1
Vraag
2
Reacties
Manjo

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gastnetwerk met Wifi booster

Beste medelezers, (helpers),

Ik heb het volgende probleem, ik heb een setje van de wifi boosters besteld (TP-Link Deco M4).

modem is een TG2492LG-ZG.

Het werkt ,ik heb mijn wifi netwerk, maar loop tegen het volgende probleem aan.

Ik heb een Café maar wil mijn privé netwerk niet delen met mijn klanten dus wilde ik een gastennetwerk opzetten omdat ik gelezen had dat het wel zou moeten kunnen.

Als ik mijn instellingen bekijk van mijn huidige verbinding dan zie ik wel een optie dat ik het gastennetwerk kan aanvinken, maar dan ben ik mijn eigen verbinding kwijt als privé.

Ik kan ook geen extra verbinding opzetten met een andere naam die ik als “gasten” kan noemen, met beperkte mogelijkheden zodat ze niet in mijn netwerk kunnen.

Ik kan geen uitgebreide documentatie vinden om alles te configureren, weet het eff niet meer.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, anders moet ik de boosters retour sturen en naar een andere oplossing zoeken.

Thanks Manjo!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17005Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2604Likes

Als u een cafe heeft dan heeft u natuurlijk een zakelijk abonnement. Hiervoor heeft Ziggo dan multiWifi.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Pasi

Level 18
  • 8715Posts
  • 466Oplossingen
  • 4791Likes

Met de Deco M4 moet een gastennetwerk en uw eigen wifi netwerk geen probleem zijn. Heb u e.e.a. wel juist aangesloten en/of geconfigureerd. Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

Manjo
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Pasi,

in het Deco netwerk kun je geen 2e netwerk (vlan) configureren, ik heb hier ook ziggo over gesproken.

Ik heb alles aangesloten zoals het moet maar uiteindelijk kwam ik erop uit dat ik in de ziggo modem toch de wifi moest inschakelen en die als gasten netwerk moest benoemen, en de wifi van het deco netwerk als prive kunnen gebruiken, eerst was het aangeraden om de wifi op de modem uit te schakelen en alleen de deco te configureren, achteraf bleek het dus toch niet zo te zijn.

maar hoe dan ook het lijkt goed te zijn nu, ik moet nog een paar testen uitvoeren dat niemand uit het gastennetwerk in mijn prive netwerk kan komen, dat zal wel goed komen hoop ik.

gr,

Manjo

Pasi

Level 18
  • 8715Posts
  • 466Oplossingen
  • 4791Likes

Dat is dan vreemd. Een Deco heeft beslist een gast netwerk, zie hierzo.

Heeft de Deco wel de laatst firmware?

Manjo
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Pasi,

de Deco heeft de laatste firmware.

Ik zal morgen even kijken naar de link die je me stuurt hebt.

wat ik me wel afvroeg is dat ik de Deco niet gewoon met een webbrowser kan configureren. alles met de deco app doen vind ik wel een beetje onhandig, maar dat zal wel aan mij liggen.

gr, Manjo

Jan F.

Level 20
  • 17005Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2604Likes

Als u een cafe heeft dan heeft u natuurlijk een zakelijk abonnement. Hiervoor heeft Ziggo dan multiWifi.

Pasi

Level 18
  • 8715Posts
  • 466Oplossingen
  • 4791Likes

"...Ik heb een Café maar wil mijn privé netwerk niet delen met mijn klanten dus wilde ik een gastennetwerk opzetten omdat ik gelezen had dat het wel zou moeten kunnen..."

Als het gastnetwerk om e.o.a. reden niet wil of niet goed is, dan misschien de set splitsen en zo 2 netwerken maken. 1 of 2 stations voor het privé netwerk en 1 station voor in het café  ( of andersom ). Als extra hint: dan natuurlijk het café netwerk, de juiste SSID/naam geven.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic