Vraag
Reacties
Oplossing
Michielvb
Level 3

Geen internet na ontvangst nieuwe modem (sagecom smartwifi)

Goedemorgen community! 

 

Afgelopen weekend heb ik contact gehad met Ziggo over storingen in mijn ubee wifi-loze modem.

Ik zou een andere toegestuurd krijgen , namelijk de smartwifi sagecom.

 

Deze modem is maandag aangekomen en heb ik aangesloten maar tevergeefs krijg ik geen internet.

 

Na wat rond gebeld te hebben is er gister een monteur langs geweest die heeft gekeken naar de aansluiting (en een splitter heeft verwijderd omdat die zou storen en niet meer nodig zou zijn dmv de wifi mediaboxen) 

 

Echter is er tot op de dag van vandaag geen internet verbinding.

 

De monteur heeft gister naar eigen zeggen een ticket gemaakt aangezien de modem niet automatisch geactiveerd leek te worden.

Hij gaf aan dat het gister avond en anders vanochtend zou moeten werken. 

 

Helaas zoals jullie kunnen raden is dit niet het geval. 

 

In het netwerklog van het modem zie ik verschillende opmerkingen en waarschuwingen waar onder "SW file corrupt" 

Aangeboden om dit aan de monteur te laten zien maar die was hier niet in geïnteresseerd.

 

Omdat ik toch twijfel of dat alles okay is doe ik graag een beroep op de kenners hier in de community.

 

Op het overzicht van de modem staat dat hij verbonden is met het internet maar ik krijg na geen enkele poging toegang tot het internet op welk apparaat dan ook.

 

De netwerk analyse geeft ook aan dat de verbinding gecontroleerd dient te worden.

 

Zie fotos 🙂 

 

Mvg,

 

 

Michiel 

 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michielvb
Level 3
Topicstarter

@Rob L,

Na het aanzetten van de modem duurde het even maar hij is online gekomen, het knipperende rode lampje blijft nu uit en momenteel type ik dit bericht via de pc aangesloten op het nieuwe modem.

Ik wil u graag hartelijk bedanken voor de moeite en de snelle oplossing.
Mag ik vragen wat er nu uiteindelijk aan de hand was?

Daar ben ik persoonlijk wel nieuwsgierig naar
(en dat geeft denk ik eventuele andere community leden een optie als ze ook dergelijke problemen ervaren!)

in ieder geval , nogmaals dank, en ik wens u en de rest een fijne voortzetting!

Met vriendelijke groet,

Michiel

Bekijk in context

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Michielvb
Level 3
Topicstarter

Extra info:

 

De monteur heeft hier de aop gecontroleerd en dus de splitter er tussenuit gehaald.

 

Naderhand heeft hij in het systeem gekeken of de modem online kwam en daar zou een fout in het automatische systeem zitten.

 

Hij heeft een ticket aangemaakt voor een collega en mij verzekerd dat de modem gister avond/vanochtend geregistreerd zou moeten zijn.

 

Dit lijkt nog steeds niet het geval dus.

Daarnaast staat er in mijn ziggo app dat de bestelling van de modem nog in behandeling is terwijl ik deze maandag middag omstreeks 12u ontvangen heb.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Michielvb
Level 3
Topicstarter

Beste Bert, 

Dank voor je bericht.

Ik hoop dat er snel een oplossing mogelijk is! 

 

Mij is het spoor bijster waar er wat geregeld moet worden voordat het gaat werken. 🤔

 

Ik wacht af! 

 

Gr michiel

0 Kudos
Rob L
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Hey @Michielvb 

Ik heb even meegekeken en het één en ander gedaan. Zou je het modem eens een reboot kunnen geven om te zien of het nu online komt?

Michielvb
Level 3
Topicstarter

Hoi Rob, dank voor de inzet.

Momenteel ben ik nog op het werk. Ik zal rond half 4 a 4 uur in de gelegenheid zijn om dit te testen.

 

Zodra dit gebeurd is zal ik terugkoppelen wat de status is.

 

Groet, 

 

Michiel

0 Kudos
Michielvb
Level 3
Topicstarter

Beste Rob, 

Momenteel ben ik nog op het werk. 
Rond half 4 - 4 uur zal ik in de gelegenheid zijn om dit te testen. 
Ik koppel rond die tijd terug wat de status van de situatie is. 
In ieder geval bedankt voor de moeite!

groet, 

Michiel

0 Kudos
Michielvb
Level 3
Topicstarter

@Rob L,

Na het aanzetten van de modem duurde het even maar hij is online gekomen, het knipperende rode lampje blijft nu uit en momenteel type ik dit bericht via de pc aangesloten op het nieuwe modem.

Ik wil u graag hartelijk bedanken voor de moeite en de snelle oplossing.
Mag ik vragen wat er nu uiteindelijk aan de hand was?

Daar ben ik persoonlijk wel nieuwsgierig naar
(en dat geeft denk ik eventuele andere community leden een optie als ze ook dergelijke problemen ervaren!)

in ieder geval , nogmaals dank, en ik wens u en de rest een fijne voortzetting!

Met vriendelijke groet,

Michiel

Rob L
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Hallo @Michielvb 

Goed te lezen dat je internet het weer goed doet en dat je weer op internet kunt. Ik heb het modem weten te laten activeren, want je andere modem stond nog als actief en dat komt natuurlijk niet goed. 

 

Hele fijne dag verder.