in de gelegenheid zijn om dit te testen.
Ik koppel rond die tijd terug wat de status van de situatie is.
In ieder geval bedankt voor de moeite!
groet,
Michiel
@Rob L,
Na het aanzetten van de modem duurde het even maar hij is online gekomen, het knipperende rode lampje blijft nu uit en momenteel type ik dit bericht via de pc aangesloten op het nieuwe modem.
Ik wil u graag hartelijk bedanken voor de moeite en de snelle oplossing.
Mag ik vragen wat er nu uiteindelijk aan de hand was?
Daar ben ik persoonlijk wel nieuwsgierig naar
(en dat geeft denk ik eventuele andere community leden een optie als ze ook dergelijke problemen ervaren!)
in ieder geval , nogmaals dank, en ik wens u en de rest een fijne voortzetting!
Met vriendelijke groet,
Michiel
Hallo @Michielvb
Goed te lezen dat je internet het weer goed doet en dat je weer op internet kunt. Ik heb het modem weten te laten activeren, want je andere modem stond nog als actief en dat komt natuurlijk niet goed.
Hele fijne dag verder.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.