sonamagun

Level 7
  • 141Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Geen internet na herstart router

Helaas is kan ik niet meer reageren op mijn oude topic en loop ik sinds de laatste aanpassingen gedaan op afstand nog steeds tegen problemen aan.

 

Ik hou mij niet meer bezig met de stabiliteit van mijn verbinding en het werkt eigenlijk gewoon, maar het vervelende is dat ik nog steeds problemen heb wanneer mijn router van stroom is geweest.

Ik dien de router een fabrieksreset te geven zodat het weer werkt, terugzetten van instellingen werkt ook niet. 

 

Dit probleem had ik al aangegeven in december en is spontaan ontstaan na laatste netwerk aanpassingen, dit is het geval met officiële Asus firmware of de Merlin variant.

 

@Paul ik hoop toch weer dat jij het kan oppakken 

 

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Plots-modem-status-partial-bonding-US/td-p/990391/page/6

 

Wat heb ik zelf nog meer geprobeerd is, dns gekozen door isp, ipv6 uitschakelen en switchen van 2.5g naar 1 wan connectie etc. 

Router krijgt wel een ip toegekend en er lijkt minimale netwerk activiteit, maar er is draadloos of bedraad geen internet. 

19 Reacties 19
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @sonamagun,

Ontzettend zuur dat je nog steeds tegen dezelfde problemen aanloopt zoals eerder uitvoerig besproken in jouw eerdere topic. Omdat dit nu al heel lang loopt en er al heel veel gedaan is om een en ander na te lopen en uit te sluiten lijkt het mij verstandig dat we ons gespecialiseerde netwerkteam hier opnieuw naar laten kijken. Ik heb hiervoor een uitgebreid verslag geschreven met daarin alle acties die tot dusver ondernomen zijn zodat dit goed overdragen wordt aan de specialisten. Het is nu wachten op de verdere vervolgstappen aan de hand van hun bevindingen. 

sonamagun
Topicstarter
Level 7
  • 141Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Dank voor je reactie en vervolgstap Paul.

 

Zoals aangegeven heb ik mij er totaal niet mee bezig gehouden, wegvallende verbindingen hebben wij geloof ik niet gehad en waarschijnlijk alleen af en toe dat de verbinding inzakt en niet stabiel is.

Enige echte vervelende punt is dat de router zich niet juist kan aanmelden op het netwerk wanneer deze van stroom afgaat en alleen weer werkt na opnieuw configureren.

Ligt het aan de router waarschijnlijk niet en dit is plotseling ontstaan eind november of begin december na aanpassingen aan de netwerkzijde.

 

Bovenstaande nogmaals als toevoeging en ik wacht het nogmaals af :).

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@sonamagun Heel graag gedaan. Ik heb hiervoor nu een interne werkbon aangemaakt richting onze specialisten zodat hier de juiste vervolgacties worden ondernomen. Zodra er meer bekend is hoor je het uiteraard. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@sonamagun Onze specialisten willen ten behoeve van het lopende onderzoek graag een aantal zaken weten. Zou je op onderstaande vragen een terugkoppeling willen geven?

Wanneer (datum/tijd) heb je recent problemen ervaren met de verbinding? 
Hoelang duren de storingsmomenten die je ervaart?
En wat merk je exact? (uitval, haperingen, hoge latency etc.)

sonamagun
Topicstarter
Level 7
  • 141Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Directe verbinding problemen zijn er niet zoals eerder, maar af en toe wel het probleem dat het inzakt en anderen in huis hebben ook niet direct geklaagd.

En denk dat het verstandig is dat er wordt gelogd?

 

Enige wat er nu dus echt speelt is wanneer mijn stroom er af is ik mijn router als nieuw moet afstellen......

 

Edit: Nu toevallig wel iets om te bekijken, ik ben nu bijvoorbeeld aan het gamen en had iets gedownload, vele jaren geleden kon dit prima samen, maar nu geeft het een packet loss. Ik ben eigenlijk nu wel benieuwd hoe dit wordt geregistreerd?

Tijd 09.45/50

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@sonamagun Dank voor het delen van je bevindingen. Ik heb dit direct doorgegeven aan onze specialisten zodat dit verder onderzocht wordt. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@sonamagun Inmiddels heb ik een nieuwe terugkoppeling van onze netwerkspecialisten. Aan netwerkzijde is op en rond de datum en tijd die je doorgeeft aan netwerkzijde geen enkel probleem terug te zien. Kan het zijn dat er ergens nog een (extra) router in je thuisnetwerk is aangesloten op het modem waardoor er een iets misgaat in de opstartcyclus? Zie je kans dit te checken? Test anders ook of de problemen zich voordoen zonder dat je extra randapparatuur hebt aangesloten op het modem (zoals een eigen router). 

sonamagun
Topicstarter
Level 7
  • 141Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Goed om te horen. 

 

Nee alleen een router verder helemaal niks netwerk gerelateerd, betreft een Gt-ax110000 met simpele configuratie, zoals ik aangaf is dit probleem begonnen na de ene laatste of laatste aanpassing eind november of begin december.

Geen idee of de Bridge modus van de modem iets doet, maar ik krijg geen geen werkende verbinding na een herstart.

 

Geloof dat dit probleem was begonnen als je terug kijkt in de oude topic toen de modem in een soort van aanmeld probleem kwam of erna. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@sonamagun Aan netwerkzijde ziet alles er prima uit. En hier zien we dus ook geen oorzaak terug. 

Geen idee of de Bridge modus van de modem iets doet, maar ik krijg geen geen werkende verbinding na een herstart..
Wanneer het  modem in bridged modus staat, zal slechts 1 apparaat een IP adres uitgedeeld krijgen. Op het moment dat er 2 apparaten zijn aangesloten (bijv. een router en nog 1 ander apparaat) dan zal slechts 1 van de twee apparaten dus een IP adres krijgen en de ander dus niet. Het andere apparaat heeft dan logischerwijs ook geen internet. 

Kijk anders eens wat je bevindingen zijn als je tijdelijk met 1 computer of laptop rechtstreeks op het  modem test d.m.v. een netwerkkabel. Zorg er dan voor dat alleen het apparaat waarmee je test is aangesloten. 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@sonamagun We horen graag van je of je de afgelopen dagen nog problemen met betrekking tot de internetverbinding geconstateerd hebt. Aan netwerkzijde ziet alles er goed uit. 

sonamagun
Topicstarter
Level 7
  • 141Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Goed om te horen en heb ook geen problemen gehad zelf. 

 

Gisteren ook een firmware update gedaan op mijn router en na een herstart ging het goed, waarschijnlijk gaat een combinatie aanmelden/herstarten modem en router niet goed denk ik... 

 

Moet ik dit testen om het uit te sluiten? 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@sonamagun Dank voor het testen en jouw terugkoppeling. Ook goed dat jouw bevindingen gelijk zijn aan onze constateringen en top idat de verbinding goed werkt. 

Gisteren ook een firmware update gedaan op mijn router en na een herstart ging het goed, waarschijnlijk gaat een combinatie aanmelden/herstarten modem en router niet goed denk ik... 

Moet ik dit testen om het uit te sluiten? 

Het kan inderdaad geen kwaad om dit uit te sluiten. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @sonamagun,

Is het nog gelukt om dit te testen?

sonamagun
Topicstarter
Level 7
  • 141Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Eenmaal getest en dat ging goed, durf het verder niet uitgebreid te doen...... 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@sonamagun We wachten jouw bevindingen in dat geval nog eventjes af. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@sonamagun We zijn erg benieuwd wat jouw bevindingen zijn. Werkt de verbinding de afgelopen periode volledig naar wens?

sonamagun
Topicstarter
Level 7
  • 141Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

@Paul hgoed dat je het even vraagt 👍

 

Ik heb zelf niet direct veel ervaren buiten wat fouten in de logging van de modem, restart van router heb ik bewust nog niet gedaan 😂

 

Er is wel een tijd terug werkzaamheden geweest in de buurt, dus geen idee of van toen is..... Hoop dat jij meer kan zien hierover.

 

 

Gebundelde upstream-kanalen

 

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

0 ATDMA 0 16 13 0

1 ATDMA 0 16 3 0

2 ATDMA 0 16 5 1

3 ATDMA 0 16 5 0

 

 

Gebundelde downstream-kanalen

 

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1 Goed (Locked) 42 32 0

2 Goed (Locked) 42 32 0

3 Goed (Locked) 42 31 0

4 Goed (Locked) 42 35 42

5 Goed (Locked) 42 27 0

6 Goed (Locked) 42 58 47

7 Goed (Locked) 42 53 0

8 Goed (Locked) 42 47 42

9 Goed (Locked) 42 45 43

10 Goed (Locked) 42 62 37

11 Goed (Locked) 40 60 0

12 Goed (Locked) 42 28 0

13 Goed (Locked) 42 26 0

14 Goed (Locked) 42 56 35

15 Goed (Locked) 42 43 45

16 Goed (Locked) 42 25 0

17 Goed (Locked) 41 32 0

18 Goed (Locked) 41 54 44

19 Goed (Locked) 41 61 39

20 Goed (Locked) 41 44 0

21 Goed (Locked) 41 44 0

22 Goed (Locked) 41 62 29

23 Goed (Locked) 41 97 30

24 Goed (Locked) 41 94 25

25 Goed (Locked) 41 92 46

26 Goed (Locked) 41 105 31

27 Goed (Locked) 40 104 0

28 Goed (Locked) 40 143 41

29 Goed (Locked) 40 137 0

30 Goed (Locked) 40 182 31

31 Goed (Locked) 40 264 54

32 Goed (Locked) 40 349 0

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@sonamagun Aan netwerkzijde zie ik nu ook geen ongeregeldheden meer terug. Ik begrijp uit jouw bericht dat dit ook aansluit bij je eigen bevindingen. 

sonamagun
Topicstarter
Level 7
  • 141Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Voor nu wel denk ik.... Los van de fouten van mijn log en gooi er van de weekend andere een reboot in voor een verse start. 

Uitgelicht topic