Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Varel wrote:
Was dit de update Anniversary van windows 10 van augustus?
Ik vraag dit omdat ik met deze update problemen heb met installeren, de update loopt vast op zowel laptop als mijn vaste pc, deze laatste is nog net geen jaar oud.
Wellicht dit daar dan een oplossing voor zou kunnen zijn.
Holthuizen wrote:Varel wrote:
Was dit de update Anniversary van windows 10 van augustus?
Ik vraag dit omdat ik met deze update problemen heb met installeren, de update loopt vast op zowel laptop als mijn vaste pc, deze laatste is nog net geen jaar oud.
Wellicht dit daar dan een oplossing voor zou kunnen zijn.
Probeer ook deze, het werkte bij mij.
Zelfstandig Microsoft update programma download https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3172605
Belangrijk: Bij mij stond win update op 'zoeken updates maar laat mij bepalen wat geïnstalleerd wordt'.
1. klik toets start (windows vlag) + R type services.msc scrol down selecteer windows update kies stoppen.
2. start verkenner, wis map windows/softwaredistribution, leeg daarna ook prullenbak en start pc opnieuw op.
3. installeer nu update KB3172605 daarna opnieuw opstarten....
4. Doe nu verder niets, w update geeft na minuut of 15 er zijn updates beschikbaar.....
5. Installeer de updates.... afhankelijk van de hoeveelheid kan dit enige tijd duren.
Holthuizen wrote:
@ varel
Voor windows 10 is de installatie van Kb3172605 niet van toepassing. (is voor win.7)
Belangrijk: Bij mij stond win update op 'zoeken updates maar laat mij bepalen wat geïnstalleerd wordt'.
1. klik toets start (windows vlag) + R type services.msc scrol down selecteer windows update kies stoppen.
2. start verkenner, verwijder map windows/softwaredistribution, daarna deze ook uit prullenbak verwijderen en start pc opnieuw op. (deze map wordt opnieuw aangemaakt)
3. Doe nu verder niets, w update geeft na minuut of 15 er zijn updates beschikbaar.....
4. Installeer de updates.... afhankelijk van de hoeveelheid kan dit enige tijd duren.
succes.
Varel wrote:Holthuizen wrote:
@ varel
Voor windows 10 is de installatie van Kb3172605 niet van toepassing. (is voor win.7)
2. start verkenner, verwijder map windows/softwaredistribution, daarna deze ook uit prullenbak verwijderen en start pc opnieuw op. (deze map wordt opnieuw aangemaakt)
3. Doe nu verder niets, w update geeft na minuut of 15 er zijn updates beschikbaar.....
4. Installeer de updates.... afhankelijk van de hoeveelheid kan dit enige tijd duren.
succes.
Ok bedankt voor je aanvullende informatie.
Ben net thuis en moet nog even de bedrijfs administratie gaan doen, daarna zal ik deze stappen eens gaan doen.
Ik laat nog wel weten of dit gelukt is.
N.N. wrote:
Is bekend bij Microsoft, aan een oplossing wordt gewerkt, zie ook elders in dit forum onder de rubriek
https://community.ziggo.nl/maak-kennis-de-community-87/technicolor-nas-schijven-14494/index1.html#post134449
Varel wrote:Varel wrote:Holthuizen wrote:
@ varel
succes.
Ben net thuis en moet nog even de bedrijfs administratie gaan doen, daarna zal ik deze stappen eens gaan doen.
Biedt helaas geen soelaas.
pc zegt dat ik de laatste updates heb.
1511 en dus geen Anniversary.
Ik weet niet op deze nog automatisch gaat komen en of die dan wel wil updaten, ik wacht het maar af.
Holthuizen wrote:Varel wrote:Varel wrote:Holthuizen wrote:
@ varel
succes.
Biedt helaas geen soelaas.
pc zegt dat ik de laatste updates heb.
1511 en dus geen Anniversary.
Ik weet niet op deze nog automatisch gaat komen en of die dan wel wil updaten, ik wacht het maar af.
@Varel,
Als ik u goed begrijp heeft u win.10/1511 en heeft u een probleem met upgrade naar win. 10/1607 ,klop het dat u wel Anniversary kan installeren maar deze installatie vastloopt ???
U kunt het ook proberen met de media creation tool https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 en klik dan boven in Update nu.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.