Hallo,
Ik heb een paar weken geleden het modem van de stroom gehad om hem op te hangen en sindsdien heb ik het probleem dat het modem niet goed werkt in bridge modus.
Ik heb al een aantal keer met de klantenservice gebeld en als het modem uit bridge modus is werkt hij wel goed, maar in bridge modus niet.
Ook als ik een laptop aansluit op poort 1 en het modem herstart, krijg ik geen IP-adres nadat het modem is opgestart. Ik zie dat de laptop probeert om een IP adres aan te vragen via DHCP, maar gewoon geen reactie krijgt. Als het modem aan het opstarten is, en zijn eigen DHCP server draait, kan ik verbinding maken met de webinterface op 192.168.178.1 en krijgt de router en de laptop wél een IP-adres in de private range 192.168.178.0/24, (meestal 192.168.100.1). Als het modem daarna is opgestart en ik van Ziggo een IP-adres zou moeten krijgen, dan krijg ik geen reactie.
In bridge modus branden de volgende lampjes groen: DS, US en TEL 1. LAN- poort 1 knippert, dus er wordt data uitgewisseld. Het probleem is dat het ONLINE oranje brandt.
Wat heb ik gecontroleerd?
* COAX- kabel opnieuw aangesloten
* Andere netwerkpoort geprobeerd om er zeker van te zijn dat ik de goede heb
* Andere netwerkkabel
* Modem al een aantal keer gereset door middel van een paperclip
* Laptop i.p.v. router aangesloten. Laptop geeft aan dat er wel een fysieke verbinding is, maar geen IP-adres kan verkrijgen, ook niet na het herstarten of zelfs resetten van het modem.
* Met klantenservice gebeld om modem uit bridge modus te halen. Als het modem dan zelf voor router speelt en mijn router alleen als AP werkt (ik heb dan dus wel de kabel in een LAN- poort zitten i.p.v. de internetpoort op de router) werkt het wel.
Ik weet niet wat ik nog meer kan proberen, maar volgens mij heb ik van mijn kant zo'n beetje alles geprobeerd wat ik redelijkerwijs heb kunnen doen.