1
Vraag
2
Reacties
HAM Koenen

Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Geen WiFi op iPhone: 'privacy waarschuwing'

IPhone geeft aan:privacy waarschuwing,netwerk blokkeert versleuteld DNS verkeer.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11433Posts
  • 578Oplossingen
  • 1887Likes

Uiteraard mag je deze vraag hier stellen, waarom eigenlijk niet?!

Krijg je op je Apple-apparaten een privacywaarschuwing over je DNS-verkeer, dan is er het volgende aan de hand: "Dit netwerk blokkeert versleuteld DNS-verkeer. De namen van websites en andere servers waar je apparaat toegang heeft op dit netwerk worden mogelijk bewaakt en opgenomen door andere apparaten op dit netwerk." 

De melding wekt de indruk dat het verkeer van DNS over HTTPS (DoH) of DNS over TLS (DoT) geblokkeerd wordt op het netwerk. Dit is niet het geval, maar toch wordt de melding weergegeven. Bij de melding “Dit netwerk blokkeert versleuteld DNS-verkeer” is er meestal niets aan de hand. De melding verdwijnt als je je netwerk vergeet en opnieuw verbinding maakt. Dit doe je door op het i-symbool achter de wifi-naam te tikken en Vergeet dit netwerk te kiezen.

Ik heb deze informatie van iCulture vandaan en wie weet heb je hier iets aan. Probleem oplossen zou kunnen helpen door je iPhone te herstarten, maar dat moet je even bekijken op de site van iCulture. Laat ik ook gelijk maar zeggen, Ziggo en Apple hebben een haat/liefde verhouding! Er zijn overigens al eens vaker vragen over geweest op deze community. Zoek even in de zoekbalk met je eigen titel en dan zie je ze vanzelf, met oplossingen. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
puppie

Level 17
  • 2811Posts
  • 71Oplossingen
  • 1148Likes

Hallo HAM Koenen,

Dit is geen iphone forum maar een ziggi gebruikers forum.
Zonder verdere tekst en of uitleg is het dus kijken in de glazenbol en dan alleen maar mist zien.
Maar kijk eens of onderstaande tekst u verder kan helpen:

Bij de melding “Dit netwerk blokkeert versleuteld DNS-verkeer” is er meestal niets aan de hand. De melding verdwijnt als je je netwerk vergeet en opnieuw verbinding maakt.

HAM Koenen
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Laatste heb ik al geprobeerd maar werkt niet.Ik heb op het Ziggo forum gereageerd omdat het probleem het Ziggo netwerk betreft wat versleuteld DNS verkeer blokkeert!

puppie

Level 17
  • 2811Posts
  • 71Oplossingen
  • 1148Likes
Marinus

Level 16
  • 1283Posts
  • 38Oplossingen
  • 406Likes

@HAM Koenen 

Welke iPhone en iOS versie?

Welke router van Ziggo?

Dezelfde melding als je je aanmeldt op een ander wifi netwerk? 

EnergieBoy

Level 19
  • 11433Posts
  • 578Oplossingen
  • 1887Likes

Uiteraard mag je deze vraag hier stellen, waarom eigenlijk niet?!

Krijg je op je Apple-apparaten een privacywaarschuwing over je DNS-verkeer, dan is er het volgende aan de hand: "Dit netwerk blokkeert versleuteld DNS-verkeer. De namen van websites en andere servers waar je apparaat toegang heeft op dit netwerk worden mogelijk bewaakt en opgenomen door andere apparaten op dit netwerk." 

De melding wekt de indruk dat het verkeer van DNS over HTTPS (DoH) of DNS over TLS (DoT) geblokkeerd wordt op het netwerk. Dit is niet het geval, maar toch wordt de melding weergegeven. Bij de melding “Dit netwerk blokkeert versleuteld DNS-verkeer” is er meestal niets aan de hand. De melding verdwijnt als je je netwerk vergeet en opnieuw verbinding maakt. Dit doe je door op het i-symbool achter de wifi-naam te tikken en Vergeet dit netwerk te kiezen.

Ik heb deze informatie van iCulture vandaan en wie weet heb je hier iets aan. Probleem oplossen zou kunnen helpen door je iPhone te herstarten, maar dat moet je even bekijken op de site van iCulture. Laat ik ook gelijk maar zeggen, Ziggo en Apple hebben een haat/liefde verhouding! Er zijn overigens al eens vaker vragen over geweest op deze community. Zoek even in de zoekbalk met je eigen titel en dan zie je ze vanzelf, met oplossingen. 

Marinus

Level 16
  • 1283Posts
  • 38Oplossingen
  • 406Likes

@EnergieBoy 

@EnergieBoy  schreef:

...... Laat ik ook gelijk maar zeggen, Ziggo en Apple hebben een haat/liefde verhouding! ...

En toch heb ik eigenlijk geen aanwijsbare problemen tussen Apple (iPhone, iPad, MacBook, hackintosh, HomePod mini, etc.) en Ziggo. 

Welke problemen heb jij dan?

Je oplossing is overigens 100% correct.

EnergieBoy

Level 19
  • 11433Posts
  • 578Oplossingen
  • 1887Likes

Ik heb geen problemen meer met al mijn Apple devices en Ziggo. Ben namelijk geen klant meer bij Ziggo en alles gaat, tot nu toe, perfect. Er waren in het verleden nog wel eens Safari browser problemen en moest ik echt een andere browser gebruiken. Of met privédoorgiften, daar had ik ook regelmatig problemen mee gehad. Daarnaast hadden andere mensen soms een modem probleem met hun Apple device, wat ik dan weer niet had, gelukkig. 

Weet je, elke provider heeft wel iets en het gaat bij 99% van de mensen goed, die hoor je dan ook niet. Daarnaast hoeft het dan ook niet aan Ziggo te liggen, ook Apple maakt wel eens fouten 🤐 (al zeg ik dit niet graag als Apple fan) 😊

HAM Koenen
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Nadat ik het probleem op het forum heb gezet , verdween het alsof er een technicus had meegekeken die het had opgelost!!Ik heb ineens volop internet!

Marinus

Level 16
  • 1283Posts
  • 38Oplossingen
  • 406Likes

@HAM Koenen 

Zo gaat het wel vaker. Net als je hulp vraagt, verdwijnt het probleem als sneeuw voor de zon. 

Wat ik daaruit geleerd heb? Hulp vragen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic