1
Vraag
2
Reacties
Leander96

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Geen internet, modem is offline

Iemand enig idee wat dit betekent, en hoe ik het op kan lossen? Er is nog geen maand geleden een monteur langs geweest wegens internet problemen. We hebben hier dus een aantal weken prima internet gehad. Maar nu ineens weer helemaal geen verbinding.
5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78752Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23517Likes
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Peerke_NL

Level 3
  • 21Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Modem waarschijnlijk defect.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78752Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23517Likes
Peerke_NL Er is een melding van DS Downstream problemen.
Meestal ligt dit aan een niet juiste contact/stekker/splitter of eerste plaats waar Ziggo het huis binnenkomt.

Leander96 Kun je hier ook een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters op de foto?
Peerke_NL

Level 3
  • 21Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
In eerste instantie is de melding die de TS krijgt er een van zijn telefoon. De melding heeft betrekking op het feit dat de telefoon via dit netwerk geen verbinding met internet heeft, vandaar dat de telefoon de keuze geeft om wel/niet van dit netwerk gebruik te maken.

Door te kiezen voor " Netwerk in huidige staat gebruiken" kan Leander96 gewoon binnenshuis zijn apparaten vanaf zijn telefoon bedienen mocht hij dat willen, echter internet kan hij niets mee.

Be rt , de TS geeft niets aan over DS storingen maar uit zijn scherm blijkt dat het modem tracht verbidningen op te bouwen wat niet lukt. Ben inderdaad wel nieuwsgierig naar hoe dit aangesloten zit. Als de monteur is geweest en het wel werkte....heeft iemand er dan in huis een aanpassing aan gedaan waardoor het niet meer werkt ? ( 2e tv aangesloten op verkeerde poort ? )
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3868Posts
  • 225Oplossingen
  • 1581Likes
Hallo Leander96 we lezen graag mee met de antwoorden op de vragen die hier gesteld zijn over de manier waarop de modem is aangesloten.

De verschijnselen en screenshots komen helemaal overeen met een modem waarvan de coax niet is aangesloten. In die richting zit ook de oplossing.