Ik heb sinds gisteren een nieuwe smart wifi modem. Op de meeste apparatuur in huis werkt de wifi prima. Maar maar mijn laptop Satelite C660/C660d van Toshiba met een Realtek 8188CE wifi/lan is mijn smart wifi modem niet zichtbaar. Ook een driver update gedaan via deze link https://www.realtek.com/en/component/zoo/category/rtl8188ee-software is de wifi nog steeds niet zichtbaar (wel van alle andere buren) . Weet iemand een oplossing hiervoor?
Bij voorbaat dank
Groet Theo
Opgelost! Ga naar oplossing.
Oudere modellen van Toshiba laptops met een Realtech netwerkkaart die geen Wifi signaal kunnen ontvangen kunnen ook een Mini PCI-E netwerkkaart voor RealTek RTL8191SE 300M Mini PCI-E netwerkkaart aanschaffen via amazon. Deze werkt wel. De montage instructies vind je ( het kaartje zit onder het toetenbord ) hier https://www.youtube.com/watch?v=Z1Jn-Eh1AkA (kabels van toetsenbord vastlaten😊
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
in jouw laptop de wifi adapter verwijderen.
computer afsluiten even wachten en dan weer opstarten.
Adapter zal zich nu opnieuw installeren.
Nu wel zichtbaar ?
Ik heb dit verschillende keren al verwijderd. Ook met nieuwe realtec drivers setup software, Ook mijn zoon die ICT systeembeheerder is heeft het geprobeerd, Ook op andere Tohiba laptop met Realtek 8188CE geen draadloos netwerk. Het is geen Windows 10 probleem. Ook andere HD met nieuwe Windows 10 installatie geprobeerd. Wel LAN verbindingen mogelijk. Het probleem ligt echt aan de nieuwe smartmodem.
De Toshiba Satellite C660(D) en Realtek RTL8188CE zijn beide op leeftijd. De RTL8188CE ondersteunt alleen 802.11b/g/n (Wi-Fi 4) op 2,4 GHz.
Heb je nu een zwart SmartWifi modem (Sagemcom F3896LG-ZG)? Daarop is 802.11ax (Wi-Fi 6) actief op de 2,4 GHz-radio. Hoewel er achterwaartse compatibiliteit is met vorige standaarden, kan dit een probleem vormen voor oudere netwerkadapters. Je kunt de 2,4 GHz-radio instellen op 20 MHz kanaalbreedte, mogelijk levert dat verbetering op.
Ik heb inderdaad een SagemcomType: F3896LG Ook de instellingen (ook jou voorstel) samen met helpdesk ICT specialist van Ziggo uitgeprobeerd. Ook dit bleek niet te helpen. De helpdesk ICT specialist gaf ook aan dat het hier om een verouderde netwerkkaart ging (Realtek RTL8188) hij raadde mij aan om een USB wifi dongel te nemen. Echter past dat bij mij niet vanwege de krappe ruimte bij de poorten. . Ben nu bezig met een andere netwerkkaarten voor mijn laptops te zoeken die mogelijk wel werken.
Oudere modellen van Toshiba laptops met een Realtech netwerkkaart die geen Wifi signaal kunnen ontvangen kunnen ook een Mini PCI-E netwerkkaart voor RealTek RTL8191SE 300M Mini PCI-E netwerkkaart aanschaffen via amazon. Deze werkt wel. De montage instructies vind je ( het kaartje zit onder het toetenbord ) hier https://www.youtube.com/watch?v=Z1Jn-Eh1AkA (kabels van toetsenbord vastlaten😊
Dat is geen oplossing die hier geboden wordt.
Het is een verschrikking dat smartwifi modem.
Mijn oudere laptop ziet alle andere netwerken in de omgeving maar mijn eigen wifi niet.
Ja de netwerkkaart is verouderd, maar hij zou downwards compatible moeten zijn en dat is die dus niet!
Bovendien zijn hier nog meer oudere systemen aanwezig, moeten daar zeker ook alle wifi adapters vervangen worden?
Of doe er maar overal een dongle in?
Van mij mogen ze die smart wifi modem houden en is een dom apparaat!
Als er geen oplossing voor gevonden wordt ben ik van plan het modem terug te sturen en als dat niet kan dan zeg ik die hele Ziggo op!
Hé hoi @Edushi, je reageert op een vrij oud topic en het is mij niet helemaal helder wat je probleem op dit moment is met je SmartWifi modem. Omdat ik je graag wil helpen wil ik je vragen om een eigen topic te starten. Als je hier duidelijk ik kan aangeven waar je op dit moment tegenaan loopt en wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd, ga ik voor je op zoek naar een passende oplossing.
Bedankt alvast!
Als is het een oud topic, het is niet opgelost en niet afgesloten en het probleem is duidelijk. Waarom zou ik er dan een nieuw topic over moeten openen? Dan zie je dadelijk door al die topics niet meer de relevante, omdat dan op elke probleem honderden topics verschijnen.
Op mijn oude laptop zie ik alle andere netwerken om mij heen, maar dit domme smartmodem niet!
Er is geen oplossing voor en jullie medewerker heeft er ook geen verstand van en kon het niet oplossen. Dus na de Pasen gaat dat hele ding gewoon terug!
Bedankt voor de reactie!
Hi @Edushi, op het moment dat je kampt met een issue vragen we altijd om een nieuw topic te openen. Dit om onduidelijkheid en verwarring te voorkomen. Ik snap je frustratie en begrijp dat het erg irritant en vreemd is dat je met je oude laptop alle netwerken ziet behalve die van je eigen modem.
Als je onze hulp wil zie ik graag je topic verschijnen. Vul je dan direct je Community profiel aan met je postcode en huisnummer? Dan hebben wij alles inzichtelijk. Dankjewel alvast!
Zal na de Pasen een nieuwe topic aanmaken.
Kon niet zo snel reageren omdat de internetverbinding op mijn computer uitviel.
Moest deze domme modem resetten en de computer opnieuw opstarten.
Dat dit allemaal kan hè anno 2024.
Fijne dag verder!
Heel fijn dat je helpt maar een nieuw topic aanmaken lukte dus weer niet. Kreeg weer een foutmelding.
Wat een gedoe bij die ziggo, ga vanmiddag als ik tijd heb of morgen de ziggo bellen en dan moeten ze met een oplossing komen anders gaat dat modem linea recta terug naar de afzender en eis ik dat het oude modem geactiveerd wordt anders ben ik verplicht over te stappen naar een andere provider.
Dank u groetjes!
@Edushi zet in jouw profiel dan wel even je postcode huisnummer dat werkt voor de medewerkers van ziggo beter.
Nee dat kunnen wij niet zien.
Ik ben ban dat er weinig te eisen valt maar je kunt het proberen.
Ziggo levert internet dus daar kun je het niet opgooien als je wilt stoppen.
Kun je eens een afbeelding plaatsen van de status van het modem. Daarvoor moet je wel even inloggen in het modem.
een laptop uit 2011 is al bijna 13 jaar oud dan kun je afvragen of de laptop niet aan vervanging toe is
De laptop functioneert naar behoren en wordt alleen maar gebruikt als webserver om websites uit te kunnen testen. Er is geen reden om te vervangen. Bovendien heb ik nog wel meer oudere apparaten die het ook gewoon nog doen. Onnodig vervangen is waar de wereld aan kapot gaat. Vooral in Nederland hebben we de grootste vervuilingen op dit gebied!
Overigens is deze laptop niet uit 2011, geen idee waar je die informatie vandaan hebt.
@puppie
Zal het profiel eens bekijken.
Wat betreft de status van het modem, daar ga ik geen afbeelding van op internet plaatsten, bovendien is daar niets bijzonders aan te zien. Als je daar vragen over hebt kun je dat altijd vragen.
Als de internetaansluiting wat Ziggo aanbiedt niet werkt naar behoren blijven zij in gebreke en zullen we nog wel eens zien wat daar aan te doen is!
De medewerker van de helpdesk kon mij niet helpen en verklaarde dat ik er meer verstand van heb dan zij, dus dat het aan het modem ligt is duidelijk.
Toshiba Satelite C660/C660D bv is een laptop uit 2011
https://tweakers.net/pricewatch/281183/toshiba-satellite-c660d-140/specificaties/
gezien je in oud topic reageer dacht ik dat je de zelfde laptop hebt of een uit ongeveer het zelfde jaar,
als je in een oud topic reageer kunnen misverstanden ontstaan en word het onoverzichtelijk het beste kun je een eigen topic maken
@Edushials jij niks wilt delen met andere gebruikers, die net zoals jij ook klant zijn bij ziggo dan is dat jammer.
Ik wens jou verder veel geluk met jouw probleem.
En ik zal hier niet meer typen dan kun je die energie voor iets anders gebruiken.
Suc6.
@puppie
Wat heeft het voor zin om een status van een modem te publiceren waar al mijn verbonden apparaten opstaan?
Er staat bij de status niets wat van belang is!
Bedankt en veel geluk!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.