1
Vraag
2
Reageer en help mee
R.Wijk

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Geen internet met windows 10 na update

Mijn pc met Windows 10 had vandaag na een update geen internet meer. Ik lees dat meer mensen er last van hebben en... ik heb een handige oplossing gevonden 😄 die wil ik ff delen.


Klik onderin op het vergrootglas


Typ cmd in de zoekbalk


Klik met je rechtermuisknop op Opdrachtpromt.


Klik met je linkermuisknop op Als administrator uitvoeren.


Klik op Ja.


Typ in: netsh winsock reset


Druk Enter.


Je ziet nu een tekst in het zwarte scherm. Start nu je pc opnieuw op.
31 Reacties 31
peter2

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Fijn dit! werkt als een tierelier, mr Wijk FTW!
Varel

Level 1
  • 331Posts
  • 15Oplossingen
  • 10Likes
Was dit de update Anniversary van windows 10 van augustus?
Ik vraag dit omdat ik met deze update problemen heb met installeren, de update loopt vast op zowel laptop als mijn vaste pc, deze laatste is nog net geen jaar oud.
Wellicht dit daar dan een oplossing voor zou kunnen zijn.
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Welke update was dat? Windows 10 versie 1607 heeft op 9 november het laatst een update gehad...
Het is helemaal geen uitrol moment vandaag...
Holthuizen

Level 12
  • 705Posts
  • 13Oplossingen
  • 118Likes
Varel wrote:
Was dit de update Anniversary van windows 10 van augustus?
Ik vraag dit omdat ik met deze update problemen heb met installeren, de update loopt vast op zowel laptop als mijn vaste pc, deze laatste is nog net geen jaar oud.
Wellicht dit daar dan een oplossing voor zou kunnen zijn.


Probeer ook deze, het werkte bij mij.
Zelfstandig Microsoft update programma download https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3172605
Belangrijk: Bij mij stond win update op 'zoeken updates maar laat mij bepalen wat geïnstalleerd wordt'.
1. klik toets start (windows vlag) + R type services.msc scrol down selecteer windows update kies stoppen.
2. start verkenner, wis map windows/softwaredistribution, leeg daarna ook prullenbak en start pc opnieuw op.
3. installeer nu update KB3172605 daarna opnieuw opstarten....
4. Doe nu verder niets, w update geeft na minuut of 15 er zijn updates beschikbaar.....
5. Installeer de updates.... afhankelijk van de hoeveelheid kan dit enige tijd duren.
Varel

Level 1
  • 331Posts
  • 15Oplossingen
  • 10Likes
Holthuizen wrote:
Varel wrote:
Was dit de update Anniversary van windows 10 van augustus?
Ik vraag dit omdat ik met deze update problemen heb met installeren, de update loopt vast op zowel laptop als mijn vaste pc, deze laatste is nog net geen jaar oud.
Wellicht dit daar dan een oplossing voor zou kunnen zijn.


Probeer ook deze, het werkte bij mij.
Zelfstandig Microsoft update programma download https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3172605
Belangrijk: Bij mij stond win update op 'zoeken updates maar laat mij bepalen wat geïnstalleerd wordt'.
1. klik toets start (windows vlag) + R type services.msc scrol down selecteer windows update kies stoppen.
2. start verkenner, wis map windows/softwaredistribution, leeg daarna ook prullenbak en start pc opnieuw op.
3. installeer nu update KB3172605 daarna opnieuw opstarten....
4. Doe nu verder niets, w update geeft na minuut of 15 er zijn updates beschikbaar.....
5. Installeer de updates.... afhankelijk van de hoeveelheid kan dit enige tijd duren.


Ok bedankt voor je tip. ik hoop dat dit gaat werken, heb al veel geprobeerd en gelezen maar helaas de oplossing nog niet gevonden.
Op laptop staat de home versie en gaat om de zoveel tijd opnieuw automatisch updaten wat niet uit te schakelen is, deze wordt dus nu daardoor ook al weer een tijdje niet meer gebruikt.
Mijn vaste pc zit pro op en kan ik de updates van uitschakelen.
Komend weekend ga ik deze optie uitproberen en laat het hier nog even weten.
pm.vd.berg

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op het punt om Ziggo te bellen, stuitte ik op je tip. Al dagen om onverklaarbare reden op mijn laptop wel/niet toegang tot internet via wifi terwijl de mobiele telefoon geen probleem geeft. Ik heb je tip uitgevoerd en de hele avond ineens weer met een stabiele verbinding kunnen werken Geen idee wat er aan de hand is geweest, maar zoeken naar een oorzaak heeft geen zin, belangrijk is: hij doet het weer! Dank.
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Je ben niet de enige. Zie:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen/
https://www.kpn.com/service/storingen.htm#/problemen-en-storingen
https://tweakers.net/nieuws/118723/windows-10-update-zorgt-voor-internetproblemen-bij-sommige-gebruikers.html
Gister ook iemand geholpen met dit probleem.
Holthuizen

Level 12
  • 705Posts
  • 13Oplossingen
  • 118Likes
@ varel

Voor windows 10 is de installatie van Kb3172605 niet van toepassing. (is voor win.7)

Belangrijk: Bij mij stond win update op 'zoeken updates maar laat mij bepalen wat geïnstalleerd wordt'.
1. klik toets start (windows vlag) + R type services.msc scrol down selecteer windows update kies stoppen.
2. start verkenner, verwijder map windows/softwaredistribution, daarna deze ook uit prullenbak verwijderen en start pc opnieuw op. (deze map wordt opnieuw aangemaakt)
3. Doe nu verder niets, w update geeft na minuut of 15 er zijn updates beschikbaar.....
4. Installeer de updates.... afhankelijk van de hoeveelheid kan dit enige tijd duren.
succes.
Varel

Level 1
  • 331Posts
  • 15Oplossingen
  • 10Likes
Holthuizen wrote:
@ varel

Voor windows 10 is de installatie van Kb3172605 niet van toepassing. (is voor win.7)

Belangrijk: Bij mij stond win update op 'zoeken updates maar laat mij bepalen wat geïnstalleerd wordt'.
1. klik toets start (windows vlag) + R type services.msc scrol down selecteer windows update kies stoppen.
2. start verkenner, verwijder map windows/softwaredistribution, daarna deze ook uit prullenbak verwijderen en start pc opnieuw op. (deze map wordt opnieuw aangemaakt)
3. Doe nu verder niets, w update geeft na minuut of 15 er zijn updates beschikbaar.....
4. Installeer de updates.... afhankelijk van de hoeveelheid kan dit enige tijd duren.
succes.

Ok bedankt voor je aanvullende informatie.
Ben net thuis en moet nog even de bedrijfs administratie gaan doen, daarna zal ik deze stappen eens gaan doen.
Ik laat nog wel weten of dit gelukt is.
Geeta

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankjewel! Hij doet het weer. Ik stond net op punt Ziggo te bellen. Dankzij jouw tip hoeft dit meer!
Varel

Level 1
  • 331Posts
  • 15Oplossingen
  • 10Likes
Varel wrote:
Holthuizen wrote:
@ varel

Voor windows 10 is de installatie van Kb3172605 niet van toepassing. (is voor win.7)

Belangrijk: Bij mij stond win update op 'zoeken updates maar laat mij bepalen wat geïnstalleerd wordt'.
1. klik toets start (windows vlag) + R type services.msc scrol down selecteer windows update kies stoppen.
2. start verkenner, verwijder map windows/softwaredistribution, daarna deze ook uit prullenbak verwijderen en start pc opnieuw op. (deze map wordt opnieuw aangemaakt)
3. Doe nu verder niets, w update geeft na minuut of 15 er zijn updates beschikbaar.....
4. Installeer de updates.... afhankelijk van de hoeveelheid kan dit enige tijd duren.
succes.

Ok bedankt voor je aanvullende informatie.
Ben net thuis en moet nog even de bedrijfs administratie gaan doen, daarna zal ik deze stappen eens gaan doen.
Ik laat nog wel weten of dit gelukt is.

Biedt helaas geen soelaas.
pc zegt dat ik de laatste updates heb.
1511 en dus geen Anniversary.
Ik weet niet op deze nog automatisch gaat komen en of die dan wel wil updaten, ik wacht het maar af.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Is bekend bij Microsoft, aan een oplossing wordt gewerkt, zie ook elders in dit forum onder de rubriek
https://community.ziggo.nl/maak-kennis-de-community-87/technicolor-nas-schijven-14494/index1.html#post134449
Varel

Level 1
  • 331Posts
  • 15Oplossingen
  • 10Likes
N.N. wrote:
Is bekend bij Microsoft, aan een oplossing wordt gewerkt, zie ook elders in dit forum onder de rubriek
https://community.ziggo.nl/maak-kennis-de-community-87/technicolor-nas-schijven-14494/index1.html#post134449

Bedankt voor je reactie, ik wacht het een en ander maar rustig af.
rghuls

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Mijn dank is zeer groot. Zeer duidelijk dit en tot nu toe bij iedereen helpt. Hier maak je echt veel mensen blij mee. Gaat veel makkelijker als het systeem herstel wat ik tot nu toe gedaan heb.
Holthuizen

Level 12
  • 705Posts
  • 13Oplossingen
  • 118Likes
Varel wrote:
Varel wrote:
Holthuizen wrote:
@ varel

