Dennis H

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Geen AOP hoofdaansluiting ?

Sinds onze verhuizing in december 2020 ondervinden we erg hoge Latency en packet loss op de internetverbinding.

 

Als ik in de meterkast kijk dan zie ik geen AOP maar alleen een splitter (zie foto's)

Ik vraag me dus af of mijn problemen hier meer te maken hebben of dat er iets ander aan de hand is ?

 

De linker groene kabel is de inkomende kabel en de rechter gaat naar de wcd in de woonkamer.

De witte kabel aan de boverkant gaat naar het modem (connectbox).

 

Het modem staat in bridgemode en is verbonden met mijn eigen router/firewall (PFsense).

 

Wie kan mij hier mee helpen ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dennis H
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vanmorgen is de monteur geweest en heeft een nieuwe AOP geplaatst, Allles werkt tot nu toe naar behoren en de storingen die ik had heb ik nog niet weer gehad.

Ben alleen nog benieuwd hoe het gaat met de latency en packetloss wanneer mijn dochter gaat gamen met de playstation.

 

Iedereen bedankt voor jullie advies !

 

Bekijk in context

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Dit is niet zoals het hoort. Er moet altijd een AOP met dubbele galvanische scheiding aanwezig zijn om stroompieken en -fluctuaties van het CAI-net buitenshuis te houden. Het AOP moet door een Ziggo-monteur geïnstalleerd worden. Verder is dit type splitter niet de juiste, je hebt een tweewegsplitter (POA-01-B) en nieuwe modemkabel (IEC/F naar F/M) nodig.

 

Het lijkt erop dat het AOP zich oorspronkelijk in de woonkamer bevond. De groene kabel is de meterkast in getrokken en daar gesplitst. Zou je ook een foto willen plaatsen van de WCD in de woonkamer?

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan een monteursafspraak voor je inplannen en nieuw aansluitmateriaal toesturen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

Dennis H
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hmmmm ok.....  maar een afspraak maken dan !!

 

Hier nog een foto van de wcd, is een Hirschmann EDC 1000e

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Dit WCD is als TV/R-einddoos nog geschikt, idealiter plaats je wel een eindweerstand (ook wel afsluitweerstand genoemd) op de R-aansluiting om instraling te voorkomen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Dennis H Welkom op de Community! Zo te zien ben je al ontzettend goed geadviseerd door @tobiastheebe waarvoor dank! Hier is inderdaad een monteur gewenst voor het vervangen van de hoofdaansluiting. Dit is geheel kosteloos. De monteur komt 10 mei in het tijdvak 08.00 - 13.00 uur langs. Schikt het niet? Wijzig dan de afspraak naar een moment wat beter uitkomt via Mijn Ziggo: gegevens -> mijn monteursafspraken.

Daarnaast heb ik je een geschikte splitter + modemkabel toegestuurd welke je binnen uiterlijk 5 werkdagen in huis hebt. Houd de brievenbus in de gaten. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Nog vergeten te zeggen: voor het aansluiten van de TV-kabel op de nieuwe POA-01-B is een verloopstekker nodig, die de monteur mogelijk kan plaatsen, of de stekker moet in het geheel vervangen worden door een IEC female-stekker.

Dennis H
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@tobiastheebe 

Bedankt voor de heldere uitleg en aanbevelingen.

 

@Vincent 

Mooi dat je al het één en ander in werking hebt gezet, Ik moet helaas de afspraak wel verzetten maar dat komt goed.

 

Top geregeld !!

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Geen probleem! Als de monteur bij je is geweest, geef je dan hier even een terugkoppeling over hoe het is gegaan, @Dennis H? 🙂 

Dennis H
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ga ik zeker doen !!

 

Inmiddels heb ik een splitter en kabel ontvangen echter geen AOP.... Of neemt de monteur die mee ?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Vervangen van het AOP regelt de monteur voor je, hij heeft AOP's in de bus.

Dennis H
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vanmorgen is de monteur geweest en heeft een nieuwe AOP geplaatst, Allles werkt tot nu toe naar behoren en de storingen die ik had heb ik nog niet weer gehad.

Ben alleen nog benieuwd hoe het gaat met de latency en packetloss wanneer mijn dochter gaat gamen met de playstation.

 

Iedereen bedankt voor jullie advies !

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Fijn om te lezen! Laten we inderdaad hopen dat de stabiliteitsproblemen hiermee zijn opgelost. Mocht er toch nog iets niet naar behoren werken, laat het dan vooral weten.

Uitgelicht topic