1
Vraag
2
Reacties
WesleyAD

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen draadloos netwerk vindbaar

Hoi allemaal,

 

Ik ben sinds eergister verhuist en was bezig mijn PC op te zetten. Ziggo heb ik overgenomen naar mijn nieuwe huis. Alles tot nu toe goed, totdat de wifi niet meer op mijn PC werkt. Telefoons/laptops kunnen nog wel koppelen. 

 

Als ik naast het klokje kijk op mijn taakbalk, zie ik nog wel het icoontje voor [Netwerken] staan met eronder vliegtuigstand, maar draadloze netwerk is niet meer aanwezig. Ook als ik bij aparaatbeheer kijk, zie ik bij netwerk adaptors geen 'driver' voor de WIFI. Ik kan gelukkig nog wel online met een kabel, maar die moet dan wel door heel het huis liggen...niet ideaal dus. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is of wat ik kan doen?

 

In de bijlage nog een aantal screenshots.

 

Groetjes,

 

Wesley

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

je hebt een realtek driver (heb die zelf ook)

https://www.realtek.com/en/directly-download?downloadid=ce35d93c1bfd8bbba99c67df12976f96

dit even downloaden en installeren/herstellen (hij ziet vanzelf wel of het al geinstalleerd is of niet)

Bekijk in context

6 Reacties 6
Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

probeer de wifi driver is opnieuw te installeren. dit probleem ligt aan je pc, niet aan ziggo

WesleyAD
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ohh ok! Hoe weet ik alleen welke drivers ik moet hebben? Want ik kan uberhaupt niet zien hoe mijn netwerk adapter heet

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

je hebt een realtek driver (heb die zelf ook)

https://www.realtek.com/en/directly-download?downloadid=ce35d93c1bfd8bbba99c67df12976f96

dit even downloaden en installeren/herstellen (hij ziet vanzelf wel of het al geinstalleerd is of niet)

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Was de wifi adapter een usb adapter is die voor de verhuizing van de pc verwijdert, “per ongelijk” samen met muis en toetsenbord?

 

Het kan ook zijn dat door de verhuizing de adapter in de pc misschien losgeraakt is?

 

@Gio2903 de realtek driver lijkt die voor de normale bekabelde lan ethernet aansluiting. niet die voor de wifi.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

stom inderdaad Karel, is voor bekabelde verbinding.

waarschijnlijk inderdaad wat jij aangeeft

WesleyAD
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is geen losse adapter, misschien dat het qua hardware inderdaad verkeerd is gegaan. Even kijken of ik kan vinden waar dat uberhaupt zit ;') Thanks voor de help mensen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic