1
Vraag
2
Reacties
harrie.dieteren

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen Ethernet (internet iMAC

Na jaren zonder problemen toegepaste internet (kabel) werkt deze niet meer, wel via WIFI.

Als de kabel is verbonden met de Connectbox en de iMac,  is er geen internet .

Ondanks aangesloten kabels is te zien in systeemvoorkeuren (Netwerk)  "Kabel losgekoppeld".

Bij controle werken alle internet poorten van de de connectbox, dus de fout ligt bij de iMAC.

Wie is bekend met dit probleem en weet de oplossing? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
harrie.dieteren
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt, in bovenstaande zie ik de oplossing!

Bekijk in context

10 Reacties 10
puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

kabel er in wifi uitzetten.

imac uit even wachten en weer aanzetten.

doet internet het dan nog niet?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @harrie.dieteren 

Om erachter te komen waar die fout eventueel zou kunnen liggen: op welke systeemversie werkt uw iMac en hoe oud is uw iMac?

De netwerkkabel waarmee u de verbinding met het modem hebt gecontroleerd, is dat dezelfde kabel waarmee uw iMac was aangesloten?

harrie.dieteren
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De methode al eerder toegepast met geen reactie als gevolg.

Weer opnieuw getest ook nu geen reactie c.q. oplossing!

harrie.dieteren
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Schermafbeelding 2022-10-22 om 14.44.26.png

 Dit is de iMAC!

harrie.dieteren
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het is dezelfde kabel.

Ook wij dachten aan een kabel of stekker defect en hebben de kabel aan twee zijden doorgemeten en was in orde. Ook was via de (oude) kabel contact mogelijk met een laptop.

Vervolgens hebben we getest met een nieuwe kabel en die maakte ook geen contact met de iMAC, wel met andere apparaten. Dus daaruit bleek dat het probleem bij de iMAC lag!

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Screenshot 2022-10-22 at 15.07.08.png

@harrie.dieteren 

De status van het netwerk ziet er ongeveer zo uit, met Ethernet als not connected (maar dan in NL)?

 

Klik op Make service inactive en dan Apply.

 

even wachten......

 

Klik op Make service active en dan Apply.

 

Als dit alles niet helpt ...... 😞 

1 - repareren (iMac is 8 jaar oud...... misschien tijd voor een nieuwe, maar de m2 CPU 27" is nog niet uit en wordt weer duur!)

2 - werken met alleen Wifi (Wifi accesspunt dicht genoeg bij?)

3 - USB to ethernet Dongle (als je deze route wilt gaan laat even weten, zoek ik de juiste dongle erbij...)

harrie.dieteren
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik ga je voorstel proberen!

Bedankt voor  de genomen moeite!

Inderdaad prachtige computer 27 of 32"?

 

harrie.dieteren
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb je richtlijnen gevolgd, helaas geen resultaat, waarschijnlijk is iets reparabel.

Graag wil ik meer informatie over de "USB to ethernet Dongle", of is ook een aansluiting via de Tunderboldt?

Welke is het beste alternatief?

 

 

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@harrie.dieteren 

Dat is heel vervelend. De iMac kan nog wel even mee voor normaal thuiswerk. Vooral met dat scherm!

 

Reparabel? Ik denk alleen niet meer door Apple zelf en reken dan op prijzen vanaf (gokje) €250,-- tot € 1.000,-- als het logicboard vervangen moet worden. Zou ik niet meer doen.... 

 

Probeer eerst eens hoe alleen WiFi werkt. AC Wifi is snel genoeg voor huis tuin en keukengebruik. 

Dit is natuurlijk ook afhankelijk van je Ziggo Internetsnelheid. 100 mbits = snel genoeg. 1.000 mbits = niet snel genoeg en alles er tussenin. 

 

Ik heb de volgende alternatieven gevonden:

1 - Apple thunderbolt naar ethernet: deze €35,-. Is volgens de beschrijving compatibel met jet iMac (late 2014). Geen idee welke snelheid echt gehaald wordt (navragen bij apple?)

2 - USB 3 naar ethernet: deze € 29,99.  Heeft als het goed is de juiste chipset om ook hoge snelheden te halen op je netwerk (tot 1000 megabits/seconde).

 

 

harrie.dieteren
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt, in bovenstaande zie ik de oplossing!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic