SL

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen internet na annulering "upgrade"

Wij hebben sinds afgelopen zaterdag 1 Mei geen internet meer.

 

Mijn vriendin, is op 29 April door Ziggo gebeld met een aanbieding, en is hierop ingegaan, omdat ze veel te beleefd is om op te hangen 🙂 Of ze van Max naar Giga wilde.

"Ik moet het met mijn vriend bespreken" is geinterpreteerd als een ja. Na het inspreken van haar naam had ze een "ohno what did I do" moment. (Ik was hier zelf niet bij, dit is hoe zij dat ervaren heeft)

 

Aangezien het binnen twee weken te annuleren was, geen probleem dacht ik.

Gebeld om te annuleren, het pakketje was al onderweg, en ik moest het aan de deur weigeren. 

Helaas zijn de 2 Ziggopakketjes bij ons voor de deur gelaten door Post.nl.

 

Het internet werkte al meteen niet meer, dus Ziggo (annuleernummer) gebeld, de situatie uitgelegd. De uiterst behulpzame dame van Ziggo heeft mij uitgelegd dat het nieuwe modem al aangemeld was en de oude afgemeld, en heeft de situatie gecorrigeerd. Het oude modem zou weer online komen.

 

Normaal zou ik wat geduldiger zijn, maar met thuiswerken momenteel...

 

Goed, lang verhaal, mijn vraag is weet iemand hoe lang het duurt voordat het oude modem weer terug online is na een annulering?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Super dat het internet en tv kijken weer werkt. Ik kan mij voorstellen dat je erg opgelucht bent.
Nu de interactieve diensten nog werkend krijgen 😉

CS9993 houdt in dat de Next offline is. Heb je deze toevallig al even opnieuw opgestart sinds internet het weer doet?
Even voor 30 seconden van de stroom en er dan weer op.

Mocht dat het niet oplossen, wil ik je vragen om verbinding te controleren op de Next. Dit doe je bij de instellingen 🙂

Bekijk in context

27 Reacties 27
Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Uuuuh... als met één druk op de knop is te regelen dat iets offline gaat, dan zou één druk op de knop toch voldoen moeten zijn om het oude modem weer online te krijgen? 🤔

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Daarnaast: er is door jullie niets geannuleerd! Want jullie zijn helemaal geen ander contract aangegaan met Ziggo! Waarschijnlijk hoopten ze erop dat jullie deze (onterecht) veranderde situatie wel voor lief zouden nemen? Denk het wel, eerlijk gezegd. 

 

Loop je (financiële) schade op door deze situatie?

 

SL
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het zal toch niet zo zijn dat ze ons expres offline houden, in de hoop dat we toch de nieuwe apparatuur aansluiten?? Vooralsnog geen financiele schade, maar dit moet niet te lang duren natuurlijk.

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

"Het zal toch niet zo zijn dat ze ons expres offline houden, in de hoop dat we toch de nieuwe apparatuur aansluiten?"

 

Zou het? 🤔 Geen idee, eerlijk gezegd. Maar vraag het ze eens? In jouw geval zou ik in ieder geval NOT AMUSED zijn, op z'n zachtst gezegd 😉

 

Even voor mijn beeldvorming: wat maakt dat je deze vraag hier, op deze community, post? De klantenservice zou je hier toch gewoon mee moeten kunnen helpen? 

SL
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik was ook not amused, lekker op mijn vriendin afgereageerd 🙂 Maar even serieus, waar ik me het meest aan stoor is dat Ziggo pro-actief producten aanbiedt met 14 dagen bedenktijd. Dan hou je er toch rekening mee dat mensen zich ook daadwerkelijk kunnen bedenken, zou je zeggen. 

 

Ik heb gisteren nog een keer nagebeld met Ziggo over hoe lang het nog kan duren. Het was een beetje een vaag gesprek met een vriendelijke dame. Er was iets niet goed aangevinkt volgens haar, zij heeft dat gecorrigeerd, nog even geduld, geen concrete indicatie van hoe lang het nog kan duren etc. 

 

Ik post hier, om er achter te komen hoe lang dit normaal duurt. Misschien heeft iemand anders dit ook meegemaakt?

Een telefoongesprek met klantenservice blijft ook zo in de lucht hangen, liever heb ik het zwart op wit. 

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Welkom bij de club 😝

SL
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je😅 

Vind ik een oude thread geen internet na annulering bestelling - Pagina 2 - Ziggo Community , waar de persoon in kwestie 5 weken heeft mogen wachten op internet. Gaan we toch nie doen he Ziggo? 

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Nogmaals welkom bij de club 🤣

SL
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik weet niet of ik dit zo een leuke club vind😭

Maar nogmaals bedankt, en tof dat je reageert.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Ing1810 schreef: "Daarnaast: er is door jullie niets geannuleerd! Want jullie zijn helemaal geen ander contract aangegaan met Ziggo! Waarschijnlijk hoopten ze erop dat jullie deze (onterecht) veranderde situatie wel voor lief zouden nemen? Denk het wel, eerlijk gezegd. "

 

@Ing1810 Dit is onjuist. Even je voorwaarden goed doorlezen, je gaat een nieuwe overeenkomst aan met Ziggo die je binnen 14 dagen kunt annuleren.

 

Ziggo lost dit in vrijwel alle gevallen keurig op, als ik de reacties op dit forum lees.

SL
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Bert  schreef:

Ziggo lost dit in vrijwel alle gevallen keurig op, als ik de reacties op dit forum lees.


Dank je voor de info Bert. Je geeft me hoop op een goede afloop🤞👌




 


 

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Bert, als je niet bij Ziggo werkt, is het dan niet beter om die Ziggo-pet af te zetten?

 

Er is door @SL nl helemaal geen ander abonnement afgesloten met Ziggo. Dan valt er ook niks te annuleren! Dat had je ook gewoon zelf kunnen constateren als je de openings-post goed had gelezen...

 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

telkens wanneer je iets wijzigt aan je abonnement ga je een nieuwe overeenkomst aan die binnen 14 dagen kan opzeggen

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@MR_CHIP En wie bedoel je met "je" precies?

Ziggo heeft in dit geval iets gewijzigd. En ook nog eens ZONDER toestemming. Kan toch niet zo zijn dat de klant de dupe wordt van dit soort praktijken?

 

 

Moet niet gekker worden...🙄

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

En WTF zeg,  een modem afsluiten voordat het nieuwe modem kan zijn aangesloten? Wist Ziggo of deze mensen thuis zouden zijn op het moment dat het nieuwe modem geleverd zou worden überhaupt?

 

Dit is echt de wereld op z'n kop 😡

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Ing1810  schreef:

@Bert, als je niet bij Ziggo werkt, is het dan niet beter om die Ziggo-pet af te zetten?

 

Er is door @SL nl helemaal geen ander abonnement afgesloten met Ziggo. Dan valt er ook niks te annuleren! Dat had je ook gewoon zelf kunnen constateren als je de openings-post goed had gelezen...


Ik heb het over een nieuwe overeenkomst en er is geen sprake van een Ziggo pet, want dit is algemene informatie die onder de consumentenwet valt en waar ook in staat dat je die nieuwe overeenkomst binnen 14 dagen kunt opzeggen.

 

Dus wat dat betreft is dit juist niet in het voordeel van Ziggo en zal dit worden rechtgezet.

Dat er hier iets is misgegaan met de de-activering is duidelijk.

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Bert, ik geef het maar op, denk ik.... tegen zoveel dommigheid kan ik echt niet op 🙄

 

@SL, Succes gewenst! Ik vrees dat je dat wel nodig gaat hebben...

 

 

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat een verschrikkelijk nare situatie, @SL Goed dat je hiervoor aan de bel trekt en welkom op de Ziggo Community! 

Mijn collega had deze bestelling in eerste instantie natuurlijk nooit mogen plaatsen. Ik zorg ervoor dat hij/zij hierop aangesproken wordt. 

Dat het pakket vervolgens gewoon op stoep wordt gezet door PostNL is ook absoluut niet de bedoeling. De moet altijd in ontvangst genomen worden. 

Als klap op de vuurpijl loopt het pakket ook nog eens zo snel door waardoor je helemaal zonder diensten zit. Dit is natuurlijk schandalig. We kunnen hier wel spreken van een foutenfestijn waarvoor mijn oprechte excuses!

Ik zie dat jouw pakket inmiddels gelukkig hersteld is, en jouw diensten weer moeten werken.
Kun je dit bevestigen?

Uitgelicht topic