1
Vraag
2
Reacties
Rut

Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Geen afbeeldingen met wifi thuis maar wel via 4G of ander netwerk

Hoi,
ik heb een apart probleem. Ik bezoek dagelijks een website (www.discogs.com) en daar zie ik afbeeldingen van LPs, CDs etc. Het is een database voor muziek met een marktplaats daaraan gekoppeld. op de afbeeldingen kun je dan zien wat er anders is aan die speciale versie van een LP ten opzichte van andere versies.
Nu zie ik die afbeeldingen (van LPs/CDs/hoezen e.d.) sinds een paar dagen niet meer. Als ik op de afbeelding klik krijg ik een foutcode. Ik dacht eerst dat er met de website een probleem was maar dat is het niet. Toen een vriend van mij inlogde op mijn account kon hij wel alles zien. Ik heb zowel op de laptop als met de mobiel dat ik die afbeeldingen niet kan zien.
Echter als ik wifi uitschakel en via 4G kijk kan ik wel alle afbeeldingen zien. Daarbij heb ik vanmorgen de laoptop op een ander netwerk getest en ook daar worden de afbeeldingen gewoon weergegeven.
Nu lijkt het mij dus dat het probleem zich hier in mijn huis bevind. Ik ben een digibeet en heb een aantal dingen geprobeerd; modem reset, instellingen laptop, draadloze telefoon uitgeschakeld (mogelijke storingsbron) maar het probleem blijft. Incidenteel komt er een afbeelding door ( 1 op 500 afbeeldingen of zo) maar meer niet. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb trage internetverbinding vanwege oude kabels in huis (zei een monteur die mijn hoofdaansluiting kwam vervangen vorig jaar zomer) en denk zelf dat het daar aan kan liggen. Ziggo chat en 1200 wisten het niet en ik blijf dus vooralsnog met dit probleem achter.
Groet Rut
85 Reacties 85
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
oja .. sorry .. had beter moeten lezen.

dit maakt geen verschil

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Aj, dat valt ook weer tegen.
Hoe kom je aan die nette output,in je vorige reaktie? De vorm ervan snap ik niet, maar dat kan aan mij liggen.
We kunnen zien dat het ip van de PC nu 192.168.192.41 is.
Dat was bij die ipconfig /all eerder 192.168.192.8.
Dat kan.

Jeetje het wordt steeds lastiger.
Han
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Welke nette output bedoel je Han?

kan het zijn dat het IP adres anders is omdat ik nu een directe kabel heb aangesloten?
want dat heb ik gedaan vandaag
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nee dat andere Ip is geen probleem. Met nette output bedoel ik je laatste plaatje.
Ik herken dit wel als iets van je PC, maar weet niet hoe ik dit zelf zou kunnen maken.
Ben ik te volgen? Ik denk dat ik iets van je kan gaan leren.
Han
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
ik knip/plak die plaatjes met een kipprogramma van Windows.
Bedoel je dat?

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13776/windows-use-snipping-tool-to-capture-screenshots
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
update: Discogs heeft mij benadert en geeft aan dat er een enorme vraag om afbeeldingen komt vanaf mijn account. Ik heb gereageerd met dat ik dacht dat er een internet probleem was aangezien ik alleen problemen ervaar thuis, maar misschien heb ik ook in mijn account iets verkeerds gedaan.
Communicatie met Discogs loopt traag (want via email en in t Engels) maar hopelijk komt er vanaf die kant meer informatie.
ik laat nog weten als mij meer duidelijk is.
groetjes Rut
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hm ben benieuwd wat dit is. Zit de F5 (=Refresh) toets vastgeplakt, ofzo?
Tgv een glaasje limonade ooit over het toetsenbord.
Bij een mysterieus probleem als dit moet je erg creatief worden een oorzaak te bedenken.
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dit is het bericht wat ik van Discogs kreeg:

Hi there,

Our logs show a high amount of requests for images from the IP address associated with the account - 24.132.121.110.

We ask that you reduce the number of requests at this time. Failure to do so may lead to limitations being placed on your IP and / or Discogs account.

If you have any questions about this, please do let us know! We're here to help.
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
ben ik al minder digibeet aan het worden als ik dit check?
en .. zit hier (mogelijk) een/het probleem?
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Rut
Je probeert je eigen externe Ip met ping en tracert te brereiken vanuit een systeem in je netwerk.
Als de Router in de Mediabox XL geen zogenaamde NAT-loopback ondersteunt, dan krijg je de resultaten zoals je laat zien.

Sterker nog. Als ik een ping doe naar jouw externe Ip dan krijg ik ook 'Request timed out'.
Al zou de Router van de MediaBox XL NAT-loopback ondersteunenen, dan krijg je toch deze resultaten van je ping en tracert. (tracert gebruikt onder de motorkap ping).

Is dat erg? Nee.
Geen Response op ping mag, want is niet verboden.
Staat kennelijk zo ingesteld op de MediaBox XL Router.

Heb nog nagedacht over je probleem, maar kan helaas geen verklaring verzinnen.
Eigenlijk heb je een expert nodig die kan bekijken hoe het komt dat jouw computer kennelijk maar plaatjes blijft aanvragen. Dat gaat niet op afstand. Ken je toevallig iemand?

Han
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Nou, uiteindelijk bleek Discogs zelf de afbeeldingen te hebben geblockt voor mij omdat de vraag vanuit mijn account te groot was. Niks met verbinding en Ziggo te maken dus.
Was duidelijker geweest als ze dat even met mij gecommuniceerd hadden.

Probleem is inmiddels opgelost dus.

@ hanh, @ Zpiep, @Be rt, @ Michael Ziggo, @Nick999 bedankt voor jullie bijdragen!

groetjes Rut
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
He Rut Veel geleerd van je probleem, toch? Daarom was alles niet voor niets.
Jammer dat we niks vonden. Maakt niet uit. Zoals nu opgelost is het ook goed.
Han
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Han,

dat dacht ik ook, maar ik ben ondertussen alweer geblockt.
Misschien speelt er toch een ander probleem.
De communicatie met Discogs verloopt erg traag en summier dus ik weet niet wat er nu aan de hand is.

groetjes Gerold
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Als het om vaak dezelfde afbeeldingen gaat.?

Dan kijken en vragen om offline opslag mogelijk ergens, cache enz.
Soms kan dit in browser bijvoorbeeld, maar moet je rekening houden deze niet op te schonen met wissen cache en co.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Welke browser gebruik je?
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Zpiep,

ik heb inderdaad mijn cache geleegd een tijd geleden.
Zou het daar mee te maken hebben?

Ik heb Firefox als browser.

groetjes Gerold
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Als je automatisch je cache leegt bij afsluiten of de browser haalt alles opnieuw iedere keer op en controleert niet of de afbeeldingen al op je computer staan, dan wordt alles opnieuw opgehaald en kunnen dat enorme hoeveelheden worden als je vaak op die website kijkt.
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben geblockt omdat ik vanuit mijn IP adres elke 2 minuten om 5000 afbeeldingen wordt gevraagd. Dat is tenminste wat Discogs heeft terug gekoppeld. Iemand enig idee hoe ik dat kan stoppen? En wat de reden zou kunnen zijn dat die vraag vanuit mij account komt?

Dit is wat Discogs schreef: "Our operations team informed me that the requests for images resumed as soon as we lifted the block, at about 5,000 requests every 2 minutes.

Unfortunately, we aren't able to lift the block at this time. If you aren't running any sort of script to request images, I would recommend contacting your internet service provider again. They may be able to shine some light on the activity."
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Rut Als er ergens een instelling is in je browser of in je computer is die dit veroorzaakt, zou ik daar iemand ter plaatste naar laten kijken.
Op afstand, uitsluitend met tekst uitleggen hoe allerlei testen te doen en te vragen wat staat daar en wat staat daar zonder te zien wat daar omheen gebeurd, is dit vrijwel onmogelijk, omdat er tig of meer oorzaken kunnen zijn die zoiets kunnen veroorzaken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic