Al ca twee jaar hebben wij een LG Oled TV (LG OLED55GX6LA), die via TP-Link Deco M4 boosters (van Ziggo) & een Ziggo Smart box verbinding maakt met ons wifi-netwerk, om bv Youtube te kunnen streamen.
Sinds enige tijd lukt het echter niet meer om een draadloze WiFi-verbinding tot stand te brengen. Het probleem lijkt niet bij de tv te liggen, want via een hotspot op mijn telefoon kan ik wel verbinding met de TV maken en ook streamen.
Ik kan ons wifi-netwerk wel zien in het menu Netwerkinstellingen van de TV, maar na het selecteren en invoeren van het wachtwoord wordt er geen verbinding tot stand gebracht. In een soort voortgangslog (menu Geavanceerde Instellingen) bij het maken van de verbinding stopt het verbindingsproces bij een stap genaamd: DNS. Daar staat een X (kruis).
De Deco app bevat de volgende instellingen:
De Helpdesk van TP Link adviseert nu: ‘In dit geval lijkt het erop dat de tv problemen heeft met het verbinden met de DNS-server van Ziggo. Je zou kunnen proberen de DNS-instellingen in de modemrouter van Ziggo aan te passen aan de Google DNS. De instellingen voor de Google DNS zijn: DNS 1: 8.8.8.8 en DNS2: 8.8.4.4’.
Omdat de Deco’s in een accesspoint modus staan, dit betekent dat de Deco’s puur als een doorvoerluik werken. Deze instellingen moet ik volgens TP-Link dus in de Ziggo modem-router aanpassen.
Echter: Ik heb een Ziggo-Connectbox. Die heeft geen mogelijkheid om de DNS handmatig aan te passen. Via Ziggo support wordt geadviseerd de community raad te plegen, omdat dit geavanceerde instellingen betreft.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi,
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.
Mijn1e idee is deze : Omdat het wel goed heeft gewerkt is het vreemd dat je het niet meer voor elkaar krijgt.
Dns handmatig aanpassen zou niet nodig moeten zijn maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet precies weet hoe je dit met de conectbox moet doen.
Mijn advies is , haal de TV even los van de stroom ( 230 volt ) Stekker uit stopcontact dus wacht even 30 seconden en dan de stekker er weer in.
Het toestel gaat een reboot doen 😉 soms wil dit wel eens helpen.
En een ander advies is : als het mogelijk is sluit dan een lan/utp kabel aan op je TV 😉 dat werk veel beter en wordt ook geadviseerd.
Hallo,
Als de Deco's in Accesspoint mode staan, dan zijn het inderdaad 'doorvoerluiken' en wordt er niets veranderd aan de data.
Hebt u de Connectbox al eens uit/aan gehad of gereset?
U kunt één ( of een mix ) van de onderstaande opties proberen:
Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”
Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.
Maar aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is een algehele reset van de Deco's snel gedaan :
-Verwijder alle Deco stations in de Deco app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats en sluit eventueel de netwerkkabel aan. Zet het station aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.
M.b.t. "...Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats..." : waarschijnlijk moet u daarvoor wat extra meters heen-en-weer lopen, maar zo gaat de configuratie vaak wel beter. Dan wordt tijdens de configuratie namelijk direct duidelijk of er problemen zijn. Ziggo adviseert dan wel “…sluit Deco 2 dicht aan bij Deco 1…”, maar bedoelt daar beslist niet mee, om de set naast elkaar op ( b.v. ) de keukentafel te configureren.
Dus plaats de Deco stations daar waar ze komen te staan en dan pas toevoegen aan het Deco netwerk.
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.
Hebt u dit allemaal gedaan, dan zit de fout niet in de Deco's en moet u de Connectbox en/of uw LG eens resetten
@Pasi schreef:
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.
KNIP;-)
Dit kan je ook proberen . 😉
@Ronihd schreef:
@Pasi schreef:
KNIP;-)
Dit kan je ook proberen . 😉
🤣🤣. Ach, je kent het waarschijnlijk ook wel. Begin je 'links' met foutzoeken, dan zit de fout vaak 'rechts' en begin je 'rechts', dan zit de fout ....... juist ja vaak 'links'.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.