1
Vraag
2
Reacties
Rizidan

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gastnetwerk via wifibooster

Om de wifi ontvangst op de 1e verdieping te verbeteren heb ik een wifi booster van Ziggo aangeschaft. Na het installeren, middels een netwerkkabel, heeft deze een gastnetwerk aangemaakt. Een probleem is dat van de 5 bewoners er 3 nu plots als gast gezien worden. En dus pas toegang krijgen nadat ik akkoord gegeven heb. Dit is irritant en vervelend, zeker als ik er eens niet ben.. Is hier een oplossing voor ? Bv door alle bewoners niet als gast te zien..

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In die Wifibooster zit geen gastnetwerk, je kunt wel 2,4 GHz en 5 GHz een andere Wifinaam geven, dat voorkomt ook wel eens dat er niet goed een verbinding tot stand komt met een apparaat waar je wifiverbinding mee wilt maken.

Als je andere mensen in laat loggen zitten deze mensen op hetzelfde netwerk als jijzelf, omdat de Wifibooster met een kabel een Acces Point is en geen router die een apart netwerk heeft.

Om de instellingen van de Wifibooster te wijzigen klik op: http://ziggo-ap/ 

(Als je andere Wifiboosters hebt, kun je op deze manier met een andere Wifibooster contact krijgen dan je op dat moment wilt, log dan in met het IP adres van de Wifibooster.)

Voor meer tips om verbindingsproblemen op te lossen met verschillende apparatten:
Wifi verbindingsproblemen - mogelijke oplossingen.

 

Bekijk in context

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Goed dat je verder bent gaan lezen en zoeken, Kees. Het klopt inderdaad dat je bij een wit modem de SmartWifi pods krijgt en bij een zwart modem de TP Link Deco M4. De witte modems zijn al Smart Wifi, waardoor de pods een verlengstuk worden hiervan. Helaas verlengen deze pods geen gastnetwerk waardoor deze voor jou niet geschikt zijn. 

Voor wat betreft de Deco M4 kunnen die prima werken op jouw huidige modem, maar nemen die wel de hele wifi over. Het netwerk van het modem moet uitgezet worden en de Deco's voorzien je van wifi. Je krijgt 3 torens die je op een tactische plaats in je huis moet plaatsen zodat het hele huis voorzien wordt van wifi. Met de Deco app kun je alles gemakkelijk installeren. 

Het voordeel aan dit Deco M4 accespoint is dat je hierop een gastennetwerk actief kunt zetten. 

Deze prijzen blijven gelijk inderdaad. Dus ook de eerste 12 maanden gratis. Daarna € 2,50 per maand.

Laat maar even weten wat je er van vindt. Ook bij vragen hoor ik het graag 🙂

Bekijk in context

28 Reacties 28
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Een wifi booster heeft een eigen SIDD ( = naam ) en eigen toegangsbeheer.

Omdat het niet mogelijk is ( met deze apparatuur ) wifi uit te breiden door het samenvoegen van wifi-zenders, creëert de extra booster een eigen/extra ‘netwerk’. Waarop ook ingelogd moet worden.

Mocht u thuis het ‘oude’ wifipunt een eigen naam hebben gegeven, dan zou ik de wifi booster ook zoiets noemen ( maar dan met b.v. de toevoeging '2' ). Het bijbehorende wachtwoord kan u hetzelfde maken.

Iedereen in uw huis, moet 1 keer op het nieuwe wifi booster netwerk inloggen en daarna moet alles normaal ( zoals ook bij de ‘oude’ wifipunt ) werken.

Rizidan
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Pasi wrote:

Een wifi booster heeft een eigen SIDD ( = naam ) en eigen toegangsbeheer.

Mocht u thuis het ‘oude’ wifipunt een eigen naam hebben gegeven, dan zou ik de wifi booster ook zoiets noemen ( maar dan met b.v. de toevoeging '2' ).

Iedereen in uw huis, moet 1 keer op de nieuwe wifi inloggen en dan moet alles normaal ( zoals het ook bij de ‘oude’ wifipunt gaat ) werken.

 

De wifibooster heeft eigen naam dat lijkt op de oude, alleen met ap ervoor… Ik heb de namen niet gewijzigd, niet van mijn oude wifipunt noch voor de nieuwe.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RizidanIk zie hier helemaal geen gastnetwerk in de Wifibooster van Ziggo via een netwerkkabel.

Waar en hoe zie je dat het een gastnetwerk is van de Wifibooster?

Hoe moet je de toegang goedkeuren om verbinding te kunnen maken?

Rizidan
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Be rt : Ik zie het omdat ik de 2 overige bewoners elke dag moet accorderen om op het wifinetwerk te komen… 

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Rizidan wrote:

@Be rt : Ik zie het omdat ik de 2 overige bewoners elke dag moet accorderen om op het wifinetwerk te komen…

Kan je wat meer informatie en/of foto’s geven? We kunnen van alles bedenken, maar we hebben geen glazen bol.

Rizidan
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uiteraard, wordt pas als ik thuis ben….

wat wil je zien ? dan weet ik tenminste wat ik je moet opsturen ?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Over welke Wifibooster heb je het precies, want hier zie ik geen gastaccount mogelijkheid in de Wifibooster van Ziggo via een netwerkkabel.

Waarop of waarin moet je die andere bewoners accorderen?

Waar moet je op inloggen om ze te accorderen?

Kun je hier screenshots van laten zien?

 

Rizidan
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Be rt : Bijgaand een foto van mijn wifibooster en een foto van de melding zodra er aangemeld wordt. Sinds gisteren krijg ik niet meer melding om toestemming te geven om het wachtwoord te delen. Het is nog niet meer mogelijk om in te loggen op het wifinetwerk met ap - naam door de “gasten”.  En dat is juist het netwerk met het sterkste bereik als je boven bent.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In die Wifibooster zit geen gastnetwerk, je kunt wel 2,4 GHz en 5 GHz een andere Wifinaam geven, dat voorkomt ook wel eens dat er niet goed een verbinding tot stand komt met een apparaat waar je wifiverbinding mee wilt maken.

Als je andere mensen in laat loggen zitten deze mensen op hetzelfde netwerk als jijzelf, omdat de Wifibooster met een kabel een Acces Point is en geen router die een apart netwerk heeft.

Om de instellingen van de Wifibooster te wijzigen klik op: http://ziggo-ap/ 

(Als je andere Wifiboosters hebt, kun je op deze manier met een andere Wifibooster contact krijgen dan je op dat moment wilt, log dan in met het IP adres van de Wifibooster.)

Voor meer tips om verbindingsproblemen op te lossen met verschillende apparatten:
Wifi verbindingsproblemen - mogelijke oplossingen.

 

K&H2021

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

goedendag nu leven wij bijna in 2022, Wij namen voor onze gastenhuis  speciaal een Wifibooster.

Maar als wij in het gastenhuis zitten, werkt het gastennetwerk niet, De afstand is dan te groot.

Wel het netwerk die wij zelf gebruiken, kan je internetten in het gasten verblijf. 

Kan je dit niet op een of andere mannier aanpassen, zodat de gasten en wij zelf een ander netwerk gebruiken?

Wij kunnen in onze woning zonder wifibrooster 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @K&H2021

Het is natuurlijk zonde dat jullie speciaal voor jullie gastenhuis een wifibooster namen en vervolgens blijkt dat je deze niet kunt gebruiken omdat de gasten alsnog met jullie privé netwerk moeten verbinden. 

Er zijn veel verschillende wifiboosters en het is dan ook even de vraag welke jullie precies hebben. Ik ben uiteraard al even op onderzoek uitgegaan en ik zie dat je deze SmartWifipods hebt. Helaas hebben ook deze pods geen gastnetwerk optie.

In jouw geval zou ik deze SmartWifipods van TP link aanraden. Hierbij weet ik zeker dat je een gastnetwerk kunt instellen.  Het nadeel van deze TP link is wel dat je jouw hele netwerk weer onder handen moet nemen, maar eenmaal ingesteld werkt het perfect. Ik kan deze kosteloos tegen elkaar omruilen als je dat wilt?

K&H2021

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

bedankt voor je reactie,  wij hebben een witte 

https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi/pods

wij hebben er twee, dansers was de afstand te groot. 

Welke type kan je wel met het een gasten netwerk werken? 

 

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@K&H2021 Wil je mijn bericht nog eens lezen? 🙂
In het laatste stuk heb ik het over een wifibooster waarop wel een gastnetwerk ingesteld kan worden.

K&H2021

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie,  Jou advies ging ik door lezen en zoeken, ik kwam toen niet bij de TP link uit omdat ik de 

Witte kasttje klikte, nu op het zwarte en dan kom ik er wel. 

Betekend dat wij alles om moeten wisselen, nu hebben wij twee smart wifi pods nodig om in het gasten verblijf te komen. 

eerste jaar gratis daarna 2,5 per maand. 

Zijn deze prijzen gelijk aan jou voorstel ?

 

Met vriendelijke groet, 

 

Kees 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Goed dat je verder bent gaan lezen en zoeken, Kees. Het klopt inderdaad dat je bij een wit modem de SmartWifi pods krijgt en bij een zwart modem de TP Link Deco M4. De witte modems zijn al Smart Wifi, waardoor de pods een verlengstuk worden hiervan. Helaas verlengen deze pods geen gastnetwerk waardoor deze voor jou niet geschikt zijn. 

Voor wat betreft de Deco M4 kunnen die prima werken op jouw huidige modem, maar nemen die wel de hele wifi over. Het netwerk van het modem moet uitgezet worden en de Deco's voorzien je van wifi. Je krijgt 3 torens die je op een tactische plaats in je huis moet plaatsen zodat het hele huis voorzien wordt van wifi. Met de Deco app kun je alles gemakkelijk installeren. 

Het voordeel aan dit Deco M4 accespoint is dat je hierop een gastennetwerk actief kunt zetten. 

Deze prijzen blijven gelijk inderdaad. Dus ook de eerste 12 maanden gratis. Daarna € 2,50 per maand.

Laat maar even weten wat je er van vindt. Ook bij vragen hoor ik het graag 🙂

K&H2021

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Lijkt ons de beste oplossing  dan moeten wij alles opnieuw regelem, het is niet anders. 

Ook een andere app installeren ?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Gaan we regelen! 🙂
Ja, voor de installatie heb je de Deco app nodig, maar gelukkig krijg je er een handleiding bij. Neem deze eerst even goed door voordat je aan de slag gaat. Dan heb je in ieder geval een idee wat je te wachten staat (het valt best mee).

Laat je even weten of het gelukt is? 

K&H2021

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedendag 

 

Ik krijg nu van Ziggo een sms dat ik  apparatuur terug moet sturen, ik denk dat dit om de wifiboosters gaat de modem niet.

 

Anders hebben wij helemaal geen internet meer. 

 

graag horen wij van je, en de andere krijg je tzt opgestuurd ?

 

Met vriendelijke groet, 

 

Kees

 

 

Ook kreeh

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @K&H2021 Het gaat inderdaad om de boosters, het modem houd je uiteraard 🙂 Je mag ze verzenden via PostNL, bewaar het verzendbewijs goed. Als het goed is heb je de nieuwe net in ontvangst genomen 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic