1
Vraag
2
Reacties
PeterBijns

Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Geen NAS verbinding meer na installatie TP-link deco m4

Vandaag heb ik de TP-Link Deco M4 van ziggo in gebruik genomen, het werkt goed alleen mijn Synologie NAS welke met een UTP kabel aangesloten zit op de Connaxtbox kan ik in het netwerk niet meer benaderen. Voorheen had ik een netwerkadres waar ik op klikte waarna de mappen zich opende net zoals je dat ook doet op een Windows 10 pc. Nu dus helaas niet meer. Ook de Always sync doet het niet meer door dezelfde reden, wat is nu de reden dat het niet meer werkt en wat kan ik doen om het weer als vanouds werkend te krijgen?

Alvast bedankt voor een antwoord, Groet, Peter

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Eigenlijk een vreemd probleem, omdat de NAS verbonden is met de ConnectBox en als de CB nog steeds in router mode staat, dan is daar qua IP nummers niets veranderd.


Of hebt u de CB in bridge mode laten zetten? Want dan is maar één netwerkpoort achterop de CB actief en is de NAS aangesloten op een uitgeschakelde poort.

 

Hebt u de Deco in router of in Access Point mode ?

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

Bekijk in context

PeterBijns
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Dank je voor het antwoord.

De CB staat niet in bridge mode maar hoe kan ik zien of de Deco in router of in Access Point mode staat en waar zou hij in moeten staan?

Voor de installatie van de Deco kon ik op 2 manieren naar de NAS gaan via een IP adres of via \\nAS\home\Documenten Laptop\Mijn Documenten. dat lukt dus nu niet meer en ook op een andere laptop werkt dat zelfde niet meer. ook Always sync kan niet meer werken met het netwerk adres. Ik back-up bijna dagelijks daar de laptops op dus dat mis ik wel.

 

Groet Peter

Bekijk in context

PeterBijns
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

De stoute schoenen heb ik aangetrokken en de Deco in Access Point mode gezet met als resultaat dat de mappen weer geopend kunnen worden op de NAS zoals voorheen en ook Always sync doet het weer. Moet ik noeg iets in de beveiliging instellen of is er geen toenemend gevaar te verwachten daar de Deco nu in Access Point staat?

 

Ik hoor graag advies hierover.

 

Groet en dank voor de suggestie voor de instellingen. Peter

Bekijk in context

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@PeterBijns  schreef:

..... Moet ik noeg iets in de beveiliging instellen of is er geen toenemend gevaar te verwachten daar de Deco nu in Access Point staat?

 

Ik hoor graag advies hierover....

 


Nee, u hoeft verder niets te veranderen. Als de CB in router mode staat, dan is dat uw beveiliging ( net zoals deze dat was voordat u de Deco installeerde ).

Overigens, als de CB in router mode staat, dan is AP mode de beste voor de Deco set.

In AP mode heeft de Deco set ook meer aansluit mogelijkheden, dan in router mode. Leest u de Leidraad voor TP-Link DECO eens door, misschien staat daar nog een tip in waaraan u wat heeft.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Eigenlijk een vreemd probleem, omdat de NAS verbonden is met de ConnectBox en als de CB nog steeds in router mode staat, dan is daar qua IP nummers niets veranderd.


Of hebt u de CB in bridge mode laten zetten? Want dan is maar één netwerkpoort achterop de CB actief en is de NAS aangesloten op een uitgeschakelde poort.

 

Hebt u de Deco in router of in Access Point mode ?

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

PeterBijns
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Dank je voor het antwoord.

De CB staat niet in bridge mode maar hoe kan ik zien of de Deco in router of in Access Point mode staat en waar zou hij in moeten staan?

Voor de installatie van de Deco kon ik op 2 manieren naar de NAS gaan via een IP adres of via \\nAS\home\Documenten Laptop\Mijn Documenten. dat lukt dus nu niet meer en ook op een andere laptop werkt dat zelfde niet meer. ook Always sync kan niet meer werken met het netwerk adres. Ik back-up bijna dagelijks daar de laptops op dus dat mis ik wel.

 

Groet Peter

PeterBijns
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

De stoute schoenen heb ik aangetrokken en de Deco in Access Point mode gezet met als resultaat dat de mappen weer geopend kunnen worden op de NAS zoals voorheen en ook Always sync doet het weer. Moet ik noeg iets in de beveiliging instellen of is er geen toenemend gevaar te verwachten daar de Deco nu in Access Point staat?

 

Ik hoor graag advies hierover.

 

Groet en dank voor de suggestie voor de instellingen. Peter

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@PeterBijns  schreef:

..... Moet ik noeg iets in de beveiliging instellen of is er geen toenemend gevaar te verwachten daar de Deco nu in Access Point staat?

 

Ik hoor graag advies hierover....

 


Nee, u hoeft verder niets te veranderen. Als de CB in router mode staat, dan is dat uw beveiliging ( net zoals deze dat was voordat u de Deco installeerde ).

Overigens, als de CB in router mode staat, dan is AP mode de beste voor de Deco set.

In AP mode heeft de Deco set ook meer aansluit mogelijkheden, dan in router mode. Leest u de Leidraad voor TP-Link DECO eens door, misschien staat daar nog een tip in waaraan u wat heeft.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic