1
Vraag
2
Reacties
weide23

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geboot worden

Hallo, 

Er zijn anno 2021 enkele grappenmakers die denken dat het leuk is om te ddosen/booten. Dus ik speel zelf graag gta en er is nu een pipo die het leuk vindt om om de zoveel dagen mijn internet eruit te gooien. Wat gebeurt is dat ik merk dat ik uit online wordt gegooid. Vervolgens check ik de internet connectie en heb ik voor zo'n 25 minuten geen internet. En dat soms 3 keer per avond dus vrij irritant. En ja, ik wordt geboot, hij heeft aan mij bevestigd dat hij mn ip adres heeft (via consolesniffer). Ik denk eraan om een VPN te krijgen, maar omdat hij het ip van mn router heeft lijkt me het weinig zin hebben om dat te doen aangezien hij me nog steeds kan ddosen. Iemand suggesties wat te doen?

Foto is van nadat ik net geboot ben, heb normaal ongeveer 100 mbs download en 50 upload

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

helaas is daar weinig aan te doen

wel kun je aangifte doen van ddos

https://www.politie.nl/themas/ddos.html

weet je zeker dat het ddos is ?

het zou ook kunnen dat jou modem verouderd is of iets niet in het coax netwerk niet goed is

Bekijk in context

5 Reacties 5
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

helaas is daar weinig aan te doen

wel kun je aangifte doen van ddos

https://www.politie.nl/themas/ddos.html

weet je zeker dat het ddos is ?

het zou ook kunnen dat jou modem verouderd is of iets niet in het coax netwerk niet goed is

weide23
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Yep 100% zeker.

 

Ik heb screenshots waar hij 'pronkt' met mijn ip, ook sturen zijn psn vrienden mn ip naar mij. En hij heeft iemand die ik ken verteld dat ie mijn ip heeft. Aangifte doen gaat lastig omdat ik alleen een psn heb. Weet wel van zijn beste vriend etc. maarja denk niet dat de politie hier helemaal onderzoek naar gaat doen haha. Ik haf gehoopt dat mn ip op een of andere manier veranderd kan worden. Vorig jaar werd ik ook geboot met een oude router die het toen begaf, we hebben nu ongeveer 8 maanden het nieuwste model

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
weide23 wrote:

Yep 100% zeker.

 

Ik heb screenshots waar hij 'pronkt' met mijn ip, ook sturen zijn psn vrienden mn ip naar mij. En hij heeft iemand die ik ken verteld dat ie mijn ip heeft. Aangifte doen gaat lastig omdat ik alleen een psn heb. Weet wel van zijn beste vriend etc. maarja denk niet dat de politie hier helemaal onderzoek naar gaat doen haha. Ik haf gehoopt dat mn ip op een of andere manier veranderd kan worden. Vorig jaar werd ik ook geboot met een oude router die het toen begaf, we hebben nu ongeveer 8 maanden het nieuwste model

aangifte doen en die schreenshots en andere bewijzen aan de politie overhandigen

Pita4ISP

Level 6
  • 153Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Je kunt de gebruiker om te beginnen melden door de info op deze pagina te volgen: https://www.playstation.com/en-gb/support/account/community-code-of-conduct/

Wat de gebruiker doet is tegen de regels. Het beste kun je je niet laten opjagen door dit soort grappenmakers. Een ip addres hebben is niet zo heel bijzonder op zich. Het is net als je telefoonnummer. Bereikbaar voor iedereen die het weet.

Ik zou ook eens kijken of je de modem waardes en wat foto's van je aansluiting kunt posten. Wie weet is het gewoon een probleem van je verbinding en een grote mond van de persoon aan de andere kant. Veel van die jongens blaffen, maar echt veel kunnen ze vaak niet.

weide23
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is 100% zeker dat hij erachter zit. Telkens als ik in zijn lobby zit wordt ik 1-3 minuten later geboot. Meestal zit ik in een party en dan begint iedereen als een robot te klinken en ik merk dat het weer zover is. Vervolgens krijg ik een foutmelding die ik tot nu alleen heb gehad als ik wordt geboot. 

Er zijn meerdere bewijzen dat hij dit doet; Telkens als ik hem join is mn internet daarna minstens een half uur offline. Hij pronkt ermee tegen anderen. Hij heeft in zn psn bio staan 'disrespect is disconnect'

Ik ben nu bezig met de screenshots die ik heb te verzamelen. Daarnaast heb ik meerdere malen opgenomen dat mn internet eruit vliegt nadat ik in zn lobby ben geweest. En ik weet naam+adres van zn beste vriend die niet zo slim is als hij en niet volledig achter gebruikersnamen schuilgaat.

Ik ben nu van plan aangifte te doen, hopelijk doet de politie er wat mee, ze kunnen letterlijk aan die beste vriend vragen wat de booter zijn naam is en dan hebben ze hem al te pakken. Bedankt voor jullie reacties

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic