Vraag
Reacties
R.Wijk
Level 1

Geen internet met windows 10 na update

Mijn pc met Windows 10 had vandaag na een update geen internet meer. Ik lees dat meer mensen er last van hebben en... ik heb een handige oplossing gevonden 😄 die wil ik ff delen.


Klik onderin op het vergrootglas


Typ cmd in de zoekbalk


Klik met je rechtermuisknop op Opdrachtpromt.


Klik met je linkermuisknop op Als administrator uitvoeren.


Klik op Ja.


Typ in: netsh winsock reset


Druk Enter.


Je ziet nu een tekst in het zwarte scherm. Start nu je pc opnieuw op.
e-mail meldingen
Aan Uit
31 Reacties 31
Freejo
Level 1
Net mij buurvrouw geholpen met dit probleem.
Haar windows 10 laptop deed het wel op mijn wifi(ook ziggo)
Mijn werklaptop (windows 7) deed het niet op haar wifi(kreeg geen ip adres) maar na herstart van haar modem wel

Workaround:
https://blogs.microsoft.nl/windows/geen-internet-connectiviteit-na-windows-10-november-update/

Stap 1. Netwerkkaart opnieuw instellen gedaan.
Werkte niet meteen, maar na een reset van het Ziggo modem alles weer ok
0 Kudos
BasB
Level 1
Inderdaad hr Wijk, fantastische oplossing. Dank
0 Kudos
SpyvsSpy
Level 1
Heel veel dank. Duidelijk handleiding hoewel ik spreek weinig Nederlands.

Worked a treat. Cheers mate.
0 Kudos
HermanB
Level 1
Bedankt voor de info. Werkt perfect.
0 Kudos
Sonnepoppie
Level 1
Bedankt van Wijk, mijn pc werkt weer perfect, na uw duidelijke uitleg!

Groetjes, Paula
0 Kudos
Arjan Janissen
Level 1
R.Wijk wrote:
Mijn pc met Windows 10 had vandaag na een update geen internet meer. Ik lees dat meer mensen er last van hebben en... ik heb een handige oplossing gevonden 😄 die wil ik ff delen.

Klik onderin op het vergrootglas

Typ cmd in de zoekbalk

Klik met je rechtermuisknop op Opdrachtpromt.

Klik met je linkermuisknop op Als administrator uitvoeren.

Klik op Ja.

Typ in: netsh winsock reset

Druk Enter.

Je ziet nu een tekst in het zwarte scherm. Start nu je pc opnieuw op.


Ik heb vanmorgen deze methode gebruikt toen ik ineens geen verbinding meer had met het internet. Het modem was gewoon online, de WiFi werkte zoals gewoonlijk, enkel mijn pc had geen verbinding. Toen ik dit stappenplan echter had doorlopen en opnieuw had opgestart, liep ik tegen een ander probleem aan: Veel van mijn software kan nu geen verbinding meer maken, anderen wel.

Windows zelf geeft aan een internetverbinding te hebben, Chrome en Skype ondervinden geen problemen (al zijn ze wat trager dan gebruikelijk), maar bijvoorbeeld enkele games en bijbehorende software kan geen verbinding meer tot stand brengen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

[Edit: De andere twee stappen op de "Storingen" pagina heb ik ook reeds geprobeerd]
[Edit: Na extra onderzoek blijkt de software wel verbinding te hebben, updates e.d. kunnen worden gedownload, maar alle programma's of games waarbij ik moet inloggen met Gebruikersnaam/Wachtwoord kunnen geen verbinding tot stand brengen om de authenticatie uit te voeren]
0 Kudos
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Bedankt voor het delen R.Wijk 🙂

Ook al is het helaas niet voor iedereen de oplossing, voor veel mensen gelukkig eerst wel.
Hopelijk komt Microsoft snel met een nieuwe update!

Voor nu kan je ook hier terecht:
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12415/windows-10-recovery-options

Gr,
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ronald Ziggo wrote:
Bedankt voor het delen R.Wijk 🙂

Ook al is het helaas niet voor iedereen de oplossing, voor veel mensen gelukkig eerst wel.
Hopelijk komt Microsoft snel met een nieuwe update!

Voor nu kan iedereen ook hier terecht:
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12415/windows-10-recovery-options

Gr,

Windows heeft een patch uitgebracht om het probleem te verhelpen.
Ik heb het via Windows update verwerkt en heeft geholpen, geen internetuitval meer.
0 Kudos
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Bedankt voor de update N.N.

Dan is het daarmee als het goed is over 🙂

Gr,
0 Kudos
Stream
Level 1
R.Wijk wrote:
Mijn pc met Windows 10 had vandaag na een update geen internet meer. Ik lees dat meer mensen er last van hebben en....


Ik heb speciaal een account aangemaakt om je "persoonlijk" te bedanken voor de oplossing.
Bedankt!
ikke00099987765
Level 1
nog nooit zoon instabiel k.t besturing als Windows 10 gehad
al meerdere keren in contact geweest
maar je raad het al de fout licht nooit bij hun
Windows is zo wel bezig dat het plezier van mijn privé gebruik te verklooten
was XP blijven bestaan was 10 X beter fijner
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
ikke00099987765432sdffg
Even voor de duidelijkheid over je probleem.
We willen je graag helpen op dit klanten helpen klanten forum, maar ik begrijp niet waar je het over hebt.

Met wie ben je in contact geweest Ziggo of Microsoft?
Wat is er instabiel?
Wat kun je niet, wat je wel wilt?
Welke fout praat je over?

Omschrijf het probleem wat je ervaart SVP.
0 Kudos