De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds zaterdagnacht heb ik opeens geen internet meer. Groene pijltje blijven knipperen.
Alles geprobeerd tot aan resetten naar fabrieksinstellingen aan toe. Het heeft geen effect.
De aardige dame van de helpdesk vertelt me dan zonder blikken en blozen dat 11 februari een Monteur langs komt.
12 DAGEN zonder internet, waarbij mijn vrouw online lessen moet geven, mijn twee dochters online lessen moeten volgen en ik mijn werk als IT consultant vanuit huis moet doen. Hoe dan🤨. Zijn er echt geen andere opties.
Wat gaat de monteur doen? Een nieuwe connectbox installeren. Het signaal schijnt goed te zijn, dat geeft de connectbox aan maar hij krijgt geen IP adres.
Wat zijn de meest voorkomende oorzaken dat dit gebeurt? Zijn er nog andere oplossingen🧐
oftewel Help!!!!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Probleem is opgelost.
Ze waren vergeten een module aan te zetten ergens in een centrale, na onderhoud, waardoor mijn modem geen IP adres kreeg. Alles loopt nu goed door.
De extra bundel was gelukkig toereikend. Neemt niet weg dat het enorm vervelend was om met zijn 4-en op 1 4g hotspot te werken. Voor mijzelf was het niet te doen aangezien ik voor mijn werk zwaardere applicaties qua datagebruik dan mijn kinderen.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Hoi Bert,
De groene kabel komt rechtstreeks mijn woonkamer binnen. Daar zit een splitter op waarvan een rechtstreeks naar de tv gaat en 1 naar de connectbox. Ik heb de connectbox ook al direct op de groene kabel aangesloten maar dat had het zelfde resultaat. Dit om uit te sluiten dat splitter het probleem is.
hierbij de foto’s:
@IronMike Je hebt geen dubbel galvanisch gescheiden AOP = Abonnee Overname Punt op de groene kabel die allerlei storingssignalen tegenhoudt.
Kijk in Mijn Ziggo bij de afspraak met de monteur of je die eerder gepland kan krijgen.
's-Morgens is de agenda altijd bijgewerkt.
Op de eerst pagina in Mijn Ziggo naar beneden scrollen.
Monteursafspraak: Heb je een afspraak met een monteur? Je kunt de afspraak hier inzien. -> Mijn Afspraken.
Laat even weten of het gelukt is?
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Mijn postcode en huisnummer stonden al in mijn profiel. Voor de zekerheid heb ik het profiel opnieuw ge-update.
Dank je voor je terugkoppeling. Ik snap dat dit ontbreekt maar ik woon nu al 3 jaar in dit huis en heb nooit problemen gehad met het internet. Of zijn er nu opeens meer storingingen in het netwerk. Als de monteur langs komt zal ik vragen om dit meteen in orde te maken.
Zal proberen om de afspraak te verzetten. Ik hoop het want op 1 hotspot zitten met alle devices is verre van ideaal.
Fijn dat je even hebt meegekeken.
Afspraak wijzigen is niet gelukt. Er zijn geen eerdere dagen beschikbaar.
Is het een optie om te proberen om de modem in bridge modus te zetten en vervolgens een linksys router te gebruiken. Die heb ik hier nog liggen.
Een moderator komt hier binnen afzienbare tijd langs en kan dieper in de systemen kijken dan de standaard helpdesk.
Ik weet niet wat er later gebeurt als je hem nu in bridge laat zetten, als het modem niet te bereiken is vanuit Ziggo, waar het op lijkt.
Ik zou even een moderator afwachten, zij kunnen zien hoe het ervoor staat.
Goedemiddag @IronMike en welkom op de Community,
Goed dat je via dit forum aan de bel trekt! Op de foto zie ik terug dat je geen aansluitpunt (AOP - Abonnee Overnamepunt) hebt en alleen een groene kabel. Er hoort door ons kosteloos een AOP geplaatst te worden. Ik zie dat er op 11 februari 2021 een monteur ingepland staat. Helaas heb ik geen planmogelijkheid op een eerdere datum. Wel kan ik 50 GB gratis extra data voor je regelen, zodat je tijdelijk via mobiele data kunt internetten en online tv kunt kijken.
Laat je weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?
Hoi Paul,
De monteur is door ZIGGO afgezegd :-(.
Dit komt omdat de problemen worden veroorzaakt door een administratieve handeling in het netwerk waardoor mijn modem geen IP adres krijgt. De modem zit in een oneindige loop. Ze zijn bezig om dit op te lossen.
Ik zal een nieuwe afspraak inplannen om de AOP te laten installeren.
Mijn vrouw heeft gisteren inderdaad al de 50GB extra gekregen en die is ook har d nodig. In 1 dag al 10 GB verbruikt.
mvg,
Mike
Dat gaat behoorlijk snel met de data. Goed dat er wordt gewerkt aan de oplossing. Stuur ons gerust een bericht zodra het is opgelost dan maken we een compensatie in orde voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van jouw diensten.
Probleem is opgelost.
Ze waren vergeten een module aan te zetten ergens in een centrale, na onderhoud, waardoor mijn modem geen IP adres kreeg. Alles loopt nu goed door.
De extra bundel was gelukkig toereikend. Neemt niet weg dat het enorm vervelend was om met zijn 4-en op 1 4g hotspot te werken. Voor mijzelf was het niet te doen aangezien ik voor mijn werk zwaardere applicaties qua datagebruik dan mijn kinderen.
Wat fijn om te lezen! Thanks ook voor je snelle reactie. Een ideale situatie is het zeker niet om met zijn vieren op 1 hotspot te werken, dat kan ik mij voorstellen.
Ik ga een compensatie van het abonnementsgeld voor je in orde maken! Over welke periode heb je problemen ervaren? Van 30 januari tot en met?
De storing duurde tot dinsdagavond 2 februari.
Helder, bij deze is de vergoeding aangemaakt.
Dit was hierbij het uitgangspunt.
Deze 4/30ste wordt verrekend als eenmalige korting op de komende factuur.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...