1
Vraag
2
Reacties
Marloes00

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Gastnetwerk werkt niet door macfilter.

Deze week heb ik mijn tweede router verwijderd uit het netwerk en is de Ziggo connectbox uit de bridge modus gehaald. Het 2.4 en 5.0 netwerk is ingeschakeld. En het gastnetwerk ook. Maar het is geen van mijn gasten tot op heden gelukt om in te loggen op het gastnetwerk. Er zit op beide netwerken en macfilter, dus ik dacht dat het daar aan lag. Maar zelf kan ik met mijn Samsung Galaxy S10 lite en Samsung Galaxy Tab S6 lite ook niet inloggen op het gastnetwerk en die zitten in deze macfilters. Ik heb niet al mijn apparaten geprobeerd. Maar met mijn oudere Samsung Galaxy Tab A 2016 en Samsung Galaxy S5 LTE-A lukt het bijvoorbeeld wel om in te loggen. En met mijn Toshiba laptop ook. Wat kan er aan de hand zijn?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marloes00
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het ligt inderdaad aan het macfilter. De nieuwere apparaten waar ik niet mee kon inloggen blijken in 2.4G en 5G met een verschillend macadres te verbinden. Vandaar dat ik hiermee niet kon inloggen op het gastnetwerk. Toen wist ik ook dat het feit dat anderen niet kunnen inloggen eveneens door het macfilter komt. Blijkbaar gaat het gastnetwerk dus niet buiten het macfilter om. Erg jammer! Bedankt voor het meedenken.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Soromeister

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Disable mac filtering, set a simple password for the guest network and then test if it works like this. If everything is ok, take it step by step to your desired setup.

Marloes00
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoewel het onderwerp van mijn topic door iemand is aangepast en het daardoor wel zo lijkt, kan de macfilter niet de oorzaak zijn. Dan zou ik met mijn S10 telefoon en S6 tablet gewoon moeten kunnen inloggen op het gastnetwerk. En dat is niet het geval.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

en de oudere toestellen heb je niet opgenomen in het mac filter?

En topic titel aanpassen dat doen de medewerkers van ziggo, die mag je daar op aanspreken.

@Cecilia weet jij waarom dat gedaan wordt?

Marloes00
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Jawel die zijn ook opgenomen. En daar kan ik wel mee inloggen op het gastnetwerk. Het zou eventueel wel kunnen dat apparaten van andere mensen niet in kunnen loggen vanwege het macfilter. Maar ik zelf moet dus wel gewoon kunnen inloggen wanneer dat het geval zou zijn. Dus dan blijft de vraag waarom dat niet met alle apparaten lukt. En verder is de kracht van een gastnetwerk volgens mij nou juist dat het gescheiden is van de rest van het netwerk en volgens mij in theorie normaal ook buiten het macfilter om gaat. Maar ik kan me vergissen! Weet iemand hoe het bij Ziggo zit?

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

maar zet de mac filtering eens uit, kun je dan wel inloggen?

Marloes00
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het ligt inderdaad aan het macfilter. De nieuwere apparaten waar ik niet mee kon inloggen blijken in 2.4G en 5G met een verschillend macadres te verbinden. Vandaar dat ik hiermee niet kon inloggen op het gastnetwerk. Toen wist ik ook dat het feit dat anderen niet kunnen inloggen eveneens door het macfilter komt. Blijkbaar gaat het gastnetwerk dus niet buiten het macfilter om. Erg jammer! Bedankt voor het meedenken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic