Sinds het vervangen van het modem door een Smart WiFi modem (zwart), doet 1 apparaat, een HP laptop met Windows 10, het niet meer. Ik heb de oplossingen uit de Ziggo community geprobeerd, maar tot nu toe zonder succes. Zo heb ik Windows weer opnieuw geïnstalleerd, de Realtek WiFi kaart in de laptop gedeinstalleerd en geprobeerd om de kanaal handmatig in te stellen. Dat laatste blijkt niet mogelijk.
De beveiliging van de WiFi staat op WPA2-PSK.
Opgelost! Ga naar oplossing.
ik denk idd dat een externe usb WiFi adapter in dit geval de beste oplossing. Voor mij hiermee voldoende opgelost.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je kunt in je modem in Draadloos de SmartWifi optimalisatie uitzetten, daarna kun je de 2,4 en 5 GHz een andere wifinaam/SSID geven.
Beste Bert,
bedankt voor het meedenken. Ik heb nu de 2,4 GHz WiFi handmatig op kanaal 6 gezet en de WiFi modus op 802.11n/ax. Alleen n is bij mij geen keuze. Helaas ondanks herstart laptop nog steeds geen modem/WiFi kanaal te zien.
kun je niet ergens bij netwerk instellingen handmatig een netwerknaam intypen? heb zelf geen wifi op mijn desktop dus kan het niet testen.
dat ax staat voor wifi6, dat is inderdaad niet uit te zetten
Heb ik geprobeerd, maar ook zonder resultaat.
Hey @Ulco , van harte welkom hier op de Community!
Wat ontzettend gek dat je nu met 1 specifiek apparaat niet meer kunt verbinden met de wifi, sinds de komst van het nieuwe modem. Ik lees dat @Bert en @Gio2903 vast met je meedenken in het verhaal.
Ik moet eerlijk zeggen dat met de adviezen die al gegeven zijn, ik ook niet zo goed meer weet wat je dan nog kunt proberen.
@Bert en @Gio2903 jullie nog ideeën?
Welke laptop heb je precies?
Wifi mode al eens aangepast?
Een HP paillion g serie
Drivers updatet? Indien er nieuwere beschikbaar zijn.
Heb het modem wel op 802.11n/ax gezet, maar dat hielp niet en toen lag ook de WiFi van de Nefit cv eruit. Bij alle keuzen zit ax.
ik zal b/g/ax proberen.
Ja, volledig geüpdatet
Deze laptop doet niks met ax deze gaat als ik de goede G serie heb gevonden maximaal tot 802.11 n via 2,4 GHz. Via 802.11 g zal u een lagere snelheid halen en eerlijk gezegd vermoed ik dat de laptop zelfs dan het SSiD niet zal zien.
Staat het vinkje bij Kanaal optimalisatie uit en kunt u beide banden daadwerkelijk een andere naam geven?
Beide kanalen hadden eerder een andere naam. Ik heb deze eerder al aangepast naar de naamgeving van het vorige modem, incl. wachtwoord, zodat ik op de apparaten niets hoefde te wijzigen. Ook met andere instellingen “zag” de laptop het WiFi kanaal niet.
Als ik uw reactie goed lees, denk ik dat een nieuwe laptop kopen de enige optie blijft.
helaas zal de laptop het modem niet zien omdat ax niet uit te schakelen is..
ziggo kan misschien je oude witte modem weer actief zetten/opnieuw sturen
Op zich zijn we blij met dit modem. Bij het oude viel nogal eens de WiFi op de tv uit in het midden van een krimi. Dit modem is ook sneller. Dan liever wat rommelen met laptops.
Het wel of niet aanwezig zijn van 802.11ax staat zover mij bekend is volledig buiten het wel of niet kunnen 'zien' van een wifi SSiD. Zolang de Sagemcom ook 802.11n ondersteund zou de laptop de 2,4 SSiD moeten zien daarom dat er de optie mixed mode is.
De opties voor de keuze van de mode op de screenshots vallen mij wel tegen eerlijk gezegd.
Men zou indien gewenst de keuze voor alleen 802.11 b g n moeten kunnen maken, eventueel aangevuld met ac ( wifi 5)
Mogelijk hoeft er geen nieuwe laptop te worden gekocht een externe usb wifi adapter kan al genoeg zijn.
Terzijde ik heb hier ook een Sagemcom van een andere provider hierin zijn de optie blijkbaar toch net even anders.
Zie de bijlagen daarop zijn de keuzes voor 2,4 GHz en 5 GHz te zien. Omdat ik geen wifi 6 aparatuur heb is overal ax uit. Zet ik dat aan kan even goed alles verbinden ook een laptop uit 2010.
ik denk idd dat een externe usb WiFi adapter in dit geval de beste oplossing. Voor mij hiermee voldoende opgelost.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.