Ik heb een Connectbox in de bridge mode staan met een Tp-Link Router ,maar ik heb geen IPv6.
In de instellingen van de modem staat alleen IPv4.
Is dit al beschikbaar in Eindhoven ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik had je eerder gevraagd of de router zelf een IPv6-adres ontvangt. Als dat niet het geval is, ook niet na een DHCPv6 release/renew, dan kan het helpen om het modem in router mode te laten configureren via dit formulier, Full Dual-Stack aan te vragen indien de pagina Beheer, Informatie in de webinterface van het modem geen IPv6-adressen toont en tenslotte opnieuw bridge mode aan te vragen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
IPv6 (Full Dual-Stack) is beschikbaar in het gehele verzorgingsgebied. Het modem zelf maakt inderdaad alleen gebruik van IPv4, maar dat heeft geen effect op de eigen router.
Kun je de IPv6-instellingen van de eigen router plaatsen? Eindhoven is voormalig UPC-gebied, voor prefix delegation moet /57 worden gebruikt als prefix hint/size.
Verbindings type : Dynamisch IP adres (slaac/DHCPv6)
Geavanceerde instellingen:DHCPv6
Dit zijn de juiste instellingen. Welk type router van TP-Link gebruik je? Deze zou i.i.g. de juiste prefix size automatisch overeen moeten komen met de DHCPv6-server bij Ziggo. Heeft de router zelf een IPv6-adres ontvangen op de WAN-interface? Wat geeft deze site aan?
Min router is een TP-Link Archer ax55
Gebruik je de instellingen van onderstaande screenshot? Wordt op deze pagina een IPv6-adres getoond? Dit is het adres dat de WAN-interface ontvangt via ofwel SLAAC of DHCPv6.
staat ingesteld als jou voorbeeld
Zie je een IPv6-adres op de pagina hierboven? Wat geeft deze site aan?
Kun je een screenshot van de pagina Geavanceerd/Advanced, IPv6 plaatsen? Heeft de router een publiek/extern IPv4-adres (dus geen 192.168) ontvangen?
Waar kan ik dat vinden ?
Ik ging ervan uit dat jouw AX55 dezelfde interface heeft als de AX6000 in dit topic. Het IPv4-adres zou getoond moeten worden op de pagina Geavanceerd/Advanced, Status, in het blokje Internet.
Bedankt voor al de moeite ik stop er even mee.
Hallo is het misschien nodig dat mijn router eerst uit de brigde mode moet, of is dat niet nodig ?
Ik had je eerder gevraagd of de router zelf een IPv6-adres ontvangt. Als dat niet het geval is, ook niet na een DHCPv6 release/renew, dan kan het helpen om het modem in router mode te laten configureren via dit formulier, Full Dual-Stack aan te vragen indien de pagina Beheer, Informatie in de webinterface van het modem geen IPv6-adressen toont en tenslotte opnieuw bridge mode aan te vragen.
Ik ga dit volgende week regelen,bedankt voor de info.
Ik laat wel iets weten of het werkt.
Nog een vraag, moet ik dan bericht van de ziggo afwachten of gaat dat automatisch ?
Het formulier wordt gebruikelijk binnen 1~2 werkdagen behandeld. Het modem start vervolgens automatisch opnieuw op met de nieuwe configuratie.
Op mijn router staat nu bij Lan Mac adres : IPv6.
Dus opgelost.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.