1
Vraag
2
Reacties
Frank van G

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Geen connectie met server

Goedenmorgen,

 

Ik zit met een probleem in mijn thuisnetwerk, ik zal even kort wat achtergrondinfo geven.

 

Momenteel ben ik van huis uit aan het werk en vanwege nieuwe taken binnen mijn functie heb ik nieuwe systemen nodig om mijn werk uit te voeren. Hierbij werkt nagenoeg alles maar een belangrijk deel niet.

 

Mocht het relevant zijn, het gaat om real time displays binnen een bepaalde software, de rest van de software werkt. Op kantoor werkt het gewoon naar behoren en ik heb het thuis ook via mijn mobiele hotspot getest en dit werkt ook. Het ligt dus aan het ziggo netwerk bij mij thuis. 

 

Ik heb van de IT-afdeling van mijn werk begrepen dat er naar alle waarschijnlijk iets in het netwerk zit wat een bepaalde 'Unicast protocol' tegenhoudt gezien de software hier gebruik van maakt. 

 

Zou iemand weten wat ik zou kunnen doen om dit op te lossen? Ik ben ook de enige van mijn collega's met dit probleem en de meeste andere collega's hebben ook een Ziggo netwerk dus het moet naar mijn weten wel iets in het modem zijn. 

 

Mocht iemand tips hebben dan heel graag en als er extra info nodig is dan hoor ik dat ook graag! 

 

Alvast bedankt!

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Frank van G
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Ben even verder gaan zoeken naar fragmented IP en hoe dat evt uit te schakelen, dank @KBX458. Ik heb nu in mijn modem 'Blokkeer beschadigde IP-pakketten' uitgeschakeld en hetgeen wat dus niet werkte wertk nu wel. Hier ben ik zeer blij mee maar nu vraag ik me af, lever ik nu niet in op beveiliging nu deze is uitgeschakeld? Of kan dit niet zo heel veel kwaad? 

 

Bedankt!

Bekijk in context

25 Reacties 25
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik ga dit even persoonlijk aan Ziggo Moderator voorleggen, deze komt dan dit topic in en kan je ermee verder helpen.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @Frank van G 

Irritant dat je hier tegenaan loopt en helemaal is dit jou belemmert in jouw werkzaamheden. We hebben op dit moment helaas nog te weinig info om mee te werken en uit te zoeken waar dit mis gaat. 

Uit je bericht begrijp ik dat je contact hebt gehad met de IT-afdeling van jouw werk en zij aangeven dat het te maken kan hebben met 'Unicast protocol' als ik hierop zoek dan lees ik dat het kan gaan om HTTP, SMTP, telnet, ssh en POP3. Dat is vrij breed, heb je meer informatie voor ons?

Frank van G
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hi @Mariska,

 

Dank voor de reactie, het gaat om HTTP. Ik hoop dat het hiermee iets duidelijker wordt, mocht er meer nodig zijn hoor ik het weer graag!

 

Bedankt!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

HTTP zou gewoon moeten werken 

 

heb je misschien ipv4 + ipv6 dslite of full dualstack ?

 

https://ipv6-test.com

Frank van G
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Heb het even via de link getest en het is IPV 4, IPV 6 is not supported en onder DNS is alleen DNS6+IP4 bereikbaar. 

 

Ik hoop dat deze info weer verder helpt!

 

Bedankt!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

dan heb je ipv4 only dat is prima

 

kun je een printscreen maken van de down en upstream

 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Frank van G
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Dank voor de reactie, ik heb de screenshots bijgevoegd.

 

Bedankt!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

er zit een beetje ruis op de downstream

de upstream is aan de hoge kant

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker

Frank van G
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hierbij de foto’s. Ik hoop dat je dit bedoelde. Even wat context wellicht ook:

De hoofdaansluiting zit in de woonkamer, eerst gaat er een kabel (10m) naar de andere kant van de kamer waar die gesplit wordt naar modem en TV. 

Wanneer ik direct de splitter op de hoofdaansluiting zou zetten moet ik meer kabels naar de andere kant trekken waar geen ruimte voor is, zou dit problemen kunnen geven? Het gekke vind ik dan dat ik verder wel gewoon prima internet heb..

 

Bedankt!

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Frank van G bedankt voor het sturen van je foto's!  Ik ben bang dat we je aansluiting toch aan moeten pakken. We raden aan om je modem niet verder dan 1,5 meter van de hoofdaansluiting te plaatsen. De ideale aansluiting is dan ook als volgt: AOP - POA-01 splitter en vanaf de POA-01 splitter sluit je het modem en de televisie aan.

 

Wat misschien in jouw situatie nog wel interessant is, is het aansluiten van een switch. Deze kun je middels UTP aansluiten op het modem en de switch kun je dan plaatsen op de plek waar nu je modem staat. Zo kun je vanaf dat punt vanaf de switch de benodigde kabels weer aansluiten en zit je dus niet met nieuwe extra kabels trekken.

 

Geef een gil als je extra of andere materialen nodig hebt. 

Frank van G
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hi Lotte,

 

Bedankt voor de reactie. Raden jullie nog een bepaalde switch hiervoor aan? Op deze manier zou ik dan inderdaad alleen een extra UTP kabel moeten trekken dus daar moet vast wel een oplossing voor te vinden zijn. 

 

Verder ga ik eerst even testen met het modem nabij de aansluiting of het op die manier dan wel gaat werken voordat ik het volledig omgooi. 

 

Bedankt!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de switch moet een gigabit unmanaged zijn merk maakt niet uit 

 

weet je zeker dat die wandcontactdoos de hoofdaansluiting van ziggo is waar de groene kabel het huis binnen komt of zit er ook nog iets van een coax aansluiting in de meterkast

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@ Frank van G geen dank!  Super, dat je dit even gaat testen. Mocht je vanuit ons wel iets nodig hebben dan geef je maar een gil. Hou ons op de hoogte! Wat betreft de vraag over de switch sluit ik mij aan bij @anoniemforum.

Frank van G
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Top dank je!

 

Toch nog voor de zekerheid even gechecked maar er zit geen coax aansluiting in de meterkast, enkel in de woonkamer.

Frank van G
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hallo @Lotte @anoniemforum ,

 

Zojuist getest met het modem aangesloten direct op het AOP punt via zowel wifi als bekabeld. Hierbij werkt het helaas nog steeds niet. Ik heb ook weer even screenshots gemaakt van de up- en downstream via deze opzet. Wellicht dat dit nog wat info geeft. 

 

Verder hoop ik dat er nog meer opties zijn tot een oplossing die ik kan proberen. Alvast hartelijk dank voor alle tijd en moeite die jullie erin steken!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je morgen eens foto maken van hoe dan de Pre RS Errors en Post RS Errors zijn

de pre RS Errors is niet erg als ze oplopen

de Post RS Errors moeten zo dicht mogelijk bij de 0 zitten

 

Frank van G
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hi @anoniemforum,

 

Ik heb ze net even gecheckt en ze zijn over het algemeen wel gestegen en zitten niet heel dicht bij de 0. Bijgevoegd de screenshot.

 

EDIT: Heb ook even in de netwerk historie gekeken wanneer ik een poging doe om de real time display te openen wat dus het probleem is. Na deze actie verschijnt er een notice in de historie over een fragmented IP. Screenshot ook toegevoegd.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

valt nog mee ik zou het gewoon even in de gaten houden post RS Errors zijn wel

iets opgelopen maar zit nog onder de 100 

 

Frank van G
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Dan is dat het probleem ook niet denk ik.

 

en die fragmented IP, zou het daar iets mee kunnen zijn? En zou anders een nieuw modem kunnen helpen?

 

Alvast bedankt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic