Vraag
Reacties
Oplossing
ErnstBurger
Level 4

Geen IP-adres op Android telefoon. Wel op iPhone en iPad

Mijn Android telefoon krijgt geen verbinding met het Wifi netwerk maar de Iphone en Ipad wel.
Onder Wifi > Rechtsboven drie puntjes - Geavanceerd vind ik de melding > IP-adres - Niet beschikbaar.
Reset van de router en van mijn telefoon mag niet baten.
Welke instelling moet ik omzetten of op welke wijze kan ik het oplossen?
Bijvoorbeeld dank van een steeds maar meer zijn data verbruik ziende gebruiker.

Ernst
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Dan zou ik een nieuw modem aanvragen, wie weet is het probleem daarna opgelost. Zo niet, dan gaan we verder met uitzoeken 🙂
Dit aanvragen gaat het snelste via de chat, ziggo.nl/chat
Deze is 24/7 open en zoals gezegd, een nieuw modem is gratis.

Bekijk in context

Ga naar reactie
18 Reacties 18
Meldingen
Aan Uit
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Goedemiddag Ernst,

Top dat je hier dit probleem neerlegt. Ik wil graag als eerste wat uitsluiten. Heb je een IPv6-adres? In dat geval kan je dit stappenplan, klik, eens doornemen. In dat stappenplan vind je ook hoe je erachter komt of je een IPv4- of een IPv6-adres hebt. Ik ben benieuwd of dit eventueel de oplossing is.
0 Kudos
ErnstBurger
Level 4
Topicstarter
Hallo Michael,

Fijn dat jij mij op weg wilt helpen.

In de samenvatting van de test wordt aangegeven dat er geen IPv6 adres is gedetecteerd.

Hij geeft dus (uiteraard) aan dat ik wel een IPv4 adres heb.

Hij geeft voor al het overige een toelichting die niet rood is aangegeven.

De Workaround (voor IPv6) hoef ik dus niet uit te voeren.

Wat kan ik vervolgens proberen?

Ernst
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Voor de goede orde: het stappenplan klopt niet 100% voor wat betreft de test: http://test-ipv6.com.
Het (tijdelijk) niet hebben van een IPv6 address op een testsysteem, sluit niet uit dat er toch wel IPv6 Firmware op de ConnectBox draait.
Een zekere manier is bij Beheer>Informatie van de ConnectBox te kijken hoe het met de externe adressen van de ConnectBox zit.
Alleen IPv4 adressen: IPv4 Firmware; hier geen sprake van IPv6, dus
Alleen IPv6 adressen: IPv6 DS-Lite Firmware
IPv4 en IPv6 adressen: IPv6 Dual Stack Firmware.
Bijgevoegd voorbeeldplaatjes van IPv6 DS-Lite (1) en IPv6 Dual Stack (2).
Gr Han
0 Kudos
ErnstBurger
Level 4
Topicstarter
Beste mensen,

Ik moet inloggen op het modem volgens de workaround.

Ik kan alleen niet vinden hoe ik dat kan doen.

Ik ben inmiddels in mijn router geweest, maar daar moet ik niet zijn.

Het moet vanaf mijn PC die bekabeld is aangesloten op het Internet.

Hoe gaat dat?

Ernst
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Welke workaround?
Standaard op de Ziggo Modem/Router komen gaat via: http://192.168.178.1/
Tenzij dit kastje in Bridge staat. (dan heb je sowieso geen IPv6).
Dan is het:
http://192.168.100.1/

Welke Ziggo Modem/Router heb je eigenlijk?

Ik ben inmiddels in mijn router geweest, maar daar moet ik niet zijn.

Je hebt het over een Router waar je denkt niet te moeten zijn. Is dat een eigen Router? Welke en hoe is die geconfigureerd? Als Router of als Access Point?

Kortom: Geef wat meer details over je setup. Die is nog onbekend. In je profiel staat niets hierover.
0 Kudos
ErnstBurger
Level 4
Topicstarter
Als ik http://192.168.178.1/ intik geeft die aan dat die niet te bereiken is.

Als ik 192.168.1.1. intik dan kom ik in mijn Cisco router. Die hangt in de meterkast en is door Ziggo afgegeven.

In de huiskamer staat mijn kast voor de TV en Radio.Het is een Samsung model SMT-G7400. Hij geeft aan de onderzijde aan dat hij een Wifi netwerk heeft maar als ik daarmee verbind met de mobiele telefoon dan geeft die aan dat er geen internet verbinding is.

Verder is er nog een accespunt in mijn kantoor (beneden) en een Wifi repeater (vai het stopcontact) in de huiskamer.

Kun jij hier iets mee?

Ernst
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Je hebt dus een Cisco Modem/Router van Ziggo en geen eigen Router.
Dat weten we dan nu. IPv6 heb je niet, want dat ondersteunt de Cisco niet.
Het Topic dat je raadpleegde heeft derhalve geen betekenis voor je.

Welke Cisco? Je geeft echt te weinig details.
Het is wellicht een kandidaat voor vervanging, want een oudje.

Waarom je alleen met een Android telefoon geen contact zou kunnen maken met een WAP (Wireless Access Point), is me duister.
Met welk WAP eigenlijk? Je hebt de Cisco, een Access Point (welk?) en een Wifi Repeater (welke?), schrijf je.

Je schrijft bovendien dat je contact wilt maken met het WAP van je MediaBox XL.
Dat is dan WAP nummer vier in je huis. Lijkt me wat overdreven, als je niet een bovengemiddeld grote woning hebt. Maar ok, leg maar uit waarom dat allemaal nodig is. Je hebt kantoor aan huis, dus verrassingen zijn niet uitgesloten.

Is die MediaBox XL dan met een UTP-kabel aangesloten op je netwerk? Anders kun je het WAP daarvan niet gebruiken.
Dat aansluiten op je netwerk is linke soep om veel redenen.
Het kan wel maar dan alleen zo:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/de-mediabox-xl-gebruiken-als-access-point-21251
Heb je dat op deze manier gedaan?

Gr Han
0 Kudos
ErnstBurger
Level 4
Topicstarter
De Cisco Router is van het type EPC 3925.

De WAP is van het merk TPLINK.

De Wifi repeater is merkloos en gemaakt in China.

De MediaBox XL is niet aangesloten op het netwerk en dat hoeft ook niet.

Met deze drie apparaten kan ik met mijn Android telefoon geen verbinding maken. Hij geeft aan het IP-adres op te halen maar geeft uiteindelijk aan dat hij geen IP-adres kan verkrijgen.

Als ik elders ben kan ik wel op het daar aanwezige netwerk inloggen.

Met de IPhone en IPad van mijn vrouw krijg ik wel verbinding. Ook anderen kunnen op ons netwerk.

Heb jij nog suggesties?

Ernst
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
OK. Hoe zit het met de SSIDs (netwerknamen) van de drie WAPs die in gebruik zijn?
Als die allemaal gelijk zijn, raakt Android wellicht verward.
Voor een test kun je ze ongelijk maken.
Gr Han
0 Kudos
ErnstBurger
Level 4
Topicstarter
Nee, de SSIDs zijn allemaal verschillend. Dat is dus niet het probleem.

Jij weet geen andere oplossing meer?

Ernst
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Hoi Ernst,

Je kunt deze Cisco om laten wisselen voor een nieuw modem, dit is gratis. Maar ik weet niet zeker of dat je probleem op lost, kans is wel groot.

Maakt het nog uit met welk netwerk je verbonden bent? Werkt het bijvoorbeeld wel als je met de Cisco verbonden bent en niet als je met de TP Link verbonden bent?

Groet,
Evert
0 Kudos
ErnstBurger
Level 4
Topicstarter
Nee, dat maakt geen verschil.

Bedankt voor het meedenken.

Ernst
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Dan zou ik een nieuw modem aanvragen, wie weet is het probleem daarna opgelost. Zo niet, dan gaan we verder met uitzoeken 🙂
Dit aanvragen gaat het snelste via de chat, ziggo.nl/chat
Deze is 24/7 open en zoals gezegd, een nieuw modem is gratis.
Ga naar reactie
ErnstBurger
Level 4
Topicstarter
Nieuwe router is aangevraagd. Na ontvangst en installeren en uitproberen meld ik mij weer.

Ernst
Evert
Level 18
T.E.A.M.
?? ik ben benieuwd 🙂

In ieder geval goede zondag verder ?
0 Kudos
ErnstBurger
Level 4
Topicstarter
Zondag nieuwe router aangevraagd en vanmiddag geleverd gekregen.

Uitgepakt, aangesloten en geïnstalleerd.

Verbinding met mijn Android mobiele telefoon is gelukt.

Mijn probleem is opgelost.

Een ieder hartelijk dank voor het meedenken en leveren van een oplossing.

Groetend,

Ernst
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Hoi Ernst!

Super! Toch maar goed dat we dit geprobeerd hebben 🙂

Bedankt voor de update en weer veel internetplezier! ?

Groeten!
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Bedankt voor de terugkoppeling ErnstBurger. Fijn dat de problemen nu zijn opgelost 🙂
0 Kudos