vcouw

Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet meer na verhuizing

Begin vorige week zijn wij verhuisd en heb ik de modem aangesloten in ons nieuwe huis. Dat was op een dinsdag, inmiddels 9 dagen geleden.

Het viel meteen op dat mijn WAN IP niet klopte (198.19.117.x) en dus ook geen toegang had tot het internet.

Heb meerdere keren met de helpdesk gesproken, elke keer aangegeven dat ik vermoed dat het een administratief probleem was en ik geen correct IP adres toegewezen kreeg. Vervolgens kreeg ik te horen dat het modem misschien defect was, een ander zei dat de opzegging van de vorige bewoner nog doorgevoerd moest worden. Dit was het allemaal niet.

Er is een monteur langs geweest die alles nagemeten heeft en wist uiteindelijk te vertellen dat mijn internet nog niet geactiveerd was. Dit zou een half uurtje, maximaal 24 uur duren.

24 uur later gebeld met de helpdesk, en gaven ze toen aan dat het inderdaad een probleem met het activeren van het abonnement was en dat dit nog wel dagen kan duren.

Inmiddels ben ik 9 verder en heb nog steeds geen internet. Als ik de verhalen hier mag geloven dan kan het nog wel weken duren voordat het opgelost is. Ook wij moeten vanuit huis werken en zit er ook een einde aan mijn mobiele internet bundel. 

Dit betekent voor mij wel dat ik binnenkort een keuze moet maken: ga ik wachten op het vinkje, wat misschien nog weken kan duren en ik niet meer vanuit huis kan werken? Of begin ik alvast met het bestellen van een ADSL abonnement omdat de oplevering daarvan sneller is dan de oplossing van Ziggo?

We zijn al jaren klant, maar wij moeten ons werk kunnen blijven doen. Als dit nog weken kan duren dan hebben we geen andere keus dan overstappen naar een andere provider.

48 Reacties 48
vcouw
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Heb even gekeken en zie dat de andere dagen vol zitten. Ik zal de komende dagen controleren of er eerder een plekje vrij komt. 
 

Hopelijk komt er een plek vrij en kunnen we het voor a.s. vrijdag alsnog verholpen krijgen.

 

@Lycke Ziggo Kan jij ervoor zorgen mijn modem vandaag weer in bridge mode gezet wordt? Baat het niet dan schaadt het niet. Misschien lukt het wel wanneer een ander MAC adres gebruikt wordt voor het WAN IP.

Op dit moment zijn we in het oude huis om deze klaar te maken voor de oplevering dus kan ik pas over een aantal uur testen

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Toch gelukt om de monteur te verplaatsen, zie ik! Top! Dan laat in het “bridge” zetten nog even wachten, oké? 🙂 
 

vcouw
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De monteur is langs geweest. Deze man is goud waard!

 

Hij heeft alles nagekeken en uiteindelijk besloten om het modem te vervangen. Het leek er op dat er toch iets mis ging met de provisioning van het oude modem.

 

Vanochtend had ik bij de helpdesk gevraagd of ze bridge modus weer aan wilde zetten. Dat kwam niet door op het oude modem, maar is wel netjes doorgekomen op het nieuwe modem.

 

De router heeft een mooi WAN IP gekregen en werkt het internet weer!

 

Voor alle medewerkers die geholpen hebben: alle lof en dank voor alle moeite die gedaan is.
 

In het speciaal wil ik de monteur bedanken voor alle moeite. Hij heeft een hoop gedaan om het aan de praat te krijgen en heeft geduldig alle vragen beantwoord die ik had. 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Wat super fijn om te lezen, @vcouw ! Ik zal je complimenten ook aan de monteur doorgeven. Dat is altijd fijn, natuurlijk :-). 

Voor mijn beeld. Je had het over “begin vorige week” op de 8e. Je hebt dus van 28 sept. tot 14 oktober zonder internet gezeten? 

vcouw
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De 29de, we zijn op de dinsdag van die week verhuisd.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Duidelijk, @vcouw . Ik maak bij deze een vergoeding voor je aan voor de periode dat je zonder zat. De vergoeding wordt per SMS bevestigd en van je komende factuur afgetrokken 🙂

vcouw
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hartstikke bedankt! 


Was vanochtend in een meeting dus kon niet uitgebreid reageren.

Ben al jaren tevreden klant van Ziggo, en ben blij dat alles weer werkt op ons nieuwe adres.

Nogmaals bedankt aan alle medewerkers die ons geholpen hebben. 

Grotegeert

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb hetzelfde probleem.

Al 3 weken zonder internet. Thuiswerken is onmogelijk geworden. Een monteur gehad, zijn reactie;”ik schiet een ticket in”. Binnen 72 uur opgelost. Nu wederom een week verder en geen internet. Vaak gebeld en altijd hetzelfde verhaal. Het is een code verhaal mbt de modem. Dat gaat via India en we kunnen u niet helpen.

SCHANDALIG!!!!!! 
 

ik ben al klant sinds de UPC tijd en veel geld betaald aan deze toko. 
Ik heb tot en met morgen om mijn abonnement op te zeggen. Zeer spijtig, maar er is geen oplossing blijkt. JAMMER!!!

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Grotegeert staan je postcode en huisnummer in je profiel? Dan kan een moderator in het systeem kijken wat er aan de hand is en je indien mogelijk, een helpende hand toesteken. Zij hebben meer mogelijkheden dan de helpdesk.

Ik heb je issue voorgelegd aan het moderatieteam.

Grotegeert

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@KBX458 bedankt voor je reactie.

ja deze staan in mijn profiel. Het zou fantastisch zijn als dit zou werken. Vandaag is de laatste dag dat ik nog kan opzeggen en naar KPN moet overstappen

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik snap dat het voor thuiswerken in deze tijd cruciaal is dat je moet beschikken over een goed werkende internetverbinding. Daarom heb ik het aan de mods voorgelegd. Wacht hun reactie dus af. 

Grotegeert

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is het niet handiger om een nieuw topic aan te maken?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Nee. Nu is het noodzakelijk dat je zelf even geen verdere acties onderneemt. Dit kan verwarring veroorzaken, waardoor je verder van huis raakt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Grotegeert,

Wat een ongelooflijke deceptie, ik kan niets anders zeggen. Ik heb dit intern geëscaleerd naar de juiste afdeling om zo spoedig mogelijk op te pakken.

Ik wil daarbij geen valse verwachtingen scheppen: Ik krijg meestal na 1 á 2 werkdagen terugkoppeling. Er is een grote kans dat dit pas in of na het weekend wordt.

Vandaag is de laatste dag dat ik nog kan opzeggen en naar KPN moet overstappen

Als je hiermee de bedenktijd aan onze kant bedoelt, dan wil ik je bij deze toezeggen dat dit pas in gaat zodra je werkende diensten hebt. Wil je op welk moment dan ook opzeggen, dan kan ik dat regelen zonder enkele gevolgen.

Grotegeert

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex Ziggo bedankt voor je snelle reactie. 
ja het is erg frustrerend. En ook wel bizar hoe afhankelijk we van internet zijn geworden.

 

Heb jij een idee wat het kan zijn? 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Heb jij een idee wat het kan zijn? 

Ik kan alleen een globaal beeld voor je schetsen: Bij een bestelling of wijziging gaat deze order stap voor stap langs verschillende systemen.

Er kan wel eens wat misgaan bij zo’n stapje. Dat kan een bekend probleem zijn, dan is het snel opgelost. Of een individueel/uniek probleem. In dat laatste geval moet er iemand naar deze specifieke situatie kijken.

Ook dat is niet zo erg, daar zitten we voor, maar op dit moment zijn er heel veel van die orders vastgelopen door verschillende oorzaken. Dat betekent dat er naar elk individueel geval gekeken moet worden, en dat kost heel veel tijd.

Wat er bij jouw specifieke situatie aan de hand is, weet ik niet. Dat is voor mij niet inzichtelijk en zelf ook helaas niet op te lossen. Ik kan alleen benadrukken dat we hier echt met man en macht aan werken, want dit is een ontzettend nare situatie voor iedereen.

 

We hebben overigens als back-up voor het internet een bundel die we kunnen activeren op een Vodafone-abonnement, maar die heb ik helaas niet kunnen vinden bij je gegevens. Als back-up voor de TV kun je gebruik maken van Digitale Kabel TV, maar ik begreep dat nog geen TV was.

Grotegeert

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Okay duidelijk verhaal. 
ik heb inderdaad TV via de normale kabel. 
Voor mij is dit geen probleem, werkt prima. 
Het niet hebben van internet is wel een groot probleem. Ik heb jammer genoeg geen Vodafone.

Ik hoop echt dat dit snel is opgelost.

in ieder geval bedankt dat je het wil oppakken.

Grotegeert

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex Ziggo 

Hoi Alex,

Heb je toevallig al iets vernomen? Sorry voor mijn ongeduldigheid.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen, we vragen al het aller-uiterste van je geduld. Ik heb helaas nog niets vernomen. Ik hoop vandaag of morgen meer te horen.

Grotegeert

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex Ziggo 
geen idee of dit helpt, maar ik heb hier nog een precies dezelfde modem (oude huis meegenomen) die ik nog moet terugsturen.

is het aansluiten van deze modem geen oplossing? 

 

Uitgelicht topic