Vraag
Reacties
Oplossing
GTh
Level 1

Gast netwerk gebruiken zonder wachtwoord

De helpdesk van Ziggo heeft mijn TP link Deco boosters (M4) ingesteld als wifinetwerk en op het modem de routerfunctie uitgezet. Alles werkt naar behoren op één apparaat na. MIjn Honeywell Home T6 Smart thermostaat krijg ik niet gekoppeld aan mijn beveiligd netwerk. Heb daarom een guest netwerk aangemaakt zonder wachtwoord en daarop werkt mijn thermostaat wel. Zodra ik een wachtwoord voor het guest netwerk instel, verbreekt de wifiverbinding van mijn thermostaat. Is het verstandig een guest netwerk zonder wachtwoord in te stellen? Loopt mijn beveiligd netwerk nu extra gevaar? Kortom ben ik kwetsbaar?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @GTh en welkom op de Ziggo Community!

Is het gelukt met de tips van @tobiastheebe & @Gio2903? Vooral de zichtbaarheid uitschakelen van je netwerknaam (SSID), wanneer er geen wachtwoord op het netwerk zit, is echt noodzakelijk. 

Lees je mee in dit topic en wil je nu zelf de zichtbaarheid van je netwerknaam (SSID) uitschakelen via de webinterface van je Ziggo modem? Zet de zichtbaarheid van je netwerknaam (SSID) uit op je Ziggo modem in deze negen stappen;

1. Verbind je apparaat met de wifi van je modem

2. Open de webbrowser die je gebruikt, bijvoorbeeld Google Chrome, Safari of Microsoft Edge.

3. Typ http://192.168.178.1 in de adresbalk van je browser en druk op Enter

Let op! Zie je geen inlogscherm? Dan is er geen verbinding tussen je apparaat en het wifi-modem. Sluit je apparaat (pc of laptop) met een netwerkkabel rechtstreeks aan op het modem. 

4. Log in met het standaard wachtwoord van je modem. Dit staat op een sticker onderop het modem. 

Werkt het standaard wachtwoord niet? Zet je wifi-modem dan terug naar fabrieksinstellingen met de reset-knop. Deze kun je indrukken met een pen of een paperclip. Als je modem weer is opgestart kun je het standaard wachtwoord gebruiken. 

5. Klik op Geavanceerde instellingen.

6. Klik in het menu op Draadloos.

7. Klik in het menu op Beveiliging.

8. Vink bij Wifi-naam Zichtbaar "nee" aan 

9. Druk op instellingen opslaan

De verbinding kan kort wegvallen. Dit duurt ongeveer 1 minuut. Hierna is er weer verbinding met het internet.

Heb je wifi-versterkers van TP-Link?

Gebruik dan de Deco app voor het instellen en onderhouden van je wifi thuis. Deze app vind je in Google Play en de Apple App Store

Bekijk in context

0 Kudos
3 Reacties 3
Gio2903
Level 17

vanuit het gast-netwerk kan je niet heel veel, maar iedereen kan wel je internet gebruiken en daa eventueel dingen op doen die strafbaar zijn. een open wifi netwerk raadt ik sterk af

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Eventueel kun je de SSID wel verbergen, als de Deco's dat ondersteunen.

Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @GTh en welkom op de Ziggo Community!

Is het gelukt met de tips van @tobiastheebe & @Gio2903? Vooral de zichtbaarheid uitschakelen van je netwerknaam (SSID), wanneer er geen wachtwoord op het netwerk zit, is echt noodzakelijk. 

Lees je mee in dit topic en wil je nu zelf de zichtbaarheid van je netwerknaam (SSID) uitschakelen via de webinterface van je Ziggo modem? Zet de zichtbaarheid van je netwerknaam (SSID) uit op je Ziggo modem in deze negen stappen;

1. Verbind je apparaat met de wifi van je modem

2. Open de webbrowser die je gebruikt, bijvoorbeeld Google Chrome, Safari of Microsoft Edge.

3. Typ http://192.168.178.1 in de adresbalk van je browser en druk op Enter

Let op! Zie je geen inlogscherm? Dan is er geen verbinding tussen je apparaat en het wifi-modem. Sluit je apparaat (pc of laptop) met een netwerkkabel rechtstreeks aan op het modem. 

4. Log in met het standaard wachtwoord van je modem. Dit staat op een sticker onderop het modem. 

Werkt het standaard wachtwoord niet? Zet je wifi-modem dan terug naar fabrieksinstellingen met de reset-knop. Deze kun je indrukken met een pen of een paperclip. Als je modem weer is opgestart kun je het standaard wachtwoord gebruiken. 

5. Klik op Geavanceerde instellingen.

6. Klik in het menu op Draadloos.

7. Klik in het menu op Beveiliging.

8. Vink bij Wifi-naam Zichtbaar "nee" aan 

9. Druk op instellingen opslaan

De verbinding kan kort wegvallen. Dit duurt ongeveer 1 minuut. Hierna is er weer verbinding met het internet.

Heb je wifi-versterkers van TP-Link?

Gebruik dan de Deco app voor het instellen en onderhouden van je wifi thuis. Deze app vind je in Google Play en de Apple App Store

0 Kudos