Hoi,
Ik sinds kort een TP-link 5port Gigabit switch staan naast mijn modem. Mijn modem staat in de brugmodus en er gaat een kabel van het modem naar de switch. Vanaf mijn switch gaat er een UTP-kabel naar een TP-link Deco M9 die het wifi- signaal prima verspreidt in huis. Echter als ik de kabel aansluit (vanaf de switch) op mijn Macbook Pro geeft hij de melding:
"Thunderbolt Ethernet heeft een zelftoegekend IP-adres en kan geen internetverbinding tot stand brengen."
Ook het aansluiten naar de Mediabox Next met kabel werkt niet (overigens doet hij het met wifi wel)
Diverse UTP-kabels en poorten getest. Was niet de oplossing.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De volgorde modem --> switch --> Deco M9 is onjuist, het moet zijn: modem --> Deco M9 --> switch. Verder moet de Deco M9 in router mode staan, niet in AP mode, waarschijnlijk staat dat al goed.
Goedemiddag @TomB1,
Welkom op de Community!
Ook fijn dat er al met je is meegedacht om dit probleem opgelost te krijgen.
Waarschijnlijk staat er inderdaad niet helemaal in de juiste volgorde ( zie afbeelding hieronder).
Heb je het inmiddels met deze tips weer werkend gekregen?
We horen graag 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De volgorde modem --> switch --> Deco M9 is onjuist, het moet zijn: modem --> Deco M9 --> switch. Verder moet de Deco M9 in router mode staan, niet in AP mode, waarschijnlijk staat dat al goed.
Een switch is geen router die het extern IP adres oppakt en met interne IP adressen splitst in je interne netwerk om alles verbinding te laten maken.
Een switch is, verbonden achter een router, een aansluithulp voor de router om meer interne bedrade netwerk verbindingen te maken.
Goedemiddag @TomB1,
Welkom op de Community!
Ook fijn dat er al met je is meegedacht om dit probleem opgelost te krijgen.
Waarschijnlijk staat er inderdaad niet helemaal in de juiste volgorde ( zie afbeelding hieronder).
Heb je het inmiddels met deze tips weer werkend gekregen?
We horen graag 🙂
Bedankt voor jullie reacties. Die oplossing is redelijk eenvoudig blijkt. Alles aangepast en het werk zoals ik wil. bedankt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.