Op welke frequentie staat het gastnetwerk ingesteld? En kan ik deze ook enkel op 2.4 GHz zetten? Een aantal apparaten werken enkel op 2.4GHz en kunnen niet automatisch overschakelen. En als ik de 2 frequenties bij het modem loskoppel werken de smartwifi pods niet meer.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het gastnetwerk heeft, voor zover ik weet, alleen de 2,4 GHz als wifiverbinding, maar daar ben ik nog niet zeker van op alle Connect boxen en alle software.
"En als ik de 2 frequenties bij het modem loskoppel werken de smartwifi pods niet meer. "
Als je de SmartWifi uitzet, dan zet je de werking van het mesh systeem uit, waardoor de pods aangestuurd worden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het gastnetwerk heeft, voor zover ik weet, alleen de 2,4 GHz als wifiverbinding, maar daar ben ik nog niet zeker van op alle Connect boxen en alle software.
"En als ik de 2 frequenties bij het modem loskoppel werken de smartwifi pods niet meer. "
Als je de SmartWifi uitzet, dan zet je de werking van het mesh systeem uit, waardoor de pods aangestuurd worden.
Hi, hier dezelfde vraag. Ik wil bijv. mijn security camera's (die alleen op 2.4 GHz werken) op het gastnetwerk hangen. kan je het gastnetwerk op alleen 2.4 (en niet op 5 GHz) zetten ?
Hoi @nomat! Goed dat je hier terecht bent gekomen voor je vraag. Heb je het berichtje van Bert gelezen? Je kunt dit stappenplan ook even doorlopen.
Over het algemeen zouden apparaten die niet met 5GHz werken ook met een gecombineerd netwerk moeten kunnen verbinden. zij zouden dan alleen het 2.4GHz netwerk koppelen.
Als je Smart Home apparaten hebt, zorg er dan wel voor dat als je mobiel met het gast netwerk is verbonden dit ook met het 2.4GHz netwerk is, en niet het 5GHz netwerk.
Je zou dan bijvoorbeeld tijdelijk 5GHz uit kunnen zetten of verder van een WiFi punt kunnen staan dat ie 'm zelf terugzet naar 2.4GHz.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.