Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
Verwijderd account
Niet van toepassing

Geen IPv6 via Connectbox in bridge met TP Link router

Ik heb een Connectbox in de bridge mode staan met een Tp-Link Router ,maar ik heb geen IPv6.

In de instellingen van de modem staat alleen IPv4.

Is dit al beschikbaar in Eindhoven ?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik had je eerder gevraagd of de router zelf een IPv6-adres ontvangt. Als dat niet het geval is, ook niet na een DHCPv6 release/renew, dan kan het helpen om het modem in router mode te laten configureren via dit formulier, Full Dual-Stack aan te vragen indien de pagina Beheer, Informatie in de webinterface van het modem geen IPv6-adressen toont en tenslotte opnieuw bridge mode aan te vragen.

Bekijk in context

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Op mijn router staat nu bij Lan Mac adres : IPv6.

Dus opgelost.

Bekijk in context

19 Reacties 19
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

IPv6 (Full Dual-Stack) is beschikbaar in het gehele verzorgingsgebied. Het modem zelf maakt inderdaad alleen gebruik van IPv4, maar dat heeft geen effect op de eigen router.

Kun je de IPv6-instellingen van de eigen router plaatsen? Eindhoven is voormalig UPC-gebied, voor prefix delegation moet /57 worden gebruikt als prefix hint/size.

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Verbindings type : Dynamisch IP adres (slaac/DHCPv6)

Geavanceerde instellingen:DHCPv6

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dit zijn de juiste instellingen. Welk type router van TP-Link gebruik je? Deze zou i.i.g. de juiste prefix size automatisch overeen moeten komen met de DHCPv6-server bij Ziggo. Heeft de router zelf een IPv6-adres ontvangen op de WAN-interface? Wat geeft deze site aan?

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Min router is een TP-Link Archer ax55

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Gebruik je de instellingen van onderstaande screenshot? Wordt op deze pagina een IPv6-adres getoond? Dit is het adres dat de WAN-interface ontvangt via ofwel SLAAC of DHCPv6.

image_20220906021232g

Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

staat ingesteld als jou voorbeeld

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zie je een IPv6-adres op de pagina hierboven? Wat geeft deze site aan?

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Kun je een screenshot van de pagina Geavanceerd/Advanced, IPv6 plaatsen? Heeft de router een publiek/extern IPv4-adres (dus geen 192.168) ontvangen?

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Waar kan ik dat vinden ?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik ging ervan uit dat jouw AX55 dezelfde interface heeft als de AX6000 in dit topic. Het IPv4-adres zou getoond moeten worden op de pagina Geavanceerd/Advanced, Status, in het blokje Internet.

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Bedankt voor al de moeite ik stop er even mee.

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Hallo is het misschien nodig dat mijn router eerst uit de brigde mode moet,  of is dat niet nodig ?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik had je eerder gevraagd of de router zelf een IPv6-adres ontvangt. Als dat niet het geval is, ook niet na een DHCPv6 release/renew, dan kan het helpen om het modem in router mode te laten configureren via dit formulier, Full Dual-Stack aan te vragen indien de pagina Beheer, Informatie in de webinterface van het modem geen IPv6-adressen toont en tenslotte opnieuw bridge mode aan te vragen.

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Ik ga dit volgende week regelen,bedankt voor de info.

Ik laat wel iets weten of het werkt.

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Nog een vraag, moet ik dan bericht van de ziggo afwachten of gaat dat automatisch ?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het formulier wordt gebruikelijk binnen 1~2 werkdagen behandeld. Het modem start vervolgens automatisch opnieuw op met de nieuwe configuratie.

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Op mijn router staat nu bij Lan Mac adres : IPv6.

Dus opgelost.