Feb 12 16:19:44 dhcp6c[49531]: remove an IA: PD-0
Feb 12 16:19:44 dhcp6c[49531]: IA PD-0 is invalidated
Feb 12 16:19:44 dhcp6c[49531]: status code for PD-0: no prefixes
Feb 12 16:19:44 dhcp6c[49531]: make an IA: PD-0
Feb 12 16:19:44 dhcp6c[49531]: nameserver[1] 2001:730:3e42::53
Feb 12 16:19:44 dhcp6c[49531]: nameserver[0] 2001:730:3e42:1000::53
Feb 12 16:19:44 dhcp6c[49531]: Received REPLY for REQUEST
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ons vermoeden is dat het komt omdat OPNSense firewall zelf Option 26 meestuurt met Solicit.
Met selectie ‘Request only an IPv6 Prefix’ zou het waarschijnlijk beter werken. Ik heb hier nu zelf geen mogelijkheid om OPNSense firewall zelf te installeren en het uit te testen. Wel bijgevoegd een trace met IPv6 prefix delegation met een extra router achter de Compal in IPv6.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Draggeta wrote:
Ik heb een tijdje al DSLite bij Ziggo (fUPC).
Mijn setup is connectbox - opnsense - meerdere eigen subnets.
Op IPv4 basis werkt alles (behalve dan dat er CG-NAT gebruikt wordt). Op IPv6 basis werkte alles tot voor kort, maar sinds enkele weken krijg ik geen prefix delegations meer toegewezen.
Ziggo klantenservice is ook benaderd, maar zij verwezen mij hierheen. Heeft iemand een idee van wat ik verkeerd doe?
Fijn en welkom op het kluitje riet help help forum . :wink:
netsh int ipv6 reset Resets IPv6 configuration state.
hanh wrote:
Zpiep Klopt. Maar dit is allemaal politiek. Nou dan weet je het wel. Het zal uiteindelijk wel goed komen, dat is zeker. Maar wanneer?
Jonathan-458 wrote:
Er zijn flink wat problemen met de Ziggo IPv6 implementatie en voorlopig lijkt hier geen oplossing voor te komen, ook zakelijk niet. Als je IPv6 nodig hebt, gebruik een tunnel provider of stap over naar een partij welke wel orde op zaken heeft mbt IPv6.
Offtopic
Helaas gaat het besluit ook weer richting de schoothondjes van de markt of te wel de ACM welke uiteindelijk bepalen hoe bekrachtiging er uit zal zien.
Ik vrees dat er pas verandering zal zijn als de EU, NL bepaalde zaken mbt vrije modemkeuze gaat opleggen.
Ik zie meer in een soort van Ziggo authorized hardware certificaat voor eigen modems, vergelijkbaar met kabelkeur,
Draggeta wrote:
maar het is inderdaad moeilijk om berhaupt bij iemand uit te komen die weet wat IPv6 is. De enige keer dat ik iemand had die mee kon praten, bleek het dat het zijn laatste dag was
Be rt wrote:
Zpiep IPv6 is net geboren bij Ziggo, het kan nog niet veel, ik verwacht als het een beetje vlot kan lopen, dat het wel redelijk kan functioneren, maar dat duurt nog een paar jaar.
Server support for prefix delegation is not enabled. Sorry buddy.
hanh wrote:
[…]
Komen er helemaal geen RA's met de prefix? Is met WireShark te bekijken.
https://www.wireshark.org/
Bekijk het Antwoord in dit topic (en evt andere dingen daarin)
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ipv6-ziggo-een-vreemd-recept-met-een-nare-smaak-29503
Jeroen zit in fUPC en heeft ConnectBox met DS-Lite. Heb je daar iets aan?
[…]
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.