PJD_

Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Geen diensten na storing. Aansluiting losgehaald?

Even een vraagje voor Ziggo zelf, gisteren was er een storing in de wijk, kan gebeuren, netjes bericht via da app dat het rond 17 uur is opgelost, dikke prima.

Maar, niks nada noppes toen ik thuis kwam, geen TV, geen Internet, knipperend groen lampje op het modem, geen signaal.

Effe bellen, zoals altijd het is drukker dan normaal, dat is voor mij normaal denk ik die paar keer die ik gebelt heb, prima kerel aan de telefoon, effe twee zaken uitsluiten, modem buren waren wel bereikbaar, ik niet, vermoeden, losgehaalde aansluiting in de wijkkast, waar ik kijk als ik door het raam kijk.

 

Nu was dit ook al het geval toen ik aangesloten werd, was er volgens de monteur een verkeerde kabel aangesloten en de mijne lag los, nu is die gisteren losgehaald, waarom?

 

Is er een adminstratieve fout waardoor mijn kabel in de systemen staat niet in gebruik, of konden de betreffende monteurs niet lezen? want ik heb geen zin om elke keer als er een monteur in de kast bezig is geweest een dag of dagen zonder te zitten omdat er binnen Ziggo geen goede administratie is voor mijn adres dat zou ik dan graag opgelost zien.

65 Reacties 65
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

@PJD_  voor jou wil ik dat de waarheid boven tafel komt en dat men het kan uitleggen waarom het fout gaat iedere keer.

PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

@Dave!Ga er naar vanuit dat ik geen antwoord meer krijg, mods zijn druk met andere zaken dus ik weet mijn plaats binnen Ziggo, straks snel weer terug naar die glasvezel die het prima doet en geen problemen geeft, na de verkapte verhoging onder de noemer inflatie nog goedkoper ook.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@tobiastheebe kan jij de mods inseinen ? zodat er zsm naar de TS zijn probleem wordt gekeken , ipv aan voorbij gegaan wordt

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik heb zojuist de moderators ingelicht.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Even mededeling:

 

Wij mogen niet meer op de vraag van gebruiker een Moderator inseinen, dit omdat het werkschema van een Moderator niet alleen de Community bedraagt maar ook andere werkzaamheden. En nu wordt @tobiastheebe ingeseind @robinjoo19  terwijl de moderators de topic's vanzelf langs komen. Dit is niet op Topic Starter te passeren, maar om de werkdruk en huisregels te hanteren. @robinjoo19  even voor jou geld dit ook de Moderators pakken altijd de topic's op maar omdat alles werkt is dit geen Hoofd Prioriteit, maar een aanvullende en dat moet eerst worden uitgezocht, prioriteiten zijn Storingen, Modems, problemen met en zonder internet en televisie etc, maar laat eerst ook andere mensen en eventueel een Super Expert kijken naar het topic, dan kan er alsnog worden besloten.

 

Dit zijn de regels die we moeten hanteren en zo zal het zijn.

 

@PJD_  dit is niet om jou te pesten, we gaan dit even laten uitzoeken voor je. Ik geef niet op.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik zal erop letten om het niet meer te doen , thanks voor de heads up 😉

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Okidoki top 😉

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Goedemorgen @PJD_ 

Het spijt me dat je nog geen antwoord hebt gekregen waar je iets mee kan en wat de reden is dat je drie keer bent afgesloten. In alle eerlijkheid kan ik je dit antwoord ook niet geven omdat wij hier geen inzicht in hebben. Het kan toeval zijn geweest, of er ging iets mis in de nummering in de kast. Dit kan ik helaas niet achterhalen. Is er ondanks dit iets wat ik wel voor je kan doen? 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Goedemorgen allemaal. 

Oef. Wat is dit topic een potje geworden, zeg. Er zijn hier mooi wat steekjes laten vallen. Ik kom even wat duidelijkheid scheppen :-). 

Allereerst; @PJD_ . Vorige week, 7 maart, heeft mijn collega (Jamyla) dit topic al gelezen en opgepakt. Ze snapte je zorgen en het leek haar inderdaad goed om dit na te gaan zodat je een volgende keer niet weer tegen hetzelfde aanloopt. Daarom heeft ze al je gegevens verzameld en dit intern doorgezet. De vraag wat we hiermee kunnen/moeten staat momenteel nog uit (ik heb zojuist een mail er achteraan gestuurd om te vragen of er al een update is). 

 

Ze heeft dit echter niet hier in het topic genoemd. En hierdoor is nogal wat verwarring ontstaan, want vervolgens heeft de volgende moderator eerst alleen gereageerd op de inhaker en hebben de moderators daarna gedacht dat alles wat gedaan moest al gedaan was en lijkt het nu voor jou (/jullie) alsof er helemaal niets gedaan is met de zorgen van @PJD_ .  

Foutje. Gaan we voortaan natuurlijk anders aanpakken ;-). Maar goed voor jou om te weten dus is dat we dit wel degelijk hebben opgepakt en dat het op dit moment dus bij een andere afdeling ligt. We houden je hierover op de hoogte!

 

Op de reactie van @Dave! in dit topic; dit is niet een mededeling vanuit de moderators (ik pas dit dus even aan in je bericht, Dave). Moderators mogen gewoon ingeseind worden. We komen sowieso in elk topic langs, overigens. Let er op dat je natuurlijk altijd SuperExperts als Dave en Tobias mag vragen om de moderators in te seinen, maar dat ze ervoor kunnen kiezen om dit niet te doen, om welke reden dan ook. 

PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

@Kristaen @Lycke Bedankt voor het oppakken en wat duidelijker uitleggen van mijn vragen, nu komt er zeer snel de test, als er weer een aansluiting word losgehaald is er dus iets goed mis en dan weet ik niet wat de gevolgen gaan zijn, ik heb namelijk daar geen zin in om steeds tijd in te stoppen als er administratief iets niet klopt of er bij Ziggo steeds fouten gemaakt worden waar ik de dupe van ben.

 

Ons netwerk is nu belangrijker dan ooit. Want met zijn allen zijn we veel meer thuis en is thuiswerken het nieuwe normaal. Een goed werkend netwerk moeten we blijven onderhouden. Daar gaan we binnenkort mee aan de slag, het liefst zonder dat u het merkt. Daarom werken onze monteurs zoveel mogelijk 's nachts.

Wat u ervan merkt
We werken dan aan een update van ons netwerk om u steeds het beste en het mooiste te geven. Nu en in de toekomst. Tijdens de werkzaamheden kan uw verbinding af en toe uitvallen. Dan kunt u even geen tv-kijken, niet bellen met de vaste Ziggo-lijn of internetten en heeft u dus ook geen wifi. Zodra we klaar zijn met het werk, doet alles het weer zoals u gewend bent.

Wanneer we bij u in de buurt werken
Datum: 23 maart 2023
Werktijden: Van 1:00 tot 6:00 uur

Wat het u oplevert?
Na de werkzaamheden werkt uw verbinding net zoals daarvoor. Deze vernieuwing is noodzakelijk om de komende jaren de toenemende drukte op het netwerk aan te kunnen. Zodat u ongestoord van onze diensten kan blijven genieten.

Tips voor na het onderhoud
Heeft u haperend beeld of slecht internet na de werkzaamheden? Haal dan de stekker van het modem uit het stopcontact en steek die na een minuut weer terug. Na een half uurtje werkt alles weer. Kijk op ziggo.nl/onderhoud voor nog meer tips.

Heeft u een vraag?
Online staan we altijd voor u klaar. Daarna nog een vraag, of belt u liever? Kies zelf hoe u contact opneemt met ons. Wilt u makkelijk uw facturen inzien en alle andere Ziggo service op zak? Download dan de Mijn Ziggo app voor uw smartphone.

Fijne dag,

Robin Kroes
Directeur Consumentenmarkt

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat begrijp ik heel goed @PJD_ Je hebt er genoeg tijd en energie in gestoken. De bal ligt duidelijk bij ons. Zodra er meer bekend is laten we dit aan je weten. 

PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

@RikstWacht het af, meer kan ik niet doen, hooguit het bedrijf Ziggo in gebreke stellen als het weer mis gaat en daar op 4 juli het gevolg aan geven om te vertrekken, hetzij met tegenzin.

Dus ik hoop dat het goed gaat komen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@PJD_ Ik boek een afspraak in voor aanstaande woensdagochtend 22-03, waarbij je als eerste aan de beurt bent. Kun je ervoor zorgen dat je thuis bent? De monteur gaat de kabels in de wijkkast controleren en daarbij is het ook van belang om bij je thuis na te meten welke kabel het is. Op basis hiervan kan hij het opnieuw labellen/nummeren zodat we problemen in de toekomst voorkomen.

PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

@VincentDaar kan ik niet voor zorgen dat ik thuis ben, sowieso de hele week niet, maar heb de afspraak naar maandag middag verzet, dan kan mijn vrouw aanwezig zijn om de deur te openen.

En ik mag aannemen als er wel goed gelabelt is dat ik niet de kosten hoef te dragen voor het monteurs bezoek.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @PJD_,

 

Bedankt voor je update. Is je vrouw gedurende het gehele tijdslot aanwezig? Je aanname is correct, voor het labelen of enkel controleren van het labelen zullen we geen kosten in rekening brengen. 

PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Hoi @Rikst , Ik denk niet dat ze het hele tijdslot aanwezig is, als de monteur is geweest en de zaak heeft afgerond zal ze ongetwijfeld boodschappen gaan doen, maar zolang die niet klaar is ze aanwezig.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

het is niet dat een monteur gelijk aan het begin van het tijdslot er is deze kan in de tijdspanne van het gehele tijdslot aankomen, dus ook aan het einde

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Zodra de monteur zijn werk gedaan is, is het niet meer nodig nog thuis te blijven hoor @PJD_ . Maar zoals @MR_CHIP aangeeft, we kunnen vooraf niet aangeven wanneer in het tijdslot de monteur komt. Het is dus wel belangrijk dat er in eerste instantie iemand tijdens het tijdslot aanwezig is. 

PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

@Riksten @MR_CHIP , Dat van het tijdslot is voor mij een normaal iets, ik werk er ook dagelijks mee, en soms ben ik vroeg en soms laat en soms veelnte laat en heeft de planning al gebeld naar de klant.😜😜

 

Maar kan je precies vertellen hoe laat de monteur is aangekomen, namelijk om 13.00 uur en 13.15 is die alweer vertrokken met als resultaat............Ik woon op nr 7 en de kabel is/was gelabelt 07, dus een echte nul die het in d war schopte, hoe simpel.kan het zijn, is nu opgelost heeft die tegen mijn vrouw gezegd, dus we gaan het meemaken in de toekomst.😜😜

Dus mijn en jullie (ook medeforumers die inhaakte) vermoeden was juist, dus ik zeg nu, opgelost.👌👌👌

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @PJD_ 

Bedankt voor je update, met details 😉  Dit lijkt er inderdaad erg sterk op dat het nu opgelost is, wat fijn! 

Uitgelicht topic