Vraag
Reacties
Oplossing
Frank van G
Level 3

Geen connectie met server

Goedenmorgen,

Ik zit met een probleem in mijn thuisnetwerk, ik zal even kort wat achtergrondinfo geven.

Momenteel ben ik van huis uit aan het werk en vanwege nieuwe taken binnen mijn functie heb ik nieuwe systemen nodig om mijn werk uit te voeren. Hierbij werkt nagenoeg alles maar een belangrijk deel niet.

Mocht het relevant zijn, het gaat om real time displays binnen een bepaalde software, de rest van de software werkt. Op kantoor werkt het gewoon naar behoren en ik heb het thuis ook via mijn mobiele hotspot getest en dit werkt ook. Het ligt dus aan het ziggo netwerk bij mij thuis. 

Ik heb van de IT-afdeling van mijn werk begrepen dat er naar alle waarschijnlijk iets in het netwerk zit wat een bepaalde 'Unicast protocol' tegenhoudt gezien de software hier gebruik van maakt. 

Zou iemand weten wat ik zou kunnen doen om dit op te lossen? Ik ben ook de enige van mijn collega's met dit probleem en de meeste andere collega's hebben ook een Ziggo netwerk dus het moet naar mijn weten wel iets in het modem zijn. 

Mocht iemand tips hebben dan heel graag en als er extra info nodig is dan hoor ik dat ook graag! 

Alvast bedankt!

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
25 Reacties 25
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

dat zou kunnen 

dat zijn pakketjes die niet als een geheel wordt verzonden maar in kleine stukjes

gebruik je een eigen router ?

0 Kudos
Frank van G
Level 3
Topicstarter

nee het is gewoon de connectbox van ziggo die ik gebruik. Verder ben ik aangemeld via een beveiligde VPN verbinding vanuit werk. Enig idee of ik het zodanig kan aanpassen zodat die pakketjes wel in zijn geheel verzonden worden? 

Dank!

Frank van G
Level 3
Topicstarter

Ben even verder gaan zoeken naar fragmented IP en hoe dat evt uit te schakelen, dank @KBX458. Ik heb nu in mijn modem 'Blokkeer beschadigde IP-pakketten' uitgeschakeld en hetgeen wat dus niet werkte wertk nu wel. Hier ben ik zeer blij mee maar nu vraag ik me af, lever ik nu niet in op beveiliging nu deze is uitgeschakeld? Of kan dit niet zo heel veel kwaad? 

Bedankt!

KBX458
Oud Community-lid

Voor zover ik weet heeft dit geen invloed op de beveiliging. Daarvoor zit er een firewall in je modem.

Ik heb die blokkering hier al jaren uit staan zonder problemen.

Als ik het goed begrijp, is je probleem nu opgelost?

Frank van G
Level 3
Topicstarter

Oh super, dat stelt me weer gerust. In dat geval is het nu opgelost inderdaad! 

Allemaal heel hartelijk dank voor het meedenken in het vinden van een oplossing! Wordt zeer gewaardeerd!