Vraag
Reacties
Oplossing
LeonP.
Level 3

Geen WiFi na stroomonderbreking. Bridge modus ?

Hallo,

vandaag hebben we wat aanpassingen gedaan ik de meterkast waardoor de stroom er een tijdje af is geweest. Nu krijg ik geen geen WiFi verbinding meer.

Het onderste lampje is groen (wat volgens mij eerst altijd wit was)

De pijltjes knipperen groen en het WiFi lampje is ook groen.


Wie heeft de oplossing voor mij ?

 

groetjes, Leon

 

 

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De SQ601 is een verouderde splitter, maar een defecte splitter (als passief onderdeel) is zeldzaam.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een nieuwe splitter (POA-254) met bijpassende F/F-kabel toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Bekijk in context

LeonP.
Level 3
Topicstarter

Ik heb Ziggo ook aan de lijn gehad. Ze gaan inderdaad een nieuwe splitter en kabel opsturen. 

iedereen bedankt voor de antwoorden!

fijne zondag nog!

Bekijk in context

15 Reacties 15
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Bij de CH7465 en TG2492 is de status-LED ook groen tijdens verbindingsopbouw, continu knipperende pijltjes betekent dat dit laatste mislukt.

 

Heb je al gecontroleerd of de coaxkabel van het modem nog goed aangesloten is (stekkers maximaal aangedrukt)? Is lineaire (live) TV nog wel beschikbaar? Komt het modem wel online wanneer je dit direct op het AOP (de hoofdaansluiting) aansluit?

0 Kudos
LeonP.
Level 3
Topicstarter

Bedankt voor je reactie. Modem is nog steeds rechtstreeks op de hoofdaansluiting aangesloten en de TV werkt nog perfect. 
Hier is vandaag niets aan veranderd. De stroom is er vandaag alleen een tijdje afgeweest.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Als er ook een TV/decoder via coax aangesloten is, dan is het modem niet direct op de hoofdaansluiting aangesloten, maar op een splitter of versterker. Direct aansluiten kun je dus nog proberen.

0 Kudos
Steefb
Level 20

Heb je al eens een herstart van het modem gedaan?

0 Kudos
LeonP.
Level 3
Topicstarter

Hoi Steef. 
20 minuten geleden nog.
Nu brandt alleen het onderste groene lampje en knippert het lampje met de pijltjes groen. Het WiFi lampje is nu niet zichtbaar.

 

Bereft bekabeling is er vandaag niets veranderd.

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

is er een storing bekend op joi adres bij de storingchecker van ziggo ?

0 Kudos
LeonP.
Level 3
Topicstarter

volgens de storingschecker is er geen storing.

 

wifi lampje brandt inmiddels weer, maar geen verbinding met mijn netwerk.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Heb je de resetknop achterop al een keer 30 seconden ingedrukt gehouden?

0 Kudos
LeonP.
Level 3
Topicstarter

Dat ga ik nu maar eens doen. Eens kijken hoe ver we dan komen….

0 Kudos
LeonP.
Level 3
Topicstarter

Modem inmiddels gereset.

wifi is nu zichtbaar onder de standaard ziggo naam. Wachtwoord gebruikt wat er op het kaartje staat.

 

“Geen internetverbinding”

0 Kudos
LeonP.
Level 3
Topicstarter

modem rechtstreeks via het AOP aangsloten. Internet werkt weer.
Daarna vanuit het aop naar een hirschman Coaxsplitter aangesloten (zodat ik ook weer een tv signaal heb) en dan naar de modem aangeloten. Werkt ook.

Conclusie de splitter SQ601 die op het AOP zat, was ineens de boosdoener.

komt dit vaker voor ?

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

die splitter is een oudje, en elektronica kan kapot gaan zeker na vele jaren

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De SQ601 is een verouderde splitter, maar een defecte splitter (als passief onderdeel) is zeldzaam.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een nieuwe splitter (POA-254) met bijpassende F/F-kabel toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

LeonP.
Level 3
Topicstarter

Ik heb Ziggo ook aan de lijn gehad. Ze gaan inderdaad een nieuwe splitter en kabel opsturen. 

iedereen bedankt voor de antwoorden!

fijne zondag nog!