Hoi allemaal,
Nadat een monteur van Ziggo ons een nieuwe router (Connectbox) heeft gegeven ziet onze televisie (Samsung UE46ES8090) geen draadloze netwerken meer.
Als ik naar netwerkinstellingen ga kan ik wel zoeken maar na 30 seconden gaat het scherm weer terug naar het beginscherm van netwerk zoeken.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd en ik wil nu op de tv handmatig de IP instellingen opvoeren. Ik weet alleen niet wat ik bij het IP adres als laatste cijfer en bij de DNS server invullen.
Voor het IP Adres kreeg ik al een uitleg over dat het laatste cijfer niet uit te delen mag zijn aan een ander apparaat. Dat je bij de DHCP pagina kan vinden welke dat zijn. Bij mij staat daar een 10 als laatste cijfer. Betekent dat dat je dan vanaf 10 een cijfer kan kiezen of juist tot 10?
En waar kan ik vinden wat ik moet invullen bij DNS server?
Alvast bedankt voor de hulp!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Log in je modem.
Selecteer geavanceerde instellingen.
Selecteer WPS .
Controleer WPS knop inschakelen is aangevinkt.
Controleer WPS pincode is uitgeschakeld.
Selecteer draadloos signaal.
Controleeer Schakel 2,4 Ghz in aangevinkt.
Controleeer Schakel 5 Ghz in aangevinkt.
Indien gewijzigd >>> Instellingen opslaan!
Selecteer Beveiliging
Geef de 5 Ghz een aparte naam dan de 2,4 Ghz.
bv MijnWiFi-5
Indien gewijzigd >>> Instellingen opslaan !
Voor de televisie
Druk de home knop
Ga naar het radertje (1e icoon links )
Ga naar >> Algemeen >> Netwerk
Netwerkinstellingen openen.
Draadloos >> Scroll naar beneden >> WPS gebruiken.
druk en hold op de connectbox de WPS knop.
De groene leds worden geactiveer draadloos symbool
Na eneige tijd word er een verbinding getoond
Controleer de verbinding.
Ga naar Netwerk Status
uw tv is verbonden met het internet.
Ga naar IP instellingen en controleer:
IP adres 192.168.178.XX
Subnetmask 255.255.255.0
Gateway 192.168.178.1
DNS bv 89.101.251.229 89.101.251.228
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je TV heeft geen verbinding. Dan heeft het geen zin er een vast Ip op in te stellen.
Test eens met een bekabelde verbinding. Als die wel werkt, dan ligt het aan je Wifi.
Omdat de SSIDs (netwerknamen)van 2.4 en 5 Ghz Wifi standaard gelijk zijn, kan het helpen die ongelijk te maken.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/netwerknaam-wijzigen/
Verder….
Een op een apparaat in te stellen Ip moet buiten de DHCP Range liggen, anders kan het vaste Ip ook door de DHCP Server aan een ander apparaat worden uitgedeeld. Dat geeft een conflict. Standaard zijn 2 t/m 9 vrij om in te stellen op een apparaat. Voor een TV is een vast Ip niet nodig, maar het is niet verboden dit te doen.
Gateway 192.168.178.1 (als je het derde octet 178 niet anders instelde op je Connectbox)
Network Mask: 255.255.255.0
DNS1: 208.67.222.222
DNS2: 208.67.220.220
Voor de DNS koos ik goede publieke DNS Servers. Van OpenDNS.
Dat kan ook anders:
https://www.lifewire.com/free-and-public-dns-servers-2626062
Maar hoe weet ik wat de DHCP range is? Als er op de DHCP pagina een 10 als laatste cijfer staat en je zegt dat standaard 2 t/m 9 vrij is om in te stellen op het apparaat dan kan ik toch een cijfer kiezen van 2 t/m 9 op de tv? Waar zou je dat anders voor gebruiken? Of moet je dan sowieso eerst bekabelen?
Ik heb geen kabel in huis en ik heb geen zin om altijd een kabel te hebben liggen. Zou ik anders een chromecast kunnen gebruiken?
Carolien_87 wrote:
Hoi allemaal,
Nadat een monteur van Ziggo ons een nieuwe router (Connectbox) heeft gegeven ziet onze televisie (Samsung UE46ES8090) geen draadloze netwerken meer.
Ik snap dit niet helemaal.
Het heeft in je vorige topic ook niet gewerkt toch! Geen verbinding wifi
Er is een monteur geweest en niet gekeken om je originele probleem op te lossen?
Hmmmm. Doodgelopen Topic. Zelfde verhaal en geen reaktie meer van @Carolien_87 .
Wat gaan we doen, Carolien?
@hanh Nee dat klopt, ik heb een druk leven dus soms kom ik er niet meer aan toe en ben er altijd lang mee bezig. Het is niet hele makkelijke stof als je je er niet veel kennis van hebt.
@jarielcapitain ik had altijd gewoon internetverbinding op mijn tv. We zijn verhuisd. Toen ook nog verbinding maar geen tv. Verhuismonteur laten komen, nieuw modem gekregen. Vanaf toen wel tv, geen internetverbinding op de tv.
Als het makkelijker op te lossen is met een chromecast dan doe ik dat wel. Zou dat werken?
Laten we eerst het originele probleem oplossen. Het kan zijn dat de TV nog naar het oude wifi netwerk zoekt en niet kan vinden. Ik ga morgen uitzoeken w.t.b de samsung TV en adviseer aldus.
@jarielcapitain ja dat zou heel goed kunnen. Dank je wel!
Ik vind het vreemd dat de tv er na 30 seconden mee stopt…..je zou ook de tv eens compleet naar fabrieksinstellingen kunnen zetten dan weet je zeker dat hij in ieder geval niet meer zoekt naar het oude netwerk .
Log in je modem.
Selecteer geavanceerde instellingen.
Selecteer WPS .
Controleer WPS knop inschakelen is aangevinkt.
Controleer WPS pincode is uitgeschakeld.
Selecteer draadloos signaal.
Controleeer Schakel 2,4 Ghz in aangevinkt.
Controleeer Schakel 5 Ghz in aangevinkt.
Indien gewijzigd >>> Instellingen opslaan!
Selecteer Beveiliging
Geef de 5 Ghz een aparte naam dan de 2,4 Ghz.
bv MijnWiFi-5
Indien gewijzigd >>> Instellingen opslaan !
Voor de televisie
Druk de home knop
Ga naar het radertje (1e icoon links )
Ga naar >> Algemeen >> Netwerk
Netwerkinstellingen openen.
Draadloos >> Scroll naar beneden >> WPS gebruiken.
druk en hold op de connectbox de WPS knop.
De groene leds worden geactiveer draadloos symbool
Na eneige tijd word er een verbinding getoond
Controleer de verbinding.
Ga naar Netwerk Status
uw tv is verbonden met het internet.
Ga naar IP instellingen en controleer:
IP adres 192.168.178.XX
Subnetmask 255.255.255.0
Gateway 192.168.178.1
DNS bv 89.101.251.229 89.101.251.228
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik ga het morgen proberen!
Ik heb weer internet op de tv! Wel met kabeltje maar toch. Dank jullie wel allemaal!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.