PJD_

Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Geen diensten na storing. Aansluiting losgehaald?

Even een vraagje voor Ziggo zelf, gisteren was er een storing in de wijk, kan gebeuren, netjes bericht via da app dat het rond 17 uur is opgelost, dikke prima.

Maar, niks nada noppes toen ik thuis kwam, geen TV, geen Internet, knipperend groen lampje op het modem, geen signaal.

Effe bellen, zoals altijd het is drukker dan normaal, dat is voor mij normaal denk ik die paar keer die ik gebelt heb, prima kerel aan de telefoon, effe twee zaken uitsluiten, modem buren waren wel bereikbaar, ik niet, vermoeden, losgehaalde aansluiting in de wijkkast, waar ik kijk als ik door het raam kijk.

 

Nu was dit ook al het geval toen ik aangesloten werd, was er volgens de monteur een verkeerde kabel aangesloten en de mijne lag los, nu is die gisteren losgehaald, waarom?

 

Is er een adminstratieve fout waardoor mijn kabel in de systemen staat niet in gebruik, of konden de betreffende monteurs niet lezen? want ik heb geen zin om elke keer als er een monteur in de kast bezig is geweest een dag of dagen zonder te zitten omdat er binnen Ziggo geen goede administratie is voor mijn adres dat zou ik dan graag opgelost zien.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

@Riksten @MR_CHIP , Dat van het tijdslot is voor mij een normaal iets, ik werk er ook dagelijks mee, en soms ben ik vroeg en soms laat en soms veelnte laat en heeft de planning al gebeld naar de klant.😜😜

 

Maar kan je precies vertellen hoe laat de monteur is aangekomen, namelijk om 13.00 uur en 13.15 is die alweer vertrokken met als resultaat............Ik woon op nr 7 en de kabel is/was gelabelt 07, dus een echte nul die het in d war schopte, hoe simpel.kan het zijn, is nu opgelost heeft die tegen mijn vrouw gezegd, dus we gaan het meemaken in de toekomst.😜😜

Dus mijn en jullie (ook medeforumers die inhaakte) vermoeden was juist, dus ik zeg nu, opgelost.👌👌👌

Bekijk in context

65 Reacties 65
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Mogelijk zijn de huisaansluitkabels niet juist gelabeld in de EV.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

zal wel kabelkruising in de ev zijn, een monteur zal dit moeten doorgeven. want nu word dus steeds de verkeerde kabel afgesloten

PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Dat is nu juist wat ik zeker wil weten, vermoedens hebben we weinig aan.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

dan zal er een monteur moeten komen die het kan oplossen, kosten zullen in dat geval gratis zijn. beste is om even te bellen zodat er een monteur ingeplant kan worden

PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Er is nu al twee keer een monteur voor geweest, zou beter zijn als dat al geregeld zou zijn, dus als een mod dit even kan nakijken of er wat aan gedaan is weten we wat.

 

En kosten, die ga ik sowieso niet betalen als het een Ziggo probleem is, ik heb geen probleem in mijn eigen aansluitingen na de AOP.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ik zei al, er zullen geen kosten zijn omdat het idd aan de kant van ziggo ligt. je zult alleen wel een monteur moeten laten inplannen anders kun je lang wachten

PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Denk je dat ik lang ga wachten, weinig kans, als het namelijk nog een keer gebeurd heb ik een hele mooie glasvezel aansluiting naast de Ziggo AOP hangen, genoeg providers die het willen overnemen.

Als er twee keer een monteur roept dat het niet klopt ga ik geen monteur en tijd inplannen om dat te laten fiksen, dat moet men maar zonder mijn tijd oplossen, ik ben daar heel makkelijk in geworden.

Ikzelf los mijn problemen die ik tegenkom op of zorg dat het word opgelost, hoort bij mijn werk, misschien omdat ik in een wat kleiner familie bedrijf werk waar eigen initatief nog word gewaardeerd.

Cool1946

Level 12
  • 652Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes

Dit is een klant helpt klant forum , en de reacties tot nu toe zijn niet van Ziggo medewerkers. Er komt hier een moderator langs die je bericht leest en in overleg met jou het probleem gaat oplossen. Het blijft natuurlijk wel uitermate frustrerend dat je de niks, nada, noppes, ervaring moet meemaken.  Zelf heb ik een direct in te schakelen glasvezel aansluiting van KPN in de meterkast, maar er is voor mij nog geen enkele aanleiding hiermee dreigend naar Ziggo te communiceren.  Sterkte.

 

s-hit vervangen door uitermate frustrerend want er stond bleep

PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Weet dat Ziggo nog niet gereageerd hebt, en dreigen doe ik niet, ik voer uit wat ik zeg.😉😉

 

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Ik ben er nagenoeg zeker van dat hier sprake is van een zgn. 'kabelkruising' in de wijkkast van Ziggo. Het is teleurstellend dat 5 dagen na het posten dit topic nog niet is opgepakt door een Ziggo moderator en is doorgezet naar de technische afdeling als escalatie. Hoop voor de TS dat dit vandaag alsnog gebeurt.

Op deze wijze verliest Ziggo klanten.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Dave! zou jij de mods in kunnen lichten zodat dit euvel hopelijk snel wordt verholpen

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

@PJD_ 

Ik heb een Ziggo Community Medewerker ingeseind en die komt het topic oppakken, ik kan niet zien wanneer maar het is bekend en gemeld.

 

Vermeld graag postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 

Ik hoop dat het snel wordt opgelost.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@PJD_ zet je huisnummer en postcode in jouw profiel dan kunnen ze kijken van wie wat waar.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

@puppie  dat had ik reeds gevraagd zie aan mijn bericht onder jou.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Dave! beter teveel dan te weinig 😄 je inzet wordt gewaardeerd

PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Rustig aan Jongens, geen paniek hoor, zolang het nog werkt is er nog geen man overboord, zal best wel goed komen denk en hoop ik.

En spoed zit er ook nog niet achter, zolang er geen monteur in die kast duikt zal die niet vanzelf los getrokken worden.

Tenzij de nieuwe buren ook Ziggo nemen, dan is er een mogelijkheid, die gaan volgende week over is hun planning.

Maar bedankt voor de zorgen.

 

PS, De gegevens staan al een poosje in mijn profiel, ik ken de klappen van de zweep wel ondertussen.

Staps

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik zit met het zelfde probleem in Neerbeek ineens alles weg s morgens heel vroeg, geen internet , tv . Zou die om 17:00 opgelost zijn , toen bericht dat het 3 dagen later om 11 uur opgelost zou zijn. Toen bericht dat het opgelost was maar er komt nog steeds geen signaal binnen. Morgen komt monteur dus extra voor thuis blijven . Ben benieuwd 

PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

@StapsIs de vraag of het hetzelfde probleem is of kan zijn wat er hier aan de hand is, als het een "normale storing" is kan het zomaar weer gaan werken als de monteurs het opgelost hebben.

Ik had een storing gehad volgens Ziggo zelf, was rond 17 uur opgelost en ik kwam om 17.30 thuis en niks deed het, gebeld snel een monteur en die constateerde dat de kabel was losgehaald in de kast, en toen ging er bij mij een alarm belletje af, bij aansluiten was "mijn" kabel ook al niet aangesloten wel een verkeerde volgend de monteur, verwacht je niet later nog eens dat men jou kabel loshaald en hoopt zeker niet dat dit nu nog een keer gaat gebeuren.

Staps

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Net de monteur hier geweest meegelopen naar het kastje buit: KABEL IS LOSGEHAALD !!!!!!!

Zo simpel kan het zijn Ziggo: kabel vastmaken en weer signaal.

Ra Ra Ra hoe kan die kabel uit zichzelf loskomen?  5,5 dagen zonder aansluiting het gevolg !!!

Monteur bedankt . Ziggo NIET bedankt.

Uitgelicht topic