1
Vraag
2
Reacties
Washedupkids

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Geen internet na installatie - rood knipperend lampje

Hoi,
Ik woon tijdelijk in een antikraak woning en hier was geen normale hoofdaansluiting te vinden die je veel tegen komt. Wel een langwerpig kastje met een PTT logo erop. Naar wat zoeken, bleek dat ik deze, via een omweg kon gebruiken als hoofdaansluiting. Ik heb de modem kabel stript en de blauwe en oranje kabel gemonteerd, zoals mij werd geadviseerd. Dit werkte vrijwel direct, mijn wifi netwerk, werd zichtbaar, signaal sterkte was boven verwachting sterk 6 bar en het witte lampje ging steady branden. Ready to go! zou je zeggen. Helaas, kon ik alleen op het netwerk komen, dus zonder internet. Ik heb diverse pogingen gedaan, maar kom er maar niet uit. Inmiddels is het witte lampje veranderd in een rood knipperd lampje (storing zou je denken) maar wat is het en hoe los ik het op?
Alvast bedankt! We

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Washedupkids
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wij hebben uiteindelijk de hoofdaansluiting gevonden. Hij zat verstopt achter een koof, inmiddels is alles up and running! Dank

Bekijk in context

10 Reacties 10
Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

PTT is heden ten dage KPN. In sommige gemeenten was het ook voor de CAI. CAI werd kabel tv en in bijna heel Nederland Ziggo. 

Dus even controleren of het Ziggo is of KPN 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een PTT kabel gebruiken om een binnenkomende coax kabel te verlengen naar een modem, gaat vrijwel zeker 99,999% niet lukken.

Waarschijnlijk krijg je nu zoveel storingssignalen op je modem dat een normaal internetsignaal niet mogelijk is.

 

Een coax kabel is ervoor om een stabiel signaal te houden, dus een kern en een mantel werken samen om dit signaal stabiel te houden, daarnaast zit er nog een zilverfolie laag in om allerlei verstoringen buiten te houden zoals 4G 5G Digitenne en allerlei andere signalen.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

plaats eens een foto van die aansluiting.

Washedupkids
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

WhatsApp Image 2022-12-25 at 12.06.12.jpeg

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dit is een coax kabel, bij ziggo over het algemeen groen, daar komt het ziggo signaal uit. Niet die oude PTT aansluiting.

Steefb_0-1671988863044.png

 

Wat jij ziet is het wifi netwerk, wat je router aanmaakt, dat is er ook zonder aansluiting.

 

Voor internet toegang zou ik met jouw kennis een monteur aanbevelen.

 

Ziggo hoort via een van deze binnen te komen.

Internet en wifi installeren | Klantenservice | Ziggo

Steefb_0-1671989473862.png

 

 

 

Washedupkids
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

hi Steef, bedankt voor je reactie.

Ik heb mij helemaal suf gezocht naar die kastjes, maar niets gevonden. Vandaar dat ik naar alternatieve zat te zoeken. Maar ik laat idd wel een monteur komen. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Wel een langwerpig kastje met een PTT logo erop. Naar wat zoeken, bleek dat ik deze, via een omweg kon gebruiken als hoofdaansluiting.

Waar heb je dat gelezen of gezien? Je kunt zeker een aderpaar van een UTP-kabel op aansluitingen a en b van het ISRA-punt aansluiten, zoals je laat zien op de foto, maar hoogstens om een DSL-modem op een andere locatie te plaatsen. Voor een DOCSIS-(kabel)modem moet je op zoek gaan naar het AOP, zoals eerder aangegeven.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Goedemorgen @Washedupkids

Zo te lezen heb je al goed advies gekregen 🙂 Staat de monteur intussen ingepland of is hij al langs geweest? Als we via deze weg nog wat voor jou kunnen betekenen dan horen we het graag. 

Washedupkids
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wij hebben uiteindelijk de hoofdaansluiting gevonden. Hij zat verstopt achter een koof, inmiddels is alles up and running! Dank

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Super @Washedupkids 🙂 Dank voor je terugkoppeling en fijn dat alles intussen goed werkt. Fijne dag!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic