1
Vraag
2
Reacties
Rut

Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Geen afbeeldingen met wifi thuis maar wel via 4G of ander netwerk

Hoi,
ik heb een apart probleem. Ik bezoek dagelijks een website (www.discogs.com) en daar zie ik afbeeldingen van LPs, CDs etc. Het is een database voor muziek met een marktplaats daaraan gekoppeld. op de afbeeldingen kun je dan zien wat er anders is aan die speciale versie van een LP ten opzichte van andere versies.
Nu zie ik die afbeeldingen (van LPs/CDs/hoezen e.d.) sinds een paar dagen niet meer. Als ik op de afbeelding klik krijg ik een foutcode. Ik dacht eerst dat er met de website een probleem was maar dat is het niet. Toen een vriend van mij inlogde op mijn account kon hij wel alles zien. Ik heb zowel op de laptop als met de mobiel dat ik die afbeeldingen niet kan zien.
Echter als ik wifi uitschakel en via 4G kijk kan ik wel alle afbeeldingen zien. Daarbij heb ik vanmorgen de laoptop op een ander netwerk getest en ook daar worden de afbeeldingen gewoon weergegeven.
Nu lijkt het mij dus dat het probleem zich hier in mijn huis bevind. Ik ben een digibeet en heb een aantal dingen geprobeerd; modem reset, instellingen laptop, draadloze telefoon uitgeschakeld (mogelijke storingsbron) maar het probleem blijft. Incidenteel komt er een afbeelding door ( 1 op 500 afbeeldingen of zo) maar meer niet. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb trage internetverbinding vanwege oude kabels in huis (zei een monteur die mijn hoofdaansluiting kwam vervangen vorig jaar zomer) en denk zelf dat het daar aan kan liggen. Ziggo chat en 1200 wisten het niet en ik blijf dus vooralsnog met dit probleem achter.
Groet Rut
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Michael Ziggo,

vorige week het nieuwe modem geïnstalleerd en Discogs ingelicht. Tot dusver loopt alles prima. Ik ben op het nieuwe IP-adres (nog) niet geblockt. Met Discogs afgesproken de communicatie open en transparant te houden over evt. problemen.
Vooralsnog loopt alles prima dus en heb ik weer toegang tot de afbeeldingen.
Erg bedankt.
groetjes Rut

Bekijk in context

85 Reacties 85
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Welk modem heb je in gebruik, de Mediabox XL of een los modem?
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
hoi Be rt,
Mediabox XL
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ai, dat is een lastige als er al is vastgesteld dat je bekabeling niet helemaal is zoals hij zou moeten zijn, maar als eerste al je stekkers een keer loshalen van de coax kabels en weer goed vastmaken, daarna de box 30 seconden van e stroom wil al vaak een heel stuk helpen voor een beter signaal.

Laat SVP weten of het gelukt is, anders zoeken we weer verder.
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
stekkers coax kabel los gehaald en weer vast, Media box van de stroom gehaald en na een minuut weer aangesloten, maar geen verschil.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dan ben ik bang dat er iets aan de oude kabels moet gebeuren.
Als het heel oude zijn, dan zijn ze niet afgeschermd tegen instraling van 4G mobiele zenders en andere zenders.
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het is een oud huurhuis, dus dat lijkt me ook waarschijnlijk. Is er mogelijk iets wat ik over het hoofd zie? Raar genoeg heb ik dat alleen op discogs.com. Afbeeldingen laden gewoon op ebay e.d. en filmpjes op youtube doen het ook gewoon.
weliswaar af en toe met wat haperingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Rut, welkom hier!

Gek probleem wel. Een aantal dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk. Ervaar je dit probleem ook wanneer je met een bekabelde verbinding op je laptop die site bezoekt? Als dit de enige site is waar geen foto's laden dan wil ik het nog niet direct gooien op een verbindingsprobleem. Wil je hier eens een foto plaatsen van wat jij te zien krijgt? Ik ben benieuwd!
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Michael,

bedankt voor je reactie.
ik heb de website niet bekabeld bezocht.
Ik doe alles via wifi in huis.
ik weet eigenlijk ook niet welke kabel ik daarvoor moet gebruiken.

wat ik zie is bijvoorbeeld dit:
bovenaan links zou een plaatje moeten verschijnen met de voor kant van de hoes. die is er dus niet meer. Ook bij recommendations zijn de plaatjes niet zichtbaar.
Het filmpje rechts dan weet wel, en speelt ook af (al moet ik niet skippen naar halverwege want zo snel buffert die niet).

als ik linksboven klik op "more images" dan krijg ik dit te zien:oftewel: geen enkel plaatje opent.

dit heb ik dus alleen thuis, via Ziggo netwerk, zowel op laptop als mobiel.

Ik heb al een monteur besteld, maar als ik iets over het hoofd zie of jij hebt andere ideeën hoor ik het graag 🙂

groet Rut
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Michael,

ik heb zojuist even gekeken hoe je een kabel aansluit (ben digibeet, dus moet soms eerst even opzoeken hoe iets moet), vervolgens de kabel aangesloten, maar dat maakt geen verschil.

groetjes Rut
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik heb eens gekeken en zie wel dat de plaatjes niet bij discogs zelf gehost worden, maar bij fastly.net. Dus zou je bijna denken dat er in dat stukje iets mis gaat en niet perse bij discogs.
Ik kan ze overigens normaal bekijken. Heb je het al een keer geprobeerd met een andere browser? bv Chrome of Firefox of Edge, afhankelijk welke je nu gebruikt.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Meestal hangt dit van gebruikte browser en instellingen af zo ook andere veiligheids proggies op dat device
Dit dan in samenwerking combi met die sites en wat wel of niet daar aan instellingen staat.

Hier betrekking hebben op externe van ander site content als pics enz
Ik krijg met strakke instellingen ook e.a. niet enz. ze laden alleen middels een javascript bijv

Dus wat Nick hierboven schrijft eerst doen
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Nick999 en Zpiep,

ik ben nu op mijn werk en heb de laptop meegenomen. Meteen worden de plaatjes geladen en ik ervaar hier geen problemen. Er is toch echt iets in huis bij mij thuis wat deze problemen veroorzaakt.

Ik heb thuis Firefox, Chrome en Edge geprobeerd. Overal hetzelfde probleem.
Ook op de mobiel geen afbeeldingen, behalve als ik naar 4G ga.

Bedankt voor jullie reacties. Fijn dat er mensen meedenken 🙂
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
DAn de laptop thuis met netwerkkabel direct op Ziggo modem /router nog testen.

Bij connectbox zat een netwerkkabel bijvoorbeeld.

Maar ken zaken als mediabox niet ,...?

Achterop toch ook ethernet-aansluiting: ja, 4x daarmee dan zie handleiding
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/specificaties/
LAN Voor het aansluiten
van apparaten zoals een
computer, laptop en
smart-tv
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb vanmorgen getest met de netwerkkabel maar blijf hetzelfde probleem houden.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Hierboven staat ook ergens fastly.net indien daarvandaan kan ook dat geblokt zijn ergens

Kijk dan even of u naar deze kan pingen volgende ip adressen hoe u kan pingen even zoeken op het web eventueel

fastly.net 151.101.1.6
fastly.net 151.101.65.6
fastly.net 151.101.129.6
fastly.net 151.101.193.6


Zowel hun domein als door hun gebruikte nameserver hebben geen ipv6 support , indien daar bij een vertaalslag bij Ziggo fout gaat en het echt plaatjes die via dat lopen betreft kan zoiets
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
bedankt Zpiep, ik kijk vannacht even als ik weer thuis ben.
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Zpiep,

Nou. heb even moeten uitzoeken hoe pingen werkt, maar het is me gelukt.
Hij geeft bij alle ip adressen van fastly.net als antwoord "bad parameter"
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Lijkt erop dat Zpiep dan gelijk heeft wat betreft IPv6.
Ik zit zelf op IPv4 en kan gewoon pingen en ook de plaatjes binnenhalen.
Rut
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Nick,

kan ik daar zelf iets aan veranderen?
ik ben behoorlijk digibeet, maar bereid om te leren 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic