1
Vraag
2
Reacties
Bertussie

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen IP bij ethernet via UTP kabel

Ik probeer iedere keer verbinden via de ethernetkabel, maar geen verbinding. Heb 2 nieuwe kabels gekocht, maar zonder succes. Dus kijk ik wat er gaande was, kreeg ik iedere keer een melding "ip configuration doesn't have a valid ip configuration". Weet iemand een oplossing?
6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Bertussie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb overigens wel wifi 2.4g en 5g via usb-stick. Die doet het prima, maar de kabel. In ethernet poort geen contact, maar op 2, 3 en 4 wel contact, maar geen verbinding via ethernet...
Steefb

Level 20
  • 16680Posts
  • 3075Oplossingen
  • 7900Likes
Heb je je modem al eens opnieuw gestart?

Deze volgorde aanhouden. Computer en modem uit. Eerst modem volledig laten opstarten daarna computer weer aan.

Ik neem aan dat je een windows systeem hebt kijk dan hier eens.

https://whatsabyte.com/windows/fix-ethernet-doesnt-have-a-valid-ip-configuration-error-in-windows/
Bertussie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank u voor uw antwoord. Ik zal het gelijk even uitproberen... ??
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3868Posts
  • 225Oplossingen
  • 1580Likes
Hoi Bertussie welkom op onze Community.

Het klinkt als een leuk project waar je mee bezig bent, maar het pakt nog niet lekker uit zo te lezen. De volgorde die Steefb aangeeft is nodig wanneer je apparatuur bedraad gaat aansluiten. Is het je al gelukt? Probeer ook eens een ander apparaat (andere laptop) om uit te vinden wat wel en niet werkt.

Verder ben ik ook benieuwd of je behalve een Ziggo modem ook een losse router of andere apparaten in gebruik hebt, dat kan ook invloed hebben op de adviezen die we hier geven 🙂
Bertussie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Anne. Helaas is het niet gelukt. Ik had Steefb zijn taad opgevolgd, maar niets lijkt te helpen. Ik ga nog even verder kijkeb. Ak weekend heb ik het druk, maar na 't weekend ga ik er wederom mee aan de slag. PS. Ik heb een Ziggo router Ubee EVW321B

Met vriendelijke groet, Bertus
Bertussie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Anne.

Ik heb zojuist de kabel in ethernet poort 2 gedaan en nu de computer uitstaat brand er een blauw lampje op de Ubee EVW321B en wanneer ik de computer aan zet gaat het blauwe lampje uit. Maar geen verbinding en ook weer de melding ipconfig doesn't have a valid ip configuration. (not fixed)