Voor windows 10 is de installatie van Kb3172605 niet van toepassing. (is voor win.7)

Belangrijk: Bij mij stond win update op 'zoeken updates maar laat mij bepalen wat geïnstalleerd wordt'.
1. klik toets start (windows vlag) + R type services.msc scrol down selecteer windows update kies stoppen.
2. start verkenner, verwijder map windows/softwaredistribution, daarna deze ook uit prullenbak verwijderen en start pc opnieuw op. (deze map wordt opnieuw aangemaakt)
3. Doe nu verder niets, w update geeft na minuut of 15 er zijn updates beschikbaar.....
4. Installeer de updates.... afhankelijk van de hoeveelheid kan dit enige tijd duren.
succes.

Ok bedankt voor je aanvullende informatie.
Ben net thuis en moet nog even de bedrijfs administratie gaan doen, daarna zal ik deze stappen eens gaan doen.
Ik laat nog wel weten of dit gelukt is.

Biedt helaas geen soelaas.
pc zegt dat ik de laatste updates heb.
1511 en dus geen Anniversary.
Ik weet niet op deze nog automatisch gaat komen en of die dan wel wil updaten, ik wacht het maar af.


@Varel,
Als ik u goed begrijp heeft u win.10/1511 en heeft u een probleem met upgrade naar win. 10/1607 ,klop het dat u wel Anniversary kan installeren maar deze installatie vastloopt ???
U kunt het ook proberen met de media creation tool https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 en klik dan boven in Update nu.
Varel

Level 1
  • 331Posts
  • 15Oplossingen
  • 10Likes
Holthuizen wrote:
Varel wrote:
Varel wrote:
Holthuizen wrote:
@ varel

Voor windows 10 is de installatie van Kb3172605 niet van toepassing. (is voor win.7)

Belangrijk: Bij mij stond win update op 'zoeken updates maar laat mij bepalen wat geïnstalleerd wordt'.
1. klik toets start (windows vlag) + R type services.msc scrol down selecteer windows update kies stoppen.
2. start verkenner, verwijder map windows/softwaredistribution, daarna deze ook uit prullenbak verwijderen en start pc opnieuw op. (deze map wordt opnieuw aangemaakt)
3. Doe nu verder niets, w update geeft na minuut of 15 er zijn updates beschikbaar.....
4. Installeer de updates.... afhankelijk van de hoeveelheid kan dit enige tijd duren.
succes.

Ok bedankt voor je aanvullende informatie.
Ben net thuis en moet nog even de bedrijfs administratie gaan doen, daarna zal ik deze stappen eens gaan doen.
Ik laat nog wel weten of dit gelukt is.

Biedt helaas geen soelaas.
pc zegt dat ik de laatste updates heb.
1511 en dus geen Anniversary.
Ik weet niet op deze nog automatisch gaat komen en of die dan wel wil updaten, ik wacht het maar af.


@Varel,
Als ik u goed begrijp heeft u win.10/1511 en heeft u een probleem met upgrade naar win. 10/1607 ,klop het dat u wel Anniversary kan installeren maar deze installatie vastloopt ???
U kunt het ook proberen met de media creation tool https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 en klik dan boven in Update nu.

Klopt helemaal, ook die optie heb ik al geprobeerd zonder resultaat.
Microsoft heeft hier waarschijnlijk nog steeds geen oplossing voor.
rghuls

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Systeem herstel geprobeerd Varel?
Holthuizen

Level 12
  • 705Posts
  • 13Oplossingen
  • 118Likes
Varel schreef:
Klopt helemaal, ook die optie heb ik al geprobeerd zonder resultaat.
Microsoft heeft hier waarschijnlijk nog steeds geen oplossing voor.

@Varel.
Ook ik ben een aantal dagen met dit probleem bezig geweest, ook div probleem oplossers geprobeerd, maar uiteindelijk door de map windows/softwaredistribution te verwijderen lukte de update wel.
Eventueel windows terugzetten naar herstelpunt na 1511 installatie.
Google ook op "windows 10 /softwaredistribution verwijderen
Varel

Level 1
  • 331Posts
  • 15Oplossingen
  • 10Likes
@rghuls.
systeem herstel is niet nodig daar alle gewoon werkt, hij wil gewoon niet updaten en loopt vast zowel op desktop van 1 jaar oud als laptop van 2 jaar oud.

@Holthuizen.
Ik wacht het nog wel even af beide pc's werken gewoon en over een week heb ik vakantie en kan ik er me eens in gaan verdiepen. tzt laat ik het hier nog even weten als het gelukt is te updaten naar 1607.
Bedankt zover voor jullie meedenken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic