1
Vraag
2
Reacties
FastPietie

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gastnetwerk - bereik vergroten

Goedemiddag, 

Ik heb sterke WiFi in huis, maar mijn gastnetwerk moet een groter bereik krijgen. Hoe kan ik dit het beste doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@FastPietie  schreef:

Dit is dus precies waar ik tegenaan loop @Bert . Wij hebben een B&B en die is net buiten bereik van de meterkast. De WiFiBooster (bedraad) lost het probleem makkelijk op voor ons eigen SSID, maar die geeft het gastnetwerk niet door. Ik hoopte dus op die pods. 


U zou ook, met 1 Deco station een eigen netwerk kunnen maken voor de B&B. U moet daarvoor dan wel een netwerkkabel leggen, waarop u het station aansluit.

 

De 2 ander stations gebruikt u gewoon in huis ( met hun eigen netwerk ).

Bekijk in context

12 Reacties 12
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Je kunt access points gebruiken om de dekking uit te breiden.

 

Als je een SmartWifi modem hebt, dan kun je hiervoor SmartWifi pods gebruiken. Voor andere typen modemrouters biedt Ziggo de TP-Link Deco M4 en X20 aan. Hiermee maak je een zogenaamd mesh-netwerk, waarbij alle AP's dezelfde SSID's uitzenden, zodat er automatische roaming tussen de AP's plaatsvindt. Natuurlijk kun je ook andere typen AP's naar wens gebruiken.

FastPietie
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt Tobiastheebe, dan zal ik dat eerst proberen 👍👍

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Laat het gerust weten als je nu of later nog vragen hebt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Even voor de zekerheid @FastPietie 

Het gaat in jou geval over het gastnetwerk wat je wilt uitbreiden?

 

Zo ja, dat gaat niet met de SmartWifi pods, die geven geen toegang tot het gastnetwerk.

Wat betreft de Deco's, deze hebben hun eigen gastnetwerk en dat werkt niet samen met het gastnetwerk van het modem.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Goede opmerking, ik was mij niet bewust dat de gast-SSID niet wordt overgenomen door de SmartWifi pods. In geval van de Deco's is het natuurlijk wel mogelijk om dezelfde gast-SSID (uiteraard met identieke PSK) in te stellen als op de modemrouter, alleen werkt roaming tussen de modemrouter en Deco's mogelijk niet optimaal omdat deze geen onderdeel zijn van dezelfde mesh.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Nog een reden om geen Pods te nemen 😉

 

Pods.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@S4R Gelukkig plaats je het met een knipoog, er blijven nog meer dan genoeg redenen over om de pods wel te nemen 🙂

FastPietie
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit is dus precies waar ik tegenaan loop @Bert . Wij hebben een B&B en die is net buiten bereik van de meterkast. De WiFiBooster (bedraad) lost het probleem makkelijk op voor ons eigen SSID, maar die geeft het gastnetwerk niet door. Ik hoopte dus op die pods. 

FastPietie
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb trouwens een SmartWiFi modem…..😃

puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

voor jouw b&b zou ik dan een iets duurder accespoint kopen waar je minimaal vier verschillende netwerken in kunt maken.  >klik<

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

De Ubiquiti UniFi werkt niet samen met het SmartWifi modem en ik zie met de UniFi 6 Lite Access, zo snel, geen mogelijkheid om daar een gastnetwerk in te stellen als die op je eigen modem aangesloten is.

 

Je zou in de B&B een simpele router kunnen plaatsen die op je modem aangesloten is, maar die dan een IP range heeft die buiten je eigen IP range zit, dan kunnen gast apparaten je eigen netwerk en apparaten niet bereiken.

 

b.v. deze is heel geschikt hiervoor: TP-LINK Archer AX55 kopen? | MediaMarkt

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@FastPietie  schreef:

Dit is dus precies waar ik tegenaan loop @Bert . Wij hebben een B&B en die is net buiten bereik van de meterkast. De WiFiBooster (bedraad) lost het probleem makkelijk op voor ons eigen SSID, maar die geeft het gastnetwerk niet door. Ik hoopte dus op die pods. 


U zou ook, met 1 Deco station een eigen netwerk kunnen maken voor de B&B. U moet daarvoor dan wel een netwerkkabel leggen, waarop u het station aansluit.

 

De 2 ander stations gebruikt u gewoon in huis ( met hun eigen netwerk ).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic