1
Vraag
2
Reacties
Derffie

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gastnetwerk niet te bereiken

Hallo, ik heb een Ziggo SmartWifi modem (Connectbox) waarbij het gastwerk niet meer werkt. Alle instellingen staan goed, heb dit met de helpdesk ook goed bekeken, maar hoewel het netwerk te kiezen is op apparaten lukt het niet om te verbinden. Op mijn laptop krijg ik "Kan geen verbinding krijgen met dit netwerk", op mijn telefoon springt de verbinding terug naar mijn normale verbinding en op mijn tablet krijg ik 'verificatie fout'.

Wachtwoord klopt voor 100%. Helpdesk komt er niet uit en vestigt de hoop op het forum.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Derffie
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bij het nog eens bekijken van geavanceerde opties kwam ik erachter dat Mac-filtering aan stond. Weet niet precies wat het is maar uitschakelen loste het probleem op.

Bedankt voor het meedenken.

Bekijk in context

5 Reacties 5
S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Gastnetwerk verwijderen en opnieuw aanmaken.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Derffie 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben.

Vaak wil het wel eens helpen om het modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dat kunt u doen door de resetknop (met een opengevouwen paperclip) 20 sec. ingedrukt te houden.

 

⚠️ Houd er wèl rekening mee dat als u een ander wachtwoord en netwerknaam hebt ingesteld, dat het modem opstart met zijn oorspronkelijke wachtwoord en netwerknaam.
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Derffie, heb je al gekeken naar de tips van @S4R en Wim C.? Ik ben benieuwd of deze geholpen hebben bij het vinden van een oplossing. 

Derffie
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

hoi, geen idee hoe ik dat kan doen. Ik kan kiezen tussen aan en uit en dat heb ik al geprobeerd.
Suggesties zijn welkom

Derffie
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bij het nog eens bekijken van geavanceerde opties kwam ik erachter dat Mac-filtering aan stond. Weet niet precies wat het is maar uitschakelen loste het probleem op.

Bedankt voor het meedenken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic