Vraag
Reacties
Aart68
Level 3

Gebruik AccessPoints

Ik heb een nieuwbouwhuis en daar twee bekabelde accesspoints in laten aanbrengen. Deze heb ik aangesloten op mijn Sagemcom modem van Ziggo, maar er gebeurt niets. Hoe kan ik mijn accesspoints met de modem laten werken? 

Mijn hoop is op jullie gevestigd!

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
32 Reacties 32
Edje040
Level 9

Captive Portal werkt inderdaad niet zonder de OC200.

Voor @Aart68 wat leesvoer;

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1799387 

0 Kudos
Aart68
Level 3
Topicstarter

Via een poE-switch. Ze hangen bij mij aan het plafond

Aart68
Level 3
Topicstarter

Ik heb de controller geinstalleerd en deze herkend de accesspoints maar het serienummer van de Poe-Switch wordt niet herkend. Heeft iemand een oplossing?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De TL-SG105PE die ik eerder had geadviseerd is niet compatibel met Omada. Het is in jouw geval niet nodig om de switch via de controller te kunnen beheren.

Aart68
Level 3
Topicstarter

Ik heb de controller en nu een gastnetwerk aangemaakt. Alleen die wordt niet herkend. Komt dat omdat de accesspoints al geconfigureerd waren (staat er ook: vooraf geconfigureerd) en moet ik ze eerst resetten naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw via de controllerapp de netwerken aanmaken?

Ik ben al heel blij dat alles het nu doet! Dank!

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Wat bedoel je precies met "wordt niet herkend"? Als de access points zichtbaar en online zijn in de controller, dan zou terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw configureren niet nodig moeten zijn.

0 Kudos
Aart68
Level 3
Topicstarter

Daarmee bedoel ik dat mijn mobiele devices het ingestelde gastnetwerk niet herkennen. Dus ik doe kennelijk toch iets niet goed.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Wordt het gastnetwerk niet gedetecteerd of kun je er niet mee verbinden?

0 Kudos
Aart68
Level 3
Topicstarter

Het wordt niet gedetecteerd …

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Op geen enkel apparaat? Mogelijk moet de SSID nog aan de AP's toegewezen worden.

0 Kudos
Aart68
Level 3
Topicstarter

Ok, hoe doe je dat? Want mijn reguliere netwerk wordt wel herkend en daar staan alle instellingen op dezelfde wijze ingesteld.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik ken de Omada controller verder niet, zelf werk ik met UniFi. Het is mogelijk dat een nieuwe SSID standaard op alle AP's wordt uitgezonden, maar ook dat deze nog aan de AP's toegewezen moet worden. Mogelijk helpt het als je de gast-SSID verwijdert en opnieuw aanmaakt. Anders moeten de AP's mogelijk toch naar fabrieksinstellingen teruggezet worden en opnieuw geconfigureerd worden m.b.v. de controller.

0 Kudos
Aart68
Level 3
Topicstarter

Dank!

0 Kudos