1
Vraag
2
Reacties
Nessa

Raadgever
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Geen groene kabel in appartement, kabels naar AOP lopen over de binnen gevels van andere woningen

Mijn AOP zit in de woonkamer en hier komt geen groene draad binnen. Die komt waarschijnlijk in de kelder binnen en wordt dan via 2 andere appartementen over de binnen gevels naar mijn AOP gebracht.
Op ieder willekeurige plek onder mijn appartement kan de kabel dus worden doorgeknipt (en met een splitter worden verdeeld) zodat ik geen verbinding meer heb. Op dit moment is mijn verbinding niet goed en probleem ligt in 1 van de appartementen  onder mij.
Dat is al heel vervelend maar met thuis werken niet te doen.
Over mijn gevel loopt overigens de kabel naar de bovenburen. Dat is natuurlijk geen gezicht en kan echt niet meer.
Ziggo geeft aan dat dit de normale manier van aansluiten is, dat zal best in 1950 zijn geweest maar nu verwacht ik toch iets beters. Ik verwacht toch een eigen aansluiting waar niemand bij kan netjes weg gewerkt.
Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nessa
topicstarter
Raadgever
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Kabels zijn op diverse plaatsen kapot dus ze gaan een nieuwe kabel vanuit de grond langs de buitengevel naar een nieuw AOP plaatsen. Dan zou alles opgelost moeten zijn.
Bedankt voor de reacties.

Bekijk in context

5 Reacties 5
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7383Posts
  • 326Oplossingen
  • 3625Likes

Zou je een foto willen plaatsen van het AOP met de daarop aanwezige splitter en eventuele signaalversterker in je appartement?

Ook graag schermopnamen van de up- en downstreamwaarden

en de volledige netwerk log van het modem.  instructies 

Een foto van de kabel over de gevel kan ook meer inzicht geven.

Nessa
topicstarter
Raadgever
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

AOPAOPKabel over gevelKabel over gevel

Hierbij alvast wat foto's. Modem ligt er op dit moment helemaal uit. Monteur komt vanmiddag weer langs.
Dan zal hij het vast wel aan de praat krijgen. Ik zou alleen graag een andere oplossing zien voor de aansluiting en de kabels over de gevels.

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7383Posts
  • 326Oplossingen
  • 3625Likes

Het AOP is 2-gaats en verouderd. Als de monteur komt dan kan hij of zij, dat gelijk vervangen voor een hedendaags exemplaar.

Van de splitter is één uitgang ongebruikt, tenzij daar de coaxkabel met daaraan de connector met plastic kapje af komt. 

Die connector is niet afgeschermd voor instraling door o.a. 4 en 5G, waardoor storingen op jet netwerk komen.

Die dien je te vervangen. Wellicht dat de monteur daarvoor ideeën heeft.

Laat je na het bezoek van de monteur hier je bevindingen weten?

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1615Posts
  • 189Oplossingen
  • 472Likes

Hi @Nessa , welkom op de Ziggo Community!

Ik zie dat @KBX458 je al een aantal goede tips gegeven heeft voor wat betreft jouw aansluiting.
Hoe is de afspraak met de monteur gegaan? Werkt alles weer naar behoren?

Ik kan mij voorstellen dat je dit niet mooi vindt. Voor het verplaatsen van de groene kabel en AOP verwijs ik je door naar Mijn Aansluitingen. Hier kun je een aanvraag doen om alles te verplaatsen en krijg je een offerte toegestuurd.

Nessa
topicstarter
Raadgever
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Kabels zijn op diverse plaatsen kapot dus ze gaan een nieuwe kabel vanuit de grond langs de buitengevel naar een nieuw AOP plaatsen. Dan zou alles opgelost moeten zijn.
Bedankt voor de reacties.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